Buisje is er compleet uit.De 19 zuigt meer lucht aan, maar aangezien je met een standaard filter rijdt wordt dit beperkt. Je kan wel heel hard aan een rietje zuigen van een pakje drinken, maar er gaat niet meer en sneller lucht doorheen dan mogelijk is. Neem je een rietje van de Mc dan is het een heel ander verhaal.
De sproeier wordt afgesteld op de hoeveelheid lucht die binnenkomt. Zet je er een open luchtfilter op, dan heb je waarschijnlijk een vrij grote sproeier nodig.
De snelheid vd lucht wordt kleiner. Zelfde hoeveelheid door een groter gat. Onderdruk wordt idd lager. Het kan zijn dat de carburateur gewoon te groot is voor jouw cilinder. Als het een cvk carburateur is zou het zo maar kunnen dat de gasschuif door de lage luchtsnelheid/onderdruk niet volledig opent. Dat zou iig een gebrek aan power kunnen verklaren.De aanzuig snelheid van de lucht wordt wat groter
In theorie zou dit niet kunnen en zou ook niet met een carburateur te maken kunnen hebben (wel met de acceleratie)Ik reed eerst 45 kmh @ 6700 rpm (rustig rijden)
En nu net 30 kmh @ 6700 rpm.
Alleen door veranderen van carb en afstellen sproeier/schroeven. Er is dus duidelijk iets veranderd het mengsel of de hoeveelheid maar de bougie kleur is wel goed.......iemand de verklaring?
De kleur van de bougie bekijk ik enkel na een goed stuk vol gas rijden op warme motor, dan meteen uitzetten en kijken.De snelheid vd lucht wordt kleiner. Zelfde hoeveelheid door een groter gat. Onderdruk wordt idd lager. Het kan zijn dat de carburateur gewoon te groot is voor jouw cilinder. Als het een cvk carburateur is zou het zo maar kunnen dat de gasschuif door de lage luchtsnelheid/onderdruk niet volledig opent. Dat zou iig een gebrek aan power kunnen verklaren.
Je geeft aan dat de kleur vd bougie goed is en dat wil ik uiteraard best aannemen maar wellicht dat een en ander gecompenseerd wordt door stationaire afstelling en/of gasnaald stand?
In theorie zou dit niet kunnen en zou ook niet met een carburateur te maken kunnen hebben (wel met de acceleratie)
Je hebt niets veranderd aan de overbrengingsverhouding dus zit je snelheid daar in vast. 6700 rpm is 6700 rpm en daarmee 45 km\h lijkt mij.
Geen cvk dus.De kleur van de bougie bekijk ik enkel na een goed stuk vol gas rijden op warme motor, dan meteen uitzetten en kijken.
Het een een dellorto gangbaar model, zie foto.
Nee in theorie kan het ook niet haha, daarom snap ik het niet. Er is verder niks veranderd aan overbrenging of andere onderdelen. Heel frustrerend dit soort dingen
Inderdaad die afstelling heeft ook iets invloed op bv acceleratie, zelfs bij ineens vol gas. Maar dan zou je stotteren of bwoap verwachten bij deel of zelfs vol gas.Geen cvk dus.
Ook bij volgas heeft stationaire afstelling nog steeds (in verhouding weinig maar toch) invloed. Gasnaald uiteraard ook.
Ben je zeker vd toeren? Toerenteller?
Zoja dan komt er in me op dat de koppeling of snaar zou slippen maar dat zou dan allemaal wel heel toevallig zijn na een carburateur wissel
Ja excuses je hebt helemaal gelijk, wat ik bedoelde is minder venturi omdat het de doorlaat in het midden groter isElke carb heeft een venturi. Soms een verwisselbare meen ik me te herinneren dus als jou carb geen venturi heeft dan zou ik dat maar eens verder onderzoeken. Maar als het een standaard vd plank carb is dan heeft hij echt gewoon een vaste venturi.
Luchtfilter zorgt ook voor onderdruk door zijn weerstand en dat is ook wel berekend door de fabrikant. Hoe meer weerstand deze heeft hoe groter de onderdruk en zeker als er harder aan gezogen wordt. Zou de kleinere sproeier en de rest ook wel kunnen verklaren maar zo'n groot verschil, ik betwijfel het.
Maar er is 1 manier om erachter te komen en dat is uitproberen.
Ja maatvoering is hetzelfde del klein en groot hebben zelfde maatvoering.Nog even wat, weet je zeker dat de sproeiers die ze voor een 15 mm gebruiken hetzelfde zijn als van een 19? Ik bedoel is dat dezelfde maatvoering?
Is even hard op denken.
Dat ik na het wisselen van een 15mm carb naar 19 carb ineens 10 maten kleiner moet in sproeier met precies dezelfde setup verder inc luchtfilter. En minder kracht over het hele toeren bereik.Maar wat is het probleem nou eigenlijk?