na krukas vervangen afstellen.

Bartnl

Well-Known Member
heeej, ik heb een malaguti phantom, mina hori, luchtgekoeld.
ik heb me krukas vervangen door een power 1.
alles zit goed, en hij starte netjes en loopt goed.
maar hij rijd nog niet lekker, als ik vanaf stilstand , volgas geef stikt ie, moet eerst kwart gas dan rijd ie gwn, maar langzaam, en als ik volgas dan ga dan stikt ie . pas als ik tijdje met kwart gas heb gereden en kotm beetje op toeren. dan pakt ie um pas, en rijd dan aklsnog niet goed door, want stikt dan weer bij ongeveer 40 km/h.

het is een std 50cc cil. 12 mm carb. Gianelli reverse, power 1 krukas. verder gwn standaard dus.

weet iemand goeie tips kwa dat ie stikt? heb volgas gereden en daarna uit gedaan, maar me bougie is koffiebruin gwn ..

Gr bart
 
Advertisement - register to remove this

het kan zijn dat als je een std krukas vervangt door 1 met vollere wangen dat je door de kleinere cartervolume de scooter iets anders moet afstellen.

maar meestal is dit bij extreme(re) setups.

en doordat je het blok uit elkaar hebt gehad KUNNEN er dingen veranderen , bijv. lekkage zij het voor of na de tijd , of dingen die nu wel goed zitten , of niet natuurlijk..
 
okej. naja ik heb alles egt netjes en goed vast gezet. je hoort ook geen rare geluiden ofz. ben net weer bezug geweest met em luchtschroef , en heb um nu zegmaar zo dat die mengsel meer is, dus dan start ie beter en rijd krijgt meer luchbt erbij, en rijd dus ook nu mooier door, en valt niet uit, maar hij blijft nu egt heel erg op toeren, en krijg de goeie afstelling maar niet.
moet nu door die nieuwe krukas ook me sproeier verandere ook al is me bougie koffiebruin? ik merk wel dat stuk meer toeren heb . hij vraagt volgens mij ook om meer brandstof. zalk gwn grotere sproeier proberen? of zal et niet eel uitmaken. want nu die weer ff stil heb gestaan krijg ik gwn weer niet aan , hij wil wel aanslaan, maar loopt niet verder..
gr bart
 
Door alleen een andere krukas zal hij echt niet meer brandstof gaan gebruiken.

Wel als je de boel niet goed inelkaar gezet hebt (valse lucht). Als hij ergens valse lucht trekt zal je blokje om meer brandstof gaan vragen...

Carter wel goed tegen elkaar gezet met pakking er tussen? Spruitstuk wel goed gemonteerd? Voetpakking te weinig? (Zuiger die tegen de kop slaat? geeft ook vaak een raar tikkend geluid en vaak ook vermogen verlies)

Krukus ook wel gecentreerd?
 
tja , jij zegt dat ie goed in elkaar zit , dit hoor ik vaker , zet ik echter een meter op het carter zie je 9 van de 10 keer de meter dalen ,wat betekent dat het blok ergens lekt.

dit kun je ook niet zien , dit moet je meten , en je verneemt het wel maar je vind zulke dingen niet 1 2 3...

maar dat wil niet zeggen dat dit bij jou zo is , echter wil ik je er wel op wijzen dat dingen uitsluiten heel erg belangrijk is , dus 100% zeker weten (en dus meten e.d.) dat alles goed is.

en daar hoort "er vanuit gaan dat het goed is" niet bij.

als het carter lek is loopt ie vaak flauw , en/of valse lucht waardoor het starten ook niet goed is.

een te kleine sproeier (of een te arm mengsel) merk je vaak als ie slecht start , en als ie start bij gasgeven direct uitvalt.

een te rijke motor moet je juist gas bij geven anders start ie niet.
 
Back
Top