Naar Belgie met scooter

S

Sparkly

Guest
Mag je met de scooter zomaar belgie inrijden of niet?
Ik hoorde van niet omdat wij hier geen kenteken hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Hebben ze in België kentekens dan? Ik zie ze altijd alleen maar met een gekleurd plasticje als ik in antwerpen ben.

Maar ja, dat mag gewoon. Let alleen wel op dat je op Belgische wegen onder het Belgisch recht bekeurd wordt. En die boetes zijn flink voor opgevoerde scoots.
 
ben je europees/internationaal verzekerd?... dat weet ik niet zo zeker...

maareuhm hier heb je geen gele/oranje stickers nodig...
als je een A klasse hebt (SNOR) dan moet je een geel, vierkant plaatje habben op de achterkant, als het een B klasse is, gewoon niets :p

en jah, pas op van de politie, hier loopt een beote al snel op tot 1000+ euro... als je sneller dan 63 km/h rijdt...
 
veekaa said:
ben je europees/internationaal verzekerd?... dat weet ik niet zo zeker...

maareuhm hier heb je geen gele/oranje stickers nodig...
als je een A klasse hebt (SNOR) dan moet je een geel, vierkant plaatje habben op de achterkant, als het een B klasse is, gewoon niets :p

en jah, pas op van de politie, hier loopt een beote al snel op tot 1000+ euro... als je sneller dan 63 km/h rijdt...
dan zit een scootervakantie er niet meer in voor mij denk ik want in het buitenland moet je (denk ik) contant afrekenen als allochtoon zijnde.
Want als je 'maar' 45 mag zijn lange afstanden gevaarlijk (slaapverwekkend) en als je opgevoerd op vakantie gaat dan is zo'n bekeuring niet leuk.

Ook vraag ik me af of je eigenlijk wel verzekerd bent in het buitenland?
 
voor verzekering moet je een groene kaart invullen net al bij een auto. deze kun je halen bij je verzekerings maatschapij.

beter ga je naar het 3 landenpunt en dan ga je zo belgie in als je rechtstreeks bij de grens gaat willen ze nog wel eens moeilijk doen.
 
Ah joh maak je niet druk. Ik woon in Maastricht en we rijden wel vaker als we toeren de Belgische grens over en dan toeren we daar wat rond en tanken we even (literprijs euro 95: 1,16 :D). We kwamen zelfs een keer met rond de 70 à 75 tankstation binnenrijden waar toen een politiewagen stond. Die mannen keken even en gingen toen verder met tanken (misschien hebben we geluk gehad :)). We zijn ze zelfs nog gaan vragen waar ze vuurwerk verkochten en dat hebben ze ons toen netjes uitgelegt :p.
 
Ikzelf ben een belg (don't shoot me), en ik rij regelmatig naar nederland. Nog nooit problemen gehad. Zolang je verzekerd bent, is er in beide richtingen geen probleem!
 
veekaa said:
ben je europees/internationaal verzekerd?... dat weet ik niet zo zeker...

maareuhm hier heb je geen gele/oranje stickers nodig...
als je een A klasse hebt (SNOR) dan moet je een geel, vierkant plaatje habben op de achterkant, als het een B klasse is, gewoon niets :p

en jah, pas op van de politie, hier loopt een beote al snel op tot 1000+ euro... als je sneller dan 63 km/h rijdt...



Klopt ongeveer, maar:
-jullie moeten niet inzitten met a of b klasse
-als je sneller rijdt dan53 loop je kans op een boete van 153 euro (=zware overtreding)
-als je een tweede keer gepakt wordt kan de boete inderdaad gemakkelijk +1000euro bedragen
 
klopt, vanaf 54 mag je beginnen te vrezen... :)

maar moet wel zeggen, dat er weinig kans is voor een controle

mja, doe een helm op, rij veilig en normaal, niemand zal je
iets doen...
 
Geoffrey said:
klopt, vanaf 54 mag je beginnen te vrezen... :)

maar moet wel zeggen, dat er weinig kans is voor een controle

mja, doe een helm op, rij veilig en normaal, niemand zal je
iets doen...

is 56 km/u
ik woon in gent.
en idd is niet omdat je een booster hebd met krul enzo da ze u gaan tegenhouden maar als je constant achter u kijkt gaan ze da verdacht vinde.
een goede raad zet er ff een spiegel op zodat je achter u kan kijken zonder u te draaien en zie je ze afkomen en je denkt die gaan me stoppen doe je je contact af en doe je alsof je panne hebt en stel je u wat te starten.
ik doe da ook.
ma enkel als je zeker denkt da ze met interesse kijken om u te doen stoppe.
of stel u op een oprit van een huis want daar vervalt hun bevoegdheid.
das privee eigendom en daar hebben ze niks te vertellen heb da ook al veel gedaan :)
vo de rest rij alsof je niks te vrezen hebt en ze gaan niks zeggen.
ma als je bang lijkt en ze zien het....
en idd de boetes zijn veel hoger dan nederland.
hier mag je met klasse B max 56 meer dan dat is er in beslag name voor n maand en de boete volgd.
na dat maand krijg je hem trug met de kans da u uitklaat weg is :(
als je nog iets wilt weten vraag je ma.
groetjes
 
dat op prive eigendom enzo is onzin want ze hebben je zien rijden op openbare weg en dan mogen ze je dus wel aanhouden. Ze mogen niet zomaar je huis in zonder huiszoekings bevel, dus mss brommer mee naar binnen ofzo:p
 
Back
Top