Na loskoppelen cdi, geen stroom meer

Alfadoctor

New Member
Hallo. Heb een raar probleem met mijn Turbho GTS 50 RL 2018. Na het verwijderen van de CDI en weer terug plaatsen, krijg ik geen stroom meer naar het dashboard en kan ik de scooter niet meer starten. Zou het kunnen dat die op de één of andere manier een reset nodig heeft? Zo ja, kan ik dat zelf doen ?
 
Advertisement - register to remove this

Een CDI kun je niet resetten.
Lijkt me eerder een probleem met de stroomvoorziening in het algemeen.
Dus toch maar even meten met een multimeter of 12V testlampje bijvoorbeeld bij:

  • Op de pluspool van de accu.
  • Aan weerszijden van de zekering.
  • Bij het contactslot aan de vast spanning kant.
  • Bij het contactslot aan de geschakelde spanning kant.
 
Een CDI kun je niet resetten.
Lijkt me eerder een probleem met de stroomvoorziening in het algemeen.
Dus toch maar even meten met een multimeter of 12V testlampje bijvoorbeeld bij:

  • Op de pluspool van de accu.
  • Aan weerszijden van de zekering.
  • Bij het contactslot aan de vast spanning kant.
  • Bij het contactslot aan de geschakelde spanning kant.
Toch maar naar de dealer geweest, straks is hij klaar. Ben benieuwd. Bedankt voor je hulp.
 
Ben ook wel benieuwd wat de dealer gaat vinden.
Hallo. Vandaag heb ik pas de scooter terug van de dealer. Dit probleem had ik nooit zelf kunnen oplossen. Volgens de dealer zat het probleem in de software. Raar want ik heb nooit geweten dat er software op zat, omdat ik het zelf ook niet weet neem ik maar aan wat hij zegt . Bon, alles werkt prima, hij rijd terug als een geolied machientje. Iedereen bedankt voor jullie reactie. Grtjes.
 
Heeft die rl50 uit 2018 dan al een motoprregelapparaat?
Een cdi (capacitive discharge ignition ) kun je normaal gezien niet programmeren.
Ik kan het fout hebben , graag meer info hierover.
 
hallo ik heb hetzelfde bij een kisbee ik had oude cdi weg gehaald en zette een naraku cdi op maar had geen stroom niks ookal zet ik oude terug erin
 
Heeft die rl50 uit 2018 dan al een motoprregelapparaat?
Een cdi (capacitive discharge ignition ) kun je normaal gezien niet programmeren.
Ik kan het fout hebben , graag meer info hierover.
cdi staat voor capacitor discharge ignition oftewel een condensator ontlaad ontsteking. en die kun je idd niet programmeren.
Naar mijn be
Hallo. Vandaag heb ik pas de scooter terug van de dealer. Dit probleem had ik nooit zelf kunnen oplossen. Volgens de dealer zat het probleem in de software. Raar want ik heb nooit geweten dat er software op zat, omdat ik het zelf ook niet weet neem ik maar aan wat hij zegt . Bon, alles werkt prima, hij rijd terug als een geolied machientje. Iedereen bedankt voor jullie reactie. Grtjes.
cdi staat voor capacitor discharge ignition oftewel een condensator ontlaad ontsteking. en die kun je idd niet programmeren.
naar mijn weten heeft een rl50 uit 2018 dan ook geen cdi maar een ecu waarvan je de software idd kan herschrijve n.
 
Back
Top