mvt krukas carrera race min. horz.

Sam0251

New Member
ik ben bezig met het tunen van mijn aerox. er zit nu al een doppler krukas in met een pen 10 drijfstang en volle wangen. echter ontploft mijn naaldlager steeds. ik heb eerst een pen 10 doppler naaldlager gehad. hierna een pen 10 zilveren kooi van polini. beiden naaldlagers zijn gesneuveld en ben ondertussen 2 cilinderkits verder. de cilinderkit die ik heb is de athena racing 70cc.

mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de krukas carrera race mvt pen 12. en of deze de athena racing aan kan.

mijn verdere set up is:
shot v4 uitlaat
mvt millenium race ontsteking
power 1 vario
malossi delta clutch
21mm dellorto

of heeft iemand nog een idee waarom de naaldlagers steeds ontploffen?
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat ze goed gemonteerd zitten en dat je niet iets vergeet? Word.zo anders een dure hobby als.het al.2x is gebeurt. Heb je een fototje ofzo van hoe het erbij lag toen het net kapot was?
 
Weet je zeker dat ze goed gemonteerd zitten en dat je niet iets vergeet? Word.zo anders een dure hobby als.het al.2x is gebeurt. Heb je een fototje ofzo van hoe het erbij lag toen het net kapot was?
wat zou ik moeten vergeten? ik heb het blok al es gespleten om de krukas te monteren. ben als volgt te werk gegaan.
1 carter helften verwarmen
2 krukaslagers uit de vriezer gehaald
3 in de carters geplaatst zonder te tikken, ze vielen er zo in
4 krukas er tussen gedaan
5 me carters zagjes stukje voor stukje naar elkaar toegedraaid
6 krukas gecentreerd doormidden van tikken met kunstof hamer. draaid mooi soepel rond heb skf c4 lagers gebruikt met stalen kooi
7 ontsteking gemonteerd
8 alles op de vario kant
9 naaldlager in gevuld dopje met 2takt olie
10 naaldlager in drijfstang
11 zuiger pen gesmeerd met olie en door de zuiger geduwd
12 piston pen clipjes erop, dit waren clipjes in de vorm van een c
13 voetpakking afstellen en squish meten doormiddel van schuifmaat squish stond op 0.70~0.75 mijn schuifmaat was niet nauwkeuriger. het boekje van athena geeft aan dat de squish op 0.7 moet staan
14 cilinderkop gemonteerd met pakkingen er tussen
15 kruislings aangedraaid

bij het doppler naaldlager was er binnen 1.5 tank 3 naalden uit en was de cilinder en zuiger dusdanig beschadigt dat er een nieuwe moest komen. ik heb toen het blok weer opnieuw gespleten en schoongemaakt. er zijn toen nieuwe lagers en keringen in gegaan. de polini naaldlager was binnen 1 tank al klaar. image.jpg
 
ik hoop dan dus ook dat met een pen 12 krukas die groter, robuuster en sterker zal zijn dit probleem is verholpen? ik begin namelijk de hoop in krachtige cilinders @pen10 aardig kwijt te raken..
 
pen 12 zal inderdaad wel wat sterker zijn. Moet wel zeggen dat ik van die c clipjes zonder zo'n stukje extra zeg maar ook geen hoge pet op heb hoor. Maar dat zal het wel.niet zijn geweest anders was er wel meer kapot geweest geweest
 
wat zou ik moeten vergeten? ik heb het blok al es gespleten om de krukas te monteren. ben als volgt te werk gegaan.
1 carter helften verwarmen
2 krukaslagers uit de vriezer gehaald
3 in de carters geplaatst zonder te tikken, ze vielen er zo in
4 krukas er tussen gedaan
5 me carters zagjes stukje voor stukje naar elkaar toegedraaid
6 krukas gecentreerd doormidden van tikken met kunstof hamer. draaid mooi soepel rond heb skf c4 lagers gebruikt met stalen kooi
7 ontsteking gemonteerd
8 alles op de vario kant
9 naaldlager in gevuld dopje met 2takt olie
10 naaldlager in drijfstang
11 zuiger pen gesmeerd met olie en door de zuiger geduwd
12 piston pen clipjes erop, dit waren clipjes in de vorm van een c
13 voetpakking afstellen en squish meten doormiddel van schuifmaat squish stond op 0.70~0.75 mijn schuifmaat was niet nauwkeuriger. het boekje van athena geeft aan dat de squish op 0.7 moet staan
14 cilinderkop gemonteerd met pakkingen er tussen
15 kruislings aangedraaid

bij het doppler naaldlager was er binnen 1.5 tank 3 naalden uit en was de cilinder en zuiger dusdanig beschadigt dat er een nieuwe moest komen. ik heb toen het blok weer opnieuw gespleten en schoongemaakt. er zijn toen nieuwe lagers en keringen in gegaan. de polini naaldlager was binnen 1 tank al klaar. View attachment 60710
Heb precies hetzelfde probleem gehad met een stage 6 MK2 racing cilinder, ben overgestapt naar een andere krukas (pen 12) met een nieuwe cilinderkit. Sindsdien heb ik geen problemen meer ervaren.
 
Back
Top