Mystery box - Gilera Runner "wrak" project

Ries O

New Member
Wat is dit???

Ik heb een miskoop gedaan betreffende een Gilera Runner SP uit 2009. Echter heeft wel goede onderdelen. Het is 22 jaar geleden dat ik aan 2-takts gewerkt heb dus hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben er vrij zeker van dat de rollen te licht zijn en de sproeier te groot om maar niet te spreken wat er verder mis mee is... De scooter rijdt momenteel slechts ongeveer 75 overigens en maakt een hoop herrie....
Wat de scooter wel heeft is:

Het blok is compleet gereviseerd, althans dat is me verteld.
- nieuwe krukas + lagers (1000 km)
- nieuwe polini variateur (200 km)
- nieuwe carburateur (1000 km)
- nieuwe dr 70 evo cilinder (200 km)
- nieuwe poelie (500 km)
- nieuwe V-snaar etc. (1000 km)
- nieuwe Sito-Plus uitlaat (12-12-2019)

p.s. een Sito uitlaat hoort toch vrij stil te zijn?

Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd!
Gr. Ries
 

Attachments

  • mysterybox.jpg
    mysterybox.jpg
    241 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Wat je in de foto ziet is een DMP Toerenbegrenzer...

Waarschijnlijk is dat je probleem. Ontkoppel hem en ga nog eens een stuk rijden.

Dank voor je reactie, ik zal het uitproberen.
Weet je toevallig ook waar de 2 draai knoppen voor zijn? Ik sta voor een raadsel...
Gr. Ries
 
Om de begrenzer af te stellen.. Zo kan die meer of minder begrenzen.. Overigens is zo`n ding illegaal als je gepakt word en staat er een dikke boete op. Dus als je graag legaal wilt rijden, kan je die begrenzer beter demonteren.

Waarschijnlijk heeft begrensd / ontgrensd hun eigen draai knopje.
 
Om de begrenzer af te stellen.. Zo kan die meer of minder begrenzen.. Overigens is zo`n ding illegaal als je gepakt word en staat er een dikke boete op. Dus als je graag legaal wilt rijden, kan je die begrenzer beter demonteren.

Waarschijnlijk heeft begrensd / ontgrensd hun eigen draai knopje.
Wat je in de foto ziet is een DMP Toerenbegrenzer...

Waarschijnlijk is dat je probleem. Ontkoppel hem en ga nog eens een stuk rijden.


Denk dat ik m gevonden heb, zou betekenen dat er ergens een schakelaar verstopt is. Ik zal de kabel moeten volgen, maar zag dat mensen de schakelaar vaak anders aansloten. Zoals de licht schakelaar.....

Ook dit gevonden: "die ene schroef van 123456789abcdefg is voor het toeretal, en als je die heb kun je het stotteren eruit filtere, zet die stotter schroef is helemaal de andere kant op
wink.gif
want het kan dat hij zoveel stottert dat hij gwn uit dondert"

Denk dat ik eerst de rest van het ding uit elkaar moet halen om er achter te komen .

En sowieso aan de instellingen moet gaan werken, de scooter loopt echt totaal niet goed....

Of idd demonteren, maar dan is de scooter nog niet legaal met een 70cc enzo eronder...

En wat ik zei de herrie, volgens mij lekt de uitlaat ergens...
 
Ik denk dat de vorige eigenaar er ook wat problemen mee gehad heeft en hem niet fatsoenlijk aan het lopen kreeg.

Waarom zou je anders een scooter met een volledig nieuwe setup verkopen???

Je gaat niet eerst alles vernieuwen voor je de boel verkoopt, dat moet een reden hebben!

En inderdaad die begrenzer zou ik er gelijk uitknippen en de bedrading waarvan hij is afgetakt in orde maken en goed isoleren tegen kortsluiting en vocht.

Want je kunt beter gepakt worden met een te snelle scooter als gepakt worden met een scooter die voorzien is van een begrenzer.

De politie kon je misschien vroeger voor de gek houden maar inmiddels is het bij elke agent wel bekend dat die dingen bestaan en als je hiermee gepakt wordt, wordt het extra duur.
 
Ik denk dat de vorige eigenaar er ook wat problemen mee gehad heeft en hem niet fatsoenlijk aan het lopen kreeg.

Waarom zou je anders een scooter met een volledig nieuwe setup verkopen???

Je gaat niet eerst alles vernieuwen voor je de boel verkoopt, dat moet een reden hebben!

En inderdaad die begrenzer zou ik er gelijk uitknippen en de bedrading waarvan hij is afgetakt in orde maken en goed isoleren tegen kortsluiting en vocht.

Want je kunt beter gepakt worden met een te snelle scooter als gepakt worden met een scooter die voorzien is van een begrenzer.

De politie kon je misschien vroeger voor de gek houden maar inmiddels is het bij elke agent wel bekend dat die dingen bestaan en als je hiermee gepakt wordt, wordt het extra duur.

Je bent de 2de die dat zegt idd. Heb het knopje inmiddels gevonden, maar zit op een plek waar je er niet eens bij kan komen met de kappen erop ..
Dank voor je reactie!
 
Ben er achter.. schijnt nit veel nut te hebben, maar moet wel afgedicht worden. Verklaard ook het "knetteren" wat die nu doet.
Ook erachter gekomen waar het probleem met de uitlaat zit. De zogenaamde scooterzaak heeft de uitlaat scheef op het blok gemonteerd, wat de herrie verklaard..
Dank voor de hulp!
(Ik zal dalijk een nieuw topic aanmoeten maken. Ben de kappen eraf aan het halen, maar ik krijg de tankdop er niet af. Er zit een schroefje precies achter de tankdop waar ik dus uiteraard niet bij kan... Ik mis de goed oude tijd :pensive:)
 
Back
Top