MVT of Malossi Binnenrotor op Stage 6 Zip

Handige_harry

Well-Known Member
Hallo, even een vraag want ik ben toch wel erg nieuwsgierig.

Ik vraag me af of er in de Stage 6 klasse ook mensen rijden met een MVT binnenrotor of dat iedereen een Malossi draaiert heeft.
Het verschil in prijs is ongeveer 60 euro.

De MVT binnenrotor heb ik ook op Peugeot gehad en dat werkte als een trein, erg lichte rotor (ik las met de search wel 200 gram minder als de Sellettra rotors).

Ben benieuwd naar de meningen, volgens mij is het een ondergewaardeerd ding?
Setup is Stage 6 klasse, wel bekend dus.

Dank! 8)
 
Advertisement - register to remove this

Uhm goeie vraag, heb nog geen ervaring met Piaggio.
Bij Peugeot moest er een plaat op voor aandrijving van de waterpomp, bij Pia niet nodig,

kun je uitleggen wat je bedoeld met een verzwaringsplaat?
 
Bij een pia malossi rotor krijg je altijd een (titanium ?) plaat die je op je rotor kunt schroeven. Die krijg je alleen bij de LC versie. Bij de AC versie krijg je een plaat die als adapter voor je koelvin gebruikt wordt, maar die is lang niet zo zwaar. Bij de lc kit krijg je een behoorlijk zware plaat, die bij tegenwind wel wat meer vliegwiel effect moet geven.
 
Hm oke, ik snap hem :)
Zou niet weten of het erbij zit, zo niet, dan zou het gewicht van de rotor in totaliteit wel een heel stuk lager uitkomen in vergelijking met de totale rotormassa van de Malossi ontsteking..
 
als je op je rotor een "zwaar vliegwiel" ga hangen is het effect van de lichtste rotor kiezen weg lijkt mij...

edit: kan je natuurlijk naar aanleiding van de omstandigheden erop zetten of er niet op zetten.. sorry nutteloze reply
 
Last edited:
Bij een pia malossi rotor krijg je altijd een (titanium ?) plaat die je op je rotor kunt schroeven.
Verzwaren met Titanium??

Dat is hetzelfde als je scooter verzwaren met een kilo veren +ralf+.

Het is een plaat die ervoor zorgt dat het sneller op toeren komen bij het gasgeven over een iets grotere periode is verspreid....
 
Owja, daar heb je wel een punt Sander. Ik wist ff niet meer van welk materiaal die plaat gemaakt was. Maar titanium is natuurlijk juist heel licht. Tis geen ijzer iig, want magnetisch is t niet...
 
Back
Top