N70 verbreekt verbinding bij 2 BT apparaten

Divided.

Well-Known Member
N70 verbreekt verbinding bij 2 BT apparaten CARKIT updaten ?

Ik weet niet in wel topic gedeelte ik het moet plaatsen.
aangezien het met telefoons, computer technologie en auto's te maken heeft.
dus gooi het hier maar neer.

Ik heb hier een Nokia N70 met FW 5.xx iig de nieuwste.
Deze gebruik ik met tomtom(ook route 66 gehad) icm met een Holux GPSlim236 gps ontvanger.
Dit gaat altijd goede ik heb een goede verbinding en bijna altijd bereik(behalve bruggen etc maar dan ten zijde).
holux_gps236.gif.big.gif

Nu heb ik een week of 3 geleden een BT carkit in gebouwd de Parrot CK3000
ck3000.jpg

Nu werkt echte de carkit goed alleen niet icm met de gps ontvanger.
Na een tijdje soms 5 min soms half uur wordt de BT verbinding met beide apparaten verbroken.

Wat gebeurt er als de verbinding verbroken wordt.

De carkit gaat irritant piepen(tot een nieuwe verbinding) en de gps ontvanger verliest het signaal met de telefoon maar pakt het daarna weer op(mits ingesteld dat die automatisch mag verbinden)

Wat heb ik geprbeert zonder resultaat
- automatisch aanmelden uitgezet van een apparaat (allebei getest)
- eerst verbing maken met het ene apparaat daarna met de ander
- een apparaat automatisch laten verbinden en dan pas de ander(beide getest)
- min 15 min rijden met carkit dan pas gps ontvanger toevoegen.
- gps ontvanger eerst signaal laten zoeken dan pas verbinden.
- gps eerst verbinden en dan pas signaal oppikken.

Ik weet het niet meer.
Dus de carkit werkt alleen prima en de GPS ontvanger werkt alleen prima.

Wat kan ik hier aan doen om deze beide werkend te krijgen.
Als het werkt is het leuk want dan gaat me navigatie stem over de (losse) speaker van me carkit dus dat is ook veel duidelijker en bellen tussen door kan ook.

Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Volgens mij kan je telefoon maar 1 signaal aan toch? Je kan toch ook niet naar 2 personen tegelijk een mp3 via bluetooth versturen?

D.w.z. dat je navigatie en handsfree naar 1 apparaat moeten gaan. Dus niet telefoon en gps ontvanger.

Volgens mij kan je telefoon maar 1 signaal aan toch? Je kan toch ook niet naar 2 personen tegelijk een mp3 via bluetooth versturen?

D.w.z. dat je navigatie en handsfree naar 1 apparaat moeten gaan. Dus niet telefoon en gps ontvanger.

telefoon heeft bluetooth 2.0 en kan moet 2 bluetooth apparaten ondersteunen.
dat doet die ook

want soms gaat het wel goed.

navigatie en carkit gaat soms wel goed.
soms van 5 min tot een half uur..:(

Heeft hij niet een soort van stand-by stand? Dat als er een tijdje geen bluetooth activiteit is hij dan zichzelf uitschakelt? En misschien kan je proberen de helpdesken van parrot/nokia/GPSlim aan te schrijven.

Heeft hij niet een soort van stand-by stand? Dat als er een tijdje geen bluetooth activiteit is hij dan zichzelf uitschakelt? En misschien kan je proberen de helpdesken van parrot/nokia/GPSlim aan te schrijven.

allebei een goed punt :)

ik ga nokia gewoon het zelfde verhaal voor leggen :)

Ik heb het N80 toestel en ik weet dat er bluetoothproblemen zijn geweest met enkele versies Nokia firmware. Dit zat em toen in de stroomconsumptie als er 2 apparaten tegelijk aangestuurd werden.

Ik zou dus eerst ff een firmware update laten doen als ik jouw was :), gewoon ff langs een service center gaan en het wordt gratis voor je gedaan:
http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html

Ik heb het N80 toestel en ik weet dat er bluetoothproblemen zijn geweest met enkele versies Nokia firmware. Dit zat em toen in de stroomconsumptie als er 2 apparaten tegelijk aangestuurd werden.

Ik zou dus eerst ff een firmware update laten doen als ik jouw was :), gewoon ff langs een service center gaan en het wordt gratis voor je gedaan:
http://www.nokia.nl/nl/support/serviceP.html

staat ook is sp staat de nieuwe FW op :(.

wil ik nokia mailen moet ik een frans talig formulier invullen :S.

er zit hier ook een nokia service point daar maar eerst langs

Heel slim, over het algemeen wordt je daar goed geholpen

De laatste keer dus mooi niet :(
ze wilde met 2.0 fw niet update naar tone 5.016 omdat in de vorige versie nogwel een BT bug zat.

ze wisten mij te vertellen "de n70 is nog te updaten hier"

ik ging 2 dagen later naar een NSP in arhnem die deden het zonder vragen en problemen.

Nokia heeft nu software vrij gegeven om zelf te updaten aansluiten over usb :)
de updater starten en de rest gaat vanzelf ook al eens getest werkt goed

Veel telefoons hebben een optie voor energiebesparing voor bluetooth.
Dat houd onder andere in dat er maximaal 1 verbinding tegelijkertijd mogelijk is.

Loop dus even je BT-instelllingen na of je geen energiebesparing oid aan hebt staan.

ik heb nog steeds dit probleem

Ik probeerde net me carkit te update ik had deze com poort 5 gegeven ik heb van alles geprobeerd om hem te verbinden
(heb gvd 1.5 in de auto voor de deur gezeten)

de ck3000 evolution wil ik update met de software van parrot met mij laptop en BT dongle.

Op een gegeven moment dacht ik ga elke com poort maar af die de applicatie aanbied
bij poort 5 gaf die unable to DCB(ofzo) connect.

Bij poort 3 ging die verder maar hij stond 20 MINUTEN op het stukje XPRAM Downloading
ging constant de balk groen worden en begon die weer opnieuw, ik ging er vanuit dat dit geen 20 minuten mag duren.

de support site van parrot is erg slecht, heeft iemand enig idee hoe ik hem wel ge-update krijgt.
Of eventueel een 'Service Point" die het kan doen.

Back