Mysterieus probleem wat na weken steeds terugkeert

ScootDaan

Well-Known Member
Beste Scooterfreunden!

Ik heb een probleem met mijn Vespa lx50 4t 4v. Namelijk hij stottert.
Dan denkt iedereen waarschijnlijk... heb je der weer zo eentje, maar ik heb een apart gevalletje.
Half jaartje terug grote beurt gehad. Reed lange tijd goed en toen van de een op de andere dag stotteren.
Bougie en Bougiedop vervangen en toen reedt die een weekje weer helemaal prima!
Helaaaaasss na dat weekje weer hetzelfde stotterprobleem vooral bij volgas.
Luchtfilter gecheckt, was helemaal prima.
Carburateur schoongemaakt en JAWEL!! hij reedt weer een week dikke prima!
Nu na een week weer stotteren....

Hoe kan het zijn dat na kleine veranderingen het opgelost kan lijken en daarna het weer terugkeert?

Ik ben een beetje radeloos.

Ik hoop dat jullie de gouden tip voor me hebben.

Ik wacht met smart af!

Freundlichen Groet!
 
Advertisement - register to remove this

Komt er geen vocht bij je bougie / bougie dop?

Heb je ook al de kleur van de bougie gecontroleerd, kan namelijk ook te rijk lopen.
 
Komt er geen vocht bij je bougie / bougie dop?

Heb je ook al de kleur van de bougie gecontroleerd, kan namelijk ook te rijk lopen.


Bedankt voor je reactie Eurokit.
De keren dat ik de bougiedop eraf heb gehaald was die keurig droog.
Ook de kleur van de bougie leek prima.
Stel hij zou te rijk lopen dan zou die dit toch na het schoonmaken van de carburateur ook gelijk horen te doen en niet pas na een week?
Daarom is het een mystery voor me... omdat die dus na de bougie en bougiedop een week prima heeft gelopen en na het schoonmaken van de carburateur ook.
Wel heb ik gedacht een nieuwe sproeier er in te zetten, maar alsnog vind ik het dan gek dat die eerst een week prima heeft kunnen lopen na het schoonmaken??
 
ik heb ook ooit zoiets gehad en dat kwam omdat mijn kapje weg was achter mijn bougue (van een viva weet niet of dat voor jou ook geld) heb er toen ee nstuk karton achter geplakt en hij deed t prima kan misschien zijn dat je in je kabel die uit de bobine komt een scheurtje of snee hebt zitten en als er dan vocht op komt kan die ook stotteren
 
Back
Top