na schouwing. 2 frame's, 1 framenummer!

beta-boy

toch maar een mc2 :P
nou ben ik 3 weken geleden naar de tweewieler hier in dorp geweest, heb daar mijn beta ark laten schouwen. (de ark komt uit '98) daarna gelijk naar het postkantoor.. en dan maar wachten op een brief van het RDW. krijg ik er dus 1 na anderhalve week, waarin staat dat hij als gestolen staat geregistreerd. ik helemaal over de rooie dus.. want de vorige eigenaar heeft hem in de winkel gekocht... ik naar het politie bureau, en heb het laten uitzoek... nu blijkt, dat in een periode rond '95 a 2000 dat er verschillende beta ark's gefabriceerd zijn waarmee het volgende gebeurt is, iedereen weet wel, je hebt een frame en daar staat een nummer op. is normaal, bij beta hebben ze het even anders geflikt. zij hadden 2 frame's met 1 frame nummer, waardoor ik nu in de punari zit, want ik heb te horen gekregen dat er ook een beta ark in delft is met het zelfde frame nummer als mijn beta ark, en die is daar in 2002 gestolen, en die had een oranje kleur, en mijne was oorspronkelijk geel en is nu blauw overgespoten (maar dat maakt verder nix uit)...

nou wil ik welis weten of er meer mensen in NL zijn met een beta ark (uit 98 of de jaren wat ik net al aangaf) die hetzelfde probleem hebben als mij.. en wat zij ermee gedaan hebben?
want ik ben nu toch zwaar pist-off, ik heb 2 jaar lang een project gehad, van top tot teen bizar mooi opgebouwt eentje die 130 liep nou dan weet iedereen het wel, en nu had ik hem afgevoerd omdat ik er mee over de weg wou en af en toe is naar me werk, en dan krijg ik dit...

dus nogmaals.. wie het ook gehad heeft laat het A.U.B graag aan me weten...

alvast een bedankje..

greets Special_subaru_Ark (special scoot van scoot in 'aug 2006)
 
Advertisement - register to remove this

Importeur van Beta bestaat niet meer. En ja er zijn inderdaad meer mensen met beta's die deze problemen hebben... Bij mij op het werk vertelde een jongen zelfs dat beta 10 scooters met hetzelfde framenummer produceerde. Of dat precies klopt weet ik niet.. Het was bij hem in ieder geval wel opgelost want hij had een kenteken gekregen.
 
Gewoon via de politie volgens mij.. Het is een klant bij ons en ik zie hem ook niet dagelijks helaas.. Neem aan dat de politie je wel verder kan helpen? Anders het RDW wel. Even bellen. Kan ook dat hij daar langs moest..
 
Lol dat is flink genaaid dan he.. kijk als iej egt gestole zou zijn dan zou je nog stappe kunnen ondernemen tegenover de dealer (evt. in samenwerking met de vorige eigenaar) maja zo is eigelijk niemand het schuld he :p

behalve Beta zelf dan.. tog goed dat ik geen beta heb gekocht... al zou die dan nu wel nog rijden =D
 
Gewoon ff naar de schouwer gaan en vragen of die contact op wil nemen met de importeur van Beta (is Bouwman, weet niet of het vroeger ook al door hun gedaan werd).
 
Ik heb dit ook! met mijn ark, k heb vandaag net een speciaal nummer gebeld bij rdw en krijg er nu een nieuw frame nummer ingeslagen! kost met niks:winner:

pm me maar als je dat nummer wilt weten
 
politie kan nix doen, je moet bouwman en de rdw raadplegen.

en anders regel je een frame diewel goed is. tik je de nummers over in je orginele frame en ben je ook klaar
 
Hoorde vanmiddag ook zo'n soort verhaal.. een jongen met een beta ark lc dd.. die hem ook schouwde en een week erna een brief kreeg dat er op datzelfde framenummer al een kenteken verstrekt is.. nu blijkt dus dat er bij beta ark altijd 2 zelfde framenr's zijn ene is dan ac en de andere lc. vage shit als jt mij vraagt :D
 
Heb ik ook gehad...
Na aanvraag van het kenteken kreeg ik bericht dat er al een kenteken was afgegeven op het betreffende framenummer.
Meteen RDW gebeld en het was een bekend probleem. Er schijnen veel BETA's te zijn met hetzelfde framenummer. Dus er wordt door het RDW meteen een afspraak gemaakt en daar wordt je BETA opnieuw gekeurd (identiteits onderzoek) waarna als alles goed is bevonden je een nieuw framenummer ingeslagen krijgt. Dit alles geheel kosteloos natuurlijk.

Ik heb er wel een halve snipperdag voor moeten opnemen, maar nu is ook alles geregeld.

Succes!
 
Back
Top