Naaldlager keeway f-act 50.

GW1

Well-Known Member
Naaldlager Keeway ev-akt vijftig. Iemand idee waar er eentje op te scharrellen is (of vrije uitloop, ha ha).
Zelf zuiger vervangen aan 't proberen, lees, die maar beste gelijk preventief te vervangen!
 
Advertisement - register to remove this

Naaldlagers zijn Universeel ... standaard afmetingen .

Beste is de zuiger er af halen voor te kijken voor de maat ... Pen 10 ? Pen 12 ? + de breedte van het naaldlager.
 
Heb er ook nog een staan keeway fact 50 ging er ooit een 70 cc cilinder van top preformance op doen maar die lager was net een millimeter of 2 te groot voor de zuiger die erbij zat dus toen heb ik aan beide kanten een beetje weg moeten slijpen maar hij doet het nog wel tot de dag van vandaag aparte dingen die keeways niet aan te raden als je wat te besteden heb
 
Net cilinder los, en zuiger moet er uit, maar die wil niet echt! met kickstart zover mogelijk naar voren, maar krijg nog geen grip er op!
 
Kan je gewoon ABN typen, snap totaal niet wat je zegt hierboven.. Lijkt wel of je een marathon hebt gerend, en toen pas dat bericht hebt getyped.

Uit je bericht kan ik wel opmaken dat je niet weet waar je mee bezig bent.
 
Ben er al achter, alleen cilinder kop los, cilinder moest nog afgeschoven, leek me eerst van niet, zat nogal vast, met wat moeite nu toch los. Zo wel bij te komen, dus kan weer even verder!
 
Last edited:
Oh neee, net zuiger losgehaald, moesten ergens veertjes zitten en een naaldlager, maar niks van dat alles. Doek ergens in was advies om te voorkomen dat die in blok zouden kukelen, want dan was je verder van huis, zie ze nergens anders, dus zitten daar dan in neem ik aan, iemand idee of is na te gaan of dat ook zo is? Plaatje van zuiger in bijlage, voor de "wie weet wat voor nut"!

Alvast bedankt, voor wie even weer over buigen wil.
 

Attachments

  • Photo0271.jpg
    Photo0271.jpg
    35.9 KB · Views: 8
  • Photo0270.jpg
    Photo0270.jpg
    31.6 KB · Views: 8
  • Photo0269.jpg
    Photo0269.jpg
    24.6 KB · Views: 8
Last edited:
..Die Zuiger kan je weggooien , kijk ook je Cilinder goed na , ik ga er van uit dat die ook flink beschadigd is .

Grote kans dat je krukas lagers ook een optater hebben gekregen .

Beste in deze situatie is het Motorblok open te maken , en goed nakijken voordat je alleen de zuiger , of de zuiger en de Cilinder vervangt.
 
Niet kans dat onderdelen gewoon niet in hebben gezeten en die toch reed? Of sowieso blok open. Niet nog een makkelijkere maar dan misschien wel risicovollere optie? ........... Geen antwoord, dan ga ik maar uit van nee, en ga toch alleen zuiger dan proberen denk ik, zo'n hals ben ik wel. Niks anders waar aan te merken of iets in blok zit? pen (of hoe 't heet), gaat gewoon soepel heen en weer!
 
Last edited:
..Als je van plan ben alleen de Zuiger ( en Naaldlager ) te vervangen ... stop dan een Magneet in je Carter ( bijvoorbeeld een magnetische bithouder van een schroeftol ) .

Misschien heb je geluk .. misschien heb je pech ... en dan weer een zuiger naar de Gloria.
 
Dit keer was na warmloper door verkeerde bougie en olie! Maar als dingen in blok zitten min voor zuiger dus. Magneet snap niet helemaal, houd losse stalen deeltjes uit buurt van waar niet moeten komen? handig idee dan, magneet neemt alleen wel af, maar als dat 10 ofzo jaar is, dan zou kunnen proberen misschien!

Ps Heb wat duidelijker nu, veertjes zijn twee ringen die erin zitten, een naaldlager zit in die pen, die eruit gehaald en lijkt nog goed (alle pennetjes recht). Een veer zat om de zuiger, één lag op de grond, vaag wat van bij die zelf los te hebben gewrikt, in wat onbedachtzaam moment, maar misschien zat die al los. Dus dan was er niks mis mee, behalve dat zuiger misschien niet meer goed is, al snap ik niet wat krassen uitmaken, toch olie wat smeert lijkt me, en veren die voor afsluiting zorgen! Gewoon toch nieuwe zuiger proberen, misschien, zou anders ook niet weten, of zelfde goed terug er weer op, kijken of toch iets misschien niet goed bevestigd zat! Nog maar 's even bekieke!

Ps vond oude cilinder, die volgens "geen namen" niet meer goed was. Lijkt niet veel anders dan huidige, maar die is misschien ook niet te best meer, depikies ervan bij deze er even bij a.u.b (foto 278 en 279 is oude cilinder).
 

Attachments

  • Photo0272.jpg
    Photo0272.jpg
    32.4 KB · Views: 7
  • Photo0279.jpg
    Photo0279.jpg
    43.1 KB · Views: 4
  • Photo0278.jpg
    Photo0278.jpg
    43.4 KB · Views: 3
Last edited:
Oh neee, net zuiger losgehaald, moesten ergens veertjes zitten en een naaldlager, maar niks van dat alles. Doek ergens in was advies om te voorkomen dat die in blok zouden kukelen, want dan was je verder van huis, zie ze nergens anders, dus zitten daar dan in neem ik aan, iemand idee of is na te gaan of dat ook zo is? Plaatje van zuiger in bijlage, voor de "wie weet wat voor nut"!

Alvast bedankt, voor wie even weer over buigen wil.

Cilinder en zuiger kan je zo de bak in gooien.. Zitten beide flinke krassen op.. Ja dan is het niet gek dat de boel niet lopen wil. Waarschijnlijk zijn de verdwenen onderdelen in de zuiger geperst..
 
Back
Top