MVT ontsteking

Status
Not open for further replies.

dennis mk

!EVO SETJE!
Ik heb een probleem, ik heb een mvt milennium rotor gekocht van www.scooterparts.nl voor 185E

Maar de gebruiksaanwijzing is in het frans, volges mij zitten er meer draaden dan je std ontseking en het vliegwiel heeft 2 spleten waar die krukas spietjes in moeten, aan de ene kant staat een ''A'' en aan de andere kant een ''D''

Wie heeft er misschien een handleiding liggen ofzo of er erges 1 op i-net staan want ik weet nie hoe ik dit ding goed moet krijgen :)

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Scan jouw handleiding anders effe in en duid aan welke stukken vertaald moeten worden.
 
sorry geen scanner, maar er zit in toaal maar 1 papiertje bij, das volges mij alleen hoe je hem moet monteren, en niet afstellen, ik heb em er al ophangen en hij rijd wle aardig, maar ik heb er niks aan versteld ofzo, ik weet trouwes nie eens of dat wel kan :S
er zit wel zon rood streepje op mn vliegwiel dus tlijkt me van wel :)
 
- 8 placer le diagramme MVT a la place du CDI d'orgine en respectant les copuleurs.
-9 Monter une bougie M4C(ik heb ngk R ofzo), fermer les cache de ventilation et remonter les cache arriere et dessous de selle

L'utitisation de l'allumage MVT necessite d'augmenter le gicleurs principale de 5 a 10 points apres controle de la carburation. Si vous desirez faire evoluer votre allumange MVT MILLENIUM( deze mvt heb ik dus) en le digitalisant, MVT met a votre disposition un digimax 4 possedant 18 courbes d'avance programmee, par le service couse MVT, que vous pourrez connecter a la place du diagramme analogique fournie ce qui test differentes courbes fournie, amplifiera encore les performances d'acceleration et d'allumage dejas obtenue avec le MILENIUM analogique.

MVT L'ENERGIE DE L'EXPLOIT

shit frans is echt een tering taal :)

Maar mensen dit was zon beetje het enigste wat voor info ik heb gehad, de eerste 8 punten gaan gewoon over het erop zetten en de aansluiten maar dat snap ik wel, alleen het afstellen nie. Als iemand dit zou kunnen vertalen zou fantastisch zijn :)

In het vliegwiel zitten trouwens 2 sleuven voor over dat krukasspietje. er staat een a en een d, ik had eem eerst op d toen deed ie et slecht, daarna op a gezet al stukken beter, maar nu alleen nog afstellen.
Er staan 2 streepjes op de grondplaat( ik denk voor die A en D op het vliegwiel) en een rode streep op het vliegwiel
Hoe stel ik dit ding nou af???
 
die eerste punten gaan inderdaad over de montage. In de rest van het stuk wordt volgens mij vermeld, dat na montage van de ontsteking je je gicleur (sproeier?) met 5 a 10 maten moet vergroten. Tevens wordt vermeld dat als je je MVT millenium analoog wil omschakelen naar digitaal, MVT daar losse delen voor verkoopt.

Op mijn nederlandse mvt handleiding staat aangegeven dat ze een voorontsteking van 1,5 mm aanbevelen. Je moet dan dus zo afstellen dat de twee ronde strepen tegenover elkaar staan, wanneer de zuiger 1,5 mm onder BDP staat.
 
dus die streep op mn vliegwiel, en die op de grondplaat moeten op dezelfde plek staan en dan moet zuiger 1,5 mm onder mn bovenste dode punt, maar dan moet je dus het vliegwiel gaan sfstellen zeg maar, maar als ik die strepen op elkaar heb, pas mn vliegwiel nie op mn krukas omdat dat spietje op mn krukas erges anders zit, moet je dan je vliegwiel verdraaien en zo ja hoe moet dat volges mij zit het goed vast :(
 
A betekend de juiste spiebaan met voorontsteking voor de analoge versie van de CDi
D betekend , voorontstekingspunt voor de digitale versie

Jij heb de analoge versie dus gewoon met met spie monteren in de A sleuf. Nix meer nix minder.
Toevallig de buitenrotor?
 
sorry john ben nog echt een noob op dit gebied, moet dus in sleuf a daar staat ie nu ook in, moet er verder nog wat worden afgestled of staat ie nu meteen goed???
 
ist nou een binnenrotor of bouten rotor?
want als t een buitenrotor is is de prijs aantrekkelijk laag...
(is misschien wat stomme vraag maar ik kon t niet opmaken uit t verhaal)
 
Ja is de buitenrotor , MVT binnendraaiers hebben geen spiebanen en lichtspoel.
Ik heb zelf de oude versie van de buitenrotor.
(is gewoon met vliegwiel dus)
 
ik heb er ook eentje (mvt mille ontsteking ) ,de gasreaktie is heel snel , maar de originele ontsteking met 16 graden voor ontstekingsspie geeft meer eindsnelheid dan met de mille ontsteking . ik moet nog nagaan hoe dit komt . ik heb nu de digimax cdi box mvt gekocht om te kijken wat en hoe hij anders gaat draaien . ik schrijf de veranderingen wel op het net ok! oh ja wij zijn hier in suriname bezig met het bouwen van een cdi kast voor de std onstekeking . hij kan gemapt worden en heeft tijdens het rijden een map 1 en map 2 die je in kan schakelen . de cdi is al af maar dit is nu de testfase. met een scoop moeten wij nog kijken hoe goed hij werkt. foto's krijgen jullie wel .

stay tuned
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top