Naraku nokkenas breekt snel?

TythorZeth

Well-Known Member
Beste forumleden,

Mij is door twee verschillende scooterzaken verteld dat als je een 80cc laat monteren, het echt van belang is dat je de Malossi nokkenas laat monteren (130-150 euro) en niet de Naraku nokkenas (35-45 eu). De Naraku nokkenas zou veel sneller breken. Weet iemand of dit waar is? Het is een enorm prijsverschil, maar bij Malossi betaal je zo ontzettend veel voor het merk. Je zou denken, nouja, dan laat je hem 4x breken en dan ben je nog goedkoper uit. Echter komt daar natuurlijk nog montagekosten bij.

Ik heb trouwens een Piaggio Zip 4T 2v uit 2016.
 
Advertisement - register to remove this

Heel simpel, Naraku is chinees (taiwan) en het prijsverschil komt ergens vandaan.

Je betaald niet alleen voor het merk Malossi, maar ook voor daadwerkelijke kwaliteit. Je hebt al een goede scooter, ga niet besparen door Chinese troep te kopen als je serieus gaat opvoeren
 
Ik heb er geen ervaring mee of dat die naraku nokkenassen breken.


Taiwan is overigens geen Chinees.. Taiwan is overigens normaal gesproken betere kwaliteit..

Kan zijn dat er misschien goedkope staal er gebruikt voor word of er gaat iets goed mis tijdens het produceren van die dingen.
 
Ik had ook de keuze voor een snelle nokkenas, naraku of nyc (gy6 blok). Van de nyc kon ik meer reviews vinden en waren ze positiever maar is 2 tientjes duurder.
Ook heeft het tandwiel van naraku openingen en is die van nyc dicht, wat volgens anderen zorgde voor een stiller geluid.

Heb wel wat andere naraku onderdelen als vario and carburateur (18mm) en ben hier wel dik tevreden over maar heb toch gekozen voor nyc nokkenas omdat het tandwiel dicht is en hierdoor kwa stevigheid er een beter gevoel bij heb.

(Geen idee of je een amder blok hebt ik hebeen chinese scooter met 139qmb)
Nyc nokkenas:
https://k-parts.nl/nokkenas-ncy-racing-t2-80-90-cc-gy6-139qma-139qmb.html

Naraku nokkenas:
http://www.j-p-s.nl/index.php?item=...on=article&group_id=20000057&aid=2647&lang=NL
 
Last edited:
Taiwan is overigens geen Chinees.. Taiwan is overigens normaal gesproken betere kwaliteit..

Taiwan wordt niet door alle landen erkent als land, dus het is China (ook niet door Nederland). De kwaliteit van de producten hoeft niet beter te zijn dan mainland China.

Het is niet perse slecht dat het daar vandaan komt, maar onderdelen zoals een nokkenas zou ik voor kwaliteit gaan.
 
Beste forumleden,

Mij is door twee verschillende scooterzaken verteld dat als je een 80cc laat monteren, het echt van belang is dat je de Malossi nokkenas laat monteren (130-150 euro) en niet de Naraku nokkenas (35-45 eu). De Naraku nokkenas zou veel sneller breken. Weet iemand of dit waar is? Het is een enorm prijsverschil, maar bij Malossi betaal je zo ontzettend veel voor het merk. Je zou denken, nouja, dan laat je hem 4x breken en dan ben je nog goedkoper uit. Echter komt daar natuurlijk nog montagekosten bij.

Ik heb trouwens een Piaggio Zip 4T 2v uit 2016.


Gewoon de naraku kopen nog nooit gehoord dat ze breken! en heb er zelf denk ik wel 20 zelf gemonteerd en ook bij die 20 is er nog nooit 1 gebroken! denk eerder dat het de dealer is dat die moeilijker aan die naraku kan komen dat ze het daarom op de malossi gooien dat die beter is!

http://www.j-p-s.nl/index.php?item=...on=article&group_id=20000005&aid=2732&lang=NL
 
Wist niet dat het op de 50cc ook niet een positief effect zou geven.. Aangezien op die website 50cc er ook erbij staat..
Vind de standaard piaggio nokkenas bepaald niet echt aan te raden is (amper koppel dat er mee eruit komt)

Hierboven, neem aan dat je van de site van JPS bent?

Of die dealer verdient er amper wat aan als ze je de naraku verkopen, en dat er op die van malossi meer winst zit voor die dealer en dat de dealer er ook nog eens er dik eraan verdient.
 
Back
Top