Naar de rechter voor een wokmelding

Amsterdam

New Member
Ik had in januari 2022 een wokmelding gekregen voor 48 km per uur op een snor kenteken inmiddels is het al november en word er opeens aangebeld met een meneer die vraagt of ik kan tekenen voor een dagvaarding en dat ik naar de kantonrechter moet. Wat ik me dus afvraag is, waarom moet ik naar de rechter voor een wokmelding?C7BE5657-0B20-412B-8278-7D3AD4CD57D6.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk omdat je veel te lang gewacht hebt ondanks de (herhaalde) verzoeken om het beestje te laten herkeuren!
Het kentekenbewijs is (en blijft) sowieso ingevorderd waarbij je dus ook zelf de scooter dient af te melden d.m.v. het voertuig te laten schorsen bij de RDW. Doe je dit niet, krijgt men automatisch een boete van € 370,00 opgestuurd!

Ook is het eigenlijk nogal een raar gegeven dat er ruim 9 maanden gewacht gaat worden van jouw kant??
Of heb je de boete soms niet betaald?

Ik kan me ook niet voorstellen dat de tenlastelegging zoals te lezen is het enige is in de dagvaarding!
Maar goed, ik loop nu wat extra op de zaken vooruit zonder de gehele achtergrond te kennen/weten...

Iets klopt er dus niet! Kan zijn dat het CJIB fout zit maar over het algemeen heeft dit orgaan het altijd bij het juiste eind!
Het CJIB valt namelijk onder het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het int boetes voor de overheid en organiseert de uitvoering van andere straffen.
 
Waarschijnlijk omdat je veel te lang gewacht hebt ondanks de (herhaalde) verzoeken om het beestje te laten herkeuren!
Het kentekenbewijs is (en blijft) sowieso ingevorderd waarbij je dus ook zelf de scooter dient af te melden d.m.v. het voertuig te laten schorsen bij de RDW. Doe je dit niet, krijgt men automatisch een boete van € 370,00 opgestuurd!

Ook is het eigenlijk nogal een raar gegeven dat er ruim 9 maanden gewacht gaat worden van jouw kant??
Of heb je de boete soms niet betaald?

Ik kan me ook niet voorstellen dat de tenlastelegging zoals te lezen is het enige is in de dagvaarding!
Maar goed, ik loop nu wat extra op de zaken vooruit zonder de gehele achtergrond te kennen/weten...

Iets klopt er dus niet! Kan zijn dat het CJIB fout zit maar over het algemeen heeft dit orgaan het altijd bij het juiste eind!
Het CJIB valt namelijk onder het ministerie van Justitie en Veiligheid. Het int boetes voor de overheid en organiseert de uitvoering van andere straffen.
Beestje was binnen een week weer gekeurd heb wel een boete erbovenop gekregen van dat ik op de fietspad ging rijden ( niet toegestaan in amsterdam) ben daar in hoger beroep voor gegaan maar is al inmiddels betaald. Maar heb geen boete gekregen voor snelheid wat ik wel apart vond, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Ik rij trouwens nog elke dag op t zelfde scooter geen problemen gehad.
 
Jouw vraag of de dagvaarding volgt op de WOK is beter te beantwoorden na het zien van de volledige brief (voorzijde) geanonimiseerd(!!),
Groet,
 
a.d.v. de tekst op je foto, begin ik haast te denken dat hier een streek word uitgehaald:

- een snor die 48 rijd... waarom dan gezever over 4kmpu te hard???
- als je er al voor beboet bent, en het ding is opnieuw goedgekeurd, is de zaak juridisch gesloten, lijkt me...
- heb je wel die herrineringen tot herkeuren gekregen, of die boete van 370,- waar floris t over had?
- of (acht ik niet geheel onmogelijk) is het iemand die lucht hiervan gekregen heeft en er nog een (financieel) slaatje uit wil slaan??
 
a.d.v. de tekst op je foto, begin ik haast te denken dat hier een streek word uitgehaald:
Dat dacht ik in eerste instantie ook.
De tekst van de tenlastelegging zit vrij klunzig in mekaar.
Het is 1 lange zin en begint ook nog met een kleine letter.
Maar het geheel van de snelheid klopt wel, die 4km is de correctie en niet de snelheifd waarmee de gemeten snelheid de condtructiesnelheid overschrijdt.

Het begin van de zin is ook leuk:
hij op of omstreeks 13 januari 2022 te Amsterdam, ........
Je zou toch van een justieele instantie verwachten dat ze iets correcter zijn in hun tenlastelegging en niet van zo ongeveer!
 
Last edited:
Beestje was binnen een week weer gekeurd heb wel een boete erbovenop gekregen van dat ik op de fietspad ging rijden ( niet toegestaan in amsterdam) ben daar in hoger beroep voor gegaan maar is al inmiddels betaald. Maar heb geen boete gekregen voor snelheid wat ik wel apart vond, misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Ik rij trouwens nog elke dag op t zelfde scooter geen problemen gehad.

Aha, dit is een stukje meer info wat het weer wat duidelijker maakt...
Met dit gegeven in het achterhoofd vermoed ik ook dat er ergens iets fout gegaan is!

Normaliter word er bij dergelijke bekeuringen, secu overtredingen eigenlijk nooit een kantonrechter ingeschakeld.
Aangezien justitie dit (geheel) zelf verzorgd en het geen civiele zaak is, is de dagvaarding van de kantonrechter nogal opmerkelijk te noemen!
Ik zou in ieder geval alle documentatie (ook dat er een bedrag is overgemaakt) even bij elkaar zoeken en in een mapje doen.
Als je niet beschikt over een rechtsbijstandverzekering kun je ook e.v.t. contact opnemen met een zgn. juridisch loket in je woonplaats wat geheel gratis is voor meer (relevante) info!
 
Last edited:
Ik had in januari 2022 een wokmelding gekregen voor 48 km per uur op een snor kenteken inmiddels is het al november en word er opeens aangebeld met een meneer die vraagt of ik kan tekenen voor een dagvaarding en dat ik naar de kantonrechter moet. Wat ik me dus afvraag is, waarom moet ik naar de rechter voor een wokmelding?View attachment 67545
Voor wat meer duidelijkheid op het moment dat ik de wokstatus kreeg zei de undercover agent dat ik een boete voor op fietspad rijden zou krijgen ( niet toegestaan in amsterdam) en een snelheidsboete zou krijgen, maar die snelheidsboete heb ik nooit ontvangen en ook niet op het cjib site. Heb mijn scooter gekeurd en heb weer netjes door gereden kan zijn dat ik iets fouts heb gedaan maar heel ongerelateerd aan deze gebeurtenis heb ook geen openstaande boetes of iets dergelijks
 
die tenlastelegging kan de prullenbak in.
veelste zweverige misschien als en dan.... en lijkt nergens op.

ik lees totaal een feiten.
geen datum geen tijd , meting,... rijproef... wat is hier allemaal aan de hand???

iets stinkt hier..
 
die tenlastelegging kan de prullenbak in.
veelste zweverige misschien als en dan.... en lijkt nergens op.

ik lees totaal een feiten.
geen datum geen tijd , meting,... rijproef... wat is hier allemaal aan de hand???

iets stinkt hier..

Ben je een jurist? (niet als flame bedoeld, maar ik zie hier vrij stellige uitspraken van mensen waar ik niet zomaar op zou vertrouwen)

Ik ben geen jurist :), maar heb je eerder te maken gehad met deze feiten? Tevens zal er bij de brief een kenmerk staan, ik zou contact zoeken met de officier. Daar vragen wat de reden is dat ze het willen laten voorkomen, en eventueel vragen om een transactievoorstel i.p.v. voorkomen. (ik praat hier uit eigen ervaring ;))
 
nee, geen jurist.. .. niet er ver vanaf.

en er staat BROMFIETS.... die mogen harder dan 25km/pu
er klopt geen reet van.

zeg eerlijk... als je dat probeert te lezen dan krijg je al schele ogen van de onzin...

ik ben een levende man ... dus die brieven,boetes komen hier NIET aan.
 
Back
Top