Naraku 50cc cilinder giet (check even)

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Heeft er iemand al eens een naraku 50cc cilinder gehad op een peugeot vertikaal blok?

Mijn vragen zijn:

1. Bevalt jou deze cilinder

2. Heb je een grotere sproeier erbij moeten monteren dan bij de originele cilinder. (en welke heb je erin zitten)

3. Draait de cilinder nog steeds goed, of was er spraken van snellere slijtage / kapot gelopen.


Ik twijfel namelijk nog of ik met deze cilinder wil gaan rijden, of beter af ben met een 2ehandse FA PM1 cilinder (originele ) die ik al heb liggen.

Het is namelijk zo dat hij met de originele cilinder minder benzine nodig heeft. En ik merk met aftermarket cilinders dat ik ermee met de sproeier omhoog moet.

zo heb ik cilinders gehad die 64 / 66 nodig hadden.. In mijn geval met de naraku zit ik op dit moment op 68 (al kan de sproeier nog wel kleiner)

Met de originele cilinder zit ik dan op 58 .. En ja dit kan erg wat brandstof besparen.. En de kwaliteit van de naraku is nooit zo hoog als de originele cilinder.


Mocht er niemand zijn die deze op peugeot vertikaal hebben gehad.. Mag het ook van een ander blok zijn.. En dan gaat het mij meer om de ervaringen met:

Wat het een goede cilinder, of een goedkoop barrel.. En heb je ook de sproeier moeten verhogen.. Want dat zegt ook nog iets over de karakteristieken van de cilinder
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb hem nu 400km lang op mijn elyseo zitten.

1. Erg tevreden mee. Qua performance gelijk aan een dr.
2. Ik ben van dr naar naraku gegaan. Dr was vast gelopen. Ben ook van sproeier 64 naar 60 gegaan, liep ietsje te arm en daarna 62 liep ie perfect op. Dit is allemaal door een monteur gedaan van een zaak.
3. Slijtage weet ik niet echt, dat moet de tijd nog aantonen maar ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe.

Ik vind wel dat het verbruik wat omhoog gegaan is maar dat is misschien aan het inrijden te verwijten?

Kortom, voor het geld wat ze kosten echt geen verkeerde cilinder.
 
Dan laat ik hem denk ik toch nog maar even zitten en ga ik sproeier 62 proberen.(meer arbeid om hem weer eraf te halen) Wat ik wel raar vond is dat hij met sproeier 68 en zonder uitlaat wel liep (je zou verwachten dat hij zou gaan stotteren) ook al kwam er veel teveel benzine uit de uitlaat poort gelopen. Ga er ook een andere 2ehandse gurtner carb eronder zetten (misschien lekt er wat lucht door bij de huidige) Dit heb ik al liggen.

Nou maar hopen dat ik maandag weer kan gaan rijden.
 
Ik heb hem nu 400km lang op mijn elyseo zitten.

1. Erg tevreden mee. Qua performance gelijk aan een dr.
2. Ik ben van dr naar naraku gegaan. Dr was vast gelopen. Ben ook van sproeier 64 naar 60 gegaan, liep ietsje te arm en daarna 62 liep ie perfect op. Dit is allemaal door een monteur gedaan van een zaak.
3. Slijtage weet ik niet echt, dat moet de tijd nog aantonen maar ik ben er zeer tevreden mee tot nu toe.

Ik vind wel dat het verbruik wat omhoog gegaan is maar dat is misschien aan het inrijden te verwijten?

Kortom, voor het geld wat ze kosten echt geen verkeerde cilinder.


Ik had nog twee vragen
Met welke uitlaat gebruik je hem mee?

Weet je misschien ook welke stationair sproeier je in de carburateur hebt zitten?
 
Ik had nog twee vragen
Met welke uitlaat gebruik je hem mee?

Weet je misschien ook welke stationair sproeier je in de carburateur hebt zitten?
Dat durf ik helaas niet te zeggen. De stationair sproeier is nooit veranderd sinds ik hem heb.
Ik zal zometeen even een foto maken van de uitlaat. Volgensmij is ie niet origineel, wellicht kan jij me vertellen wat voor uitlaat het is.
Post automatically merged:

En hier de foto. Let niet op de viezig heid whaha
 

Attachments

  • 16024249561222903816975457408702.jpg
    16024249561222903816975457408702.jpg
    681.3 KB · Views: 22
Last edited:
Ik heb in de andere carb maar de 42 stationaire sproeier over gezet. Aangezien ik wist dat deze het wel deed op de vorige carb.

De uitlaat is van motorforce en dat is inderdaad een aftermarket. Heb voor de zekerheid maar sproeier 64 erin gedaan. Onder het motto liever even iets te rijk dan te arm.. Mocht die te rijk blijven ga ik terug naar 62. Maar voor inrijden is dit tijdelijk wel beter.
 
ik had een naraku gietijzeren 50 cc op peugeot horizontaal.. dit reed echt wel goed.
was wel vergelijkbaar met origineel en meer koppel .
slijtvast weet ik niet want ik heb hem met c.a 500 km verkocht(complete ludix).
maar de kwaliteit zag en voelde goed. ik reed met sproeier 58 i.c.m. een techno STD vervanging uitlaat zonder prop en 12 mm dellorto carb
 
Stationair sproeier was toch verkeerd. Had die 42 erin gedaan, maar onder het rijden hield die steeds weer in..
Dus 36 terug gedaan en rijd beter.

Oude carb gebruikt 36 (oude type gurtner volgens mij PA) De PY gebruikt een grotere stationair sproeier. (heeft verder niks met de gebruikte scooter te maken. Carb kan zowel on elke andere peugeot zitten.
 
Misschien omdat hij met 42 altijd goed gelopen heeft en verwachte dat deze ook op de andere carb geinstalleerd moest worden..

Had hem kunnen laten zitten, maar als die dan te arm liep had ik ook een probleem, en moest hij toch al uitgewisseld worden.
Dus zo vreemd is dat nou ook weer niet.
 
Back
Top