PhotexNL
Member
Hey allemaal een vraagje.
Voor de volledigheid eerst even de setup
Blok mina: horizontaal
Cilinder: 70cc Airsal T6 Alu
Uitlaat: Yasuni R
Carb: Eerst 15 nu 19
Variateur: Malossi multivar 6g rollen
Koppeling: Ori gele drukveer
Ik had voorheen een 15mm carb en heb nu een 19 geplaatst.
Met de 15 mm carb reed ik met sproeier 92 op ori filter zonder buisje.
Na het plaatsen en afstellen van de 19 kom ik uit op sproeier 84. Beide gevallen bougie netjes koffie met melk en netjes lopen zonder stotteren of bwaop.
Dit verbaasde me nogal, grotere carb is grotere lucht doorlaat dus zou je toch echt denken grotere sproeier? Om over de lagere aanzuig snelheid nog maar te zwijgen. Tevens klimt hij nu veeel sneller in toeren, wat leuk lijkt alleen tot de 7200rpm geen kracht (wel netjes toeren verloop zonder haperen), rij je 35 met 7000rpm.
Verder is er niks veranderd aan de setup, zie ik iets over het hoofd?
Groetjes
Voor de volledigheid eerst even de setup
Blok mina: horizontaal
Cilinder: 70cc Airsal T6 Alu
Uitlaat: Yasuni R
Carb: Eerst 15 nu 19
Variateur: Malossi multivar 6g rollen
Koppeling: Ori gele drukveer
Ik had voorheen een 15mm carb en heb nu een 19 geplaatst.
Met de 15 mm carb reed ik met sproeier 92 op ori filter zonder buisje.
Na het plaatsen en afstellen van de 19 kom ik uit op sproeier 84. Beide gevallen bougie netjes koffie met melk en netjes lopen zonder stotteren of bwaop.
Dit verbaasde me nogal, grotere carb is grotere lucht doorlaat dus zou je toch echt denken grotere sproeier? Om over de lagere aanzuig snelheid nog maar te zwijgen. Tevens klimt hij nu veeel sneller in toeren, wat leuk lijkt alleen tot de 7200rpm geen kracht (wel netjes toeren verloop zonder haperen), rij je 35 met 7000rpm.
Verder is er niks veranderd aan de setup, zie ik iets over het hoofd?
Groetjes
Last edited: