This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

na 200/300m citta dood?

PrayeR

brabander
ik heb nu ongeveer 2 a 3 weken een citta... ik rij er elkedag zoon 60km mee 30 heen en 30 terug naar me stage... tot nu toe heeft ie me nog niet in de steek gelaten... tot ik gister vanuit me stage naar me vriendin wilde gaan... naar zoon 200 tot 300m viel die gewoon uit en deed ie nix meer..
als ik em aanren start ie normaal binne 3 meter.. maar als ik nu ren kan ik zo lang renne als ik wil.. hij klinkt wel gewoon alsof ie compressie maakt.. en als ik aan mn gas trek loopt ie ook een beetje... maar spring ik er dan op of laat ik gas los dan loopt ie niet meer.. ook niet statoinair..
me bougie is gewoon goed.. die heb ik namelijk ookal in een scooter gespopt en daar deed ie et ook prima... en die van die scooter deed ook niet in mijn citta...
na ff zoeken zag ik dat het kleine draadje dat aan je bonbine zit los zat.. die ik had die weer vast gemaakt en hij deed et...
toen ik savonds naar huis wilde gaan reed ie weer zoon 300m en deed ie het weer niet..
dus ik weer naar bonbine kijke... maar dit keer was er nix mis..
dus ik ben maar bij me vriendin blijve slape want ik moet normaal op citta bijna een uur rijde.. dus dat vond ik te ver lope..
vanmorge was ik extra vroeg op gestaan om te kijke of ik iets kon vinden.. dus ik pak citta en denk ik zal nog ff zo teste.. en broem hij doet het....
maar weer na zoon 200 tot 300m valt ie still..

heeft iemand een idee?
ik rijd met std snor blok, malossi filter, uitlaat met dikpijpje (city power oid) en spoeier 46, het was de boediling dat er nog een 13mm op komt.. pwja en poelie 80.
 
oke,, maar der is nog niet zo lang geleden nog nieuwe contactpunten opgezet....

denk dat bobine makkelijker te vervangen is... wete de gem. scooter winkel welk ik moet hebbe als ik zeg dat ik een bobine voor een citta moet hebbe?

en contactpuntjes... die zijn toch zwaar kut om te vervangen.. ik hoor altijd met mense dat je daar iets van voelermatjes ofzo voor me hebbe? in elk geval heb ik niet meer gereedschap als het standaard schroeve draaier en hamer setje van het gemiddelde huishouden...

maar ik zal dat eens proberen... zou het trouwens ook kunne dat me benzine toevoer verstopt is ofzo?? dat als ie stil staat me carb weer een beetje vol loopt met binzine.. en dat ik daardoor weer ff kan rijde ofzo???
 
hoeveel werk is het om een bobine te vervangen??
want ik weet nog neit zo veel van citta's.. aan bobine zitten 2 draden.. waarvan 1 met zoon klipje... die je zo los kan trekken(massa ofzo?)... maar die andere (dikkere draad) weet ik zo niet waar die heen loopt en zit volgens mij vast aan bobine..
dus waar zit die dan aanvast?
 
enne t klinkt miss flauw

maar zit er nog benzine in??

je bent niet de eerste die zonder benzine staat en dat snachts net dat beete in de vlotterbak lekt waardoor hij rijd.

en anders is het idd de ontsteking
dat moet wel , voor de rest kan er nix stuk zowat
 
de bobine zit dus vast met 2 boutjes , 1 stekker die je er zo aftrekt en een bougiekabel , die kun je eruit draaien en overzetten op de andere bobine
 
hehe nee der zit nog benzine in..
maar wat ik wel vreemd vind is mijn benzine kraantje... die kan namelijk helemaal rond..
hij werkt(e) verder wel.. want als ie op off stond dan rijd die heel ff op de benzine die in de carb zit.. ik heb em ook een keer leeg gereden terwijl die op on stond en toen ik em toen op res zette reed ie ook weer.. dus hij werkt(e) wel maar ik kan hem dus gewoon helemaal rond draaien.. weet niet of dat nog een probleem is? dat borg draadje zit er wel gewoon in..
 
Als ze geen citta bobine hebben kan je er ook gewoon een puch externe bobine opzetten . Die is blauw van kleur en doet het ook prima!
 
ik denk dat het aan je benzinekraantje ligt want ik had hetzelfde ook eens gehad met mijn tomos, waar ik het kraantje de verkeerde kant op draaide voor de reserve, kijk m is na
 
kweet neit.. ik rij al 3 weken stukken van 30km aan 1 stuk.. was ie dan niet eerder warm gelopen?

twins zei wel iets over een zuigerveer die stuk zou zijn en dat ie daardoor te wijnig compressie zou maken.. maar bij het aanduwen klinkt ie het zelfde als voorheen dus denk niet dat het dat is..

en me bougie is koffie bruin (zonder melk) dus te klein is ie niet..
 
Je geeft zelf al aan dat je je benzinekraantje alle kanten op kan draaien, kijk deze eens na want misschien slipt het hendeltje over de daadwerkelijke benzine kraan.

hierdoor denk je dat hij open staat terwijl hij misschien wel dicht zit, kijk het eens na
 
Of dat je kraantje weer inwendig dicht gaat als je er 300m op rijd en dus je carb weer leeg trekt. Kraantje kan je zo uit elkaar draaien ws is dat veertje dan niet meer goed oid.

Maar als dat het niet is, zou ik eens naar de condensator kijken. Ik heb zelf een si en cita gehad en allebij kapot, kameraad onder het rijden ook gewoon kapot. Zo'n condensator kan je door meten met een multimeter, heeft je brommerboer ws wel
 
klinkt voor mij als een warmloper.... had ik met mijn scooter ook.... na een tijd rijden stopte hij ermee, met geen mogelijkheid aan te krijgen... volgende dag deed ie het weer ff en hetzelfde verhaal... check je zuiger veertjes en je cil gewoon ff op plekken of kleine krasjes dan weet je het zeker. je zal niet de eerste wezen

edit: dis tog bijna geen moeite bij citta?
 
Ik zal de gouden tip maar weer geven:

Haal je carb. eraf en daarzit een nippeltje op waar je benzine slang op zit. Haal dat nippeltje met een steeksleutel los, en daar zit een filtertje. Als deze verstopt raakt, stroomt er nog wel benzine in je vlotterbak maar heeel langzaam. Suuk6 ermee!
 
ik ben der uit...
omdat citta bij vriendin stond was et ff kijke wanneer ik tijd had...
maar had thuis nog een extra benzine kraantje ligge dus had die mee genomen..
en ff nieuwe bobine gehaald en bougie + dop..
alles vervange.. maar werkte nog steeds niet..
toen ik toch het benzine slangetje van mn kraantje af had d8 ik kom ik plaas der een x in.. en laat ik dat ook zoen door het gat waar ik normaal tank...
alles weer aangesloten.. en brom hij deed het weer...
verder werkt het kraantje trouwens prima.. ondanks dat ik het gewoon door kan draaien.

maar bedankt voor alle tips.. dit zal me zeker helpen als er weer iets is...
owja.. contactpuntjes heb ik wel opnieuw afgesteld... en nu rijd ie weer perfect...
inmiddels zit er ook me 13/13 carb op.. dus gaat lekker ... hij rijd bijna 45... en is daar in 15 sec ofzo..