Na een lange rit zip doet alsof hij geen benzine krijgt.

Denikker262

New Member
Ik rij elke dag van Den Haag naar Zoetermeer (13 km) . Na 10 km doet mijn zip 4t alsof hij geen of weinig benzine krijgt hij rijd wel maar echt verrot. En ik hoor een trillende geluid uit kleppen. Maar hoe ik weet wanneer kleppen niet goed afgesteld zijn scooter start moeilijk . Maar mijn zip start altijd makkelijk in 1x. En hij doet zo verrot alleen na 10 km . Dus tot 10 km rijd hij goed . En scooter monteur begrijp niet wat ik wil . Omdat dat gebeurt na 10 km pas en hij heeft geen zin om die 10 km te rijden . En ik wil weten of kleppen de probleem zijn .
 
Advertisement - register to remove this

Poosje geleden hoorde ik een verhaal wat hier op leek. Aan mij is verteld dat de oplossing was: Nieuwe olie. Omdat de huidige olie had ingeleverd aan smerende kwaliteiten indien langer op hoge temperatuur. Hoe jong / vers is uw olie?

Uw choke komt wel uit? (Al zou dit eerder merkbaar zijn dan 10 kilometer...)

Groet,
 
Poosje geleden hoorde ik een verhaal wat hier op leek. Aan mij is verteld dat de oplossing was: Nieuwe olie. Omdat de huidige olie had ingeleverd aan smerende kwaliteiten indien langer op hoge temperatuur. Hoe jong / vers is uw olie?

Uw choke komt wel uit? (Al zou dit eerder merkbaar zijn dan 10 kilometer...)

Groet,
Daar sluit ik me bij aan. Dat met de olie is mij ook al eens verteld. Vooral bij een 4 takt is dit belangrijk.

Is het oude olie? En welke olie gebruik je?
 
Back
Top