Na opvoeren niet harder

Janvh06

New Member
Ik heb vorige week een 70cc cilinder en een nieuwe uitlaat onder mn scooter gegooid, alleen hij komt nu niet boven de 50 km/u. Terwijl hij eerst 70 reed. Er zit geen prop of iets in de uitlaat. Iemand een idee? Carburateur is nog wel hetzelfde.
 
Advertisement - register to remove this

Voor dat je begint met opvoeren is het toch handig om te weten wat je aan het doen bent.
Het is altijd van belang dat je de carburateur afstelt als je een grote of snellere cilinder of je brommer schroeft.

Het afstellen van je carb doe je door een grotere sproeier te monteren, waardoor je cilinder meer benzine krijgt. Meer cc betekend meer plek voor benzine en lucht. Het is belangrijk dat je eerst een iets te grote sproeier monteert voordat alles straks in de soep loopt. Een 2takt smeert doormiddel van olie in de benzine. En zonder smering loopt alles naar de tering ;)

Ook is het zo dat je bij een scooter moet gaan afstellen met je rolletjes, drukveer en trekveertjes.
Maar als aller eerst beginnen bij je carburateur.




 
Ja als de topic starter dit niet vermeld...
sja, alle begin is moeilijk, zijn topic hoort misschien ook in "4-takt en injectie scooters".
en waar jij misschien meer 2-takt georiënteerd bent, had ik dit toevallig wel door omdat ik meer 4t-minded ben.
 
Back
Top