MVT afstellen lukt niet.

jordoe

New Member
Beste,

Ik ben dus bezig om mijn MVT ontsteking afstellen op mijn Aerox minarelli horizontaal. Alleen heb het probleem dat mijn micrometer niet past. Hij komt namelijk tegen de mijn frame aan ook kan ik hem er voor geen mogelijkheid in krijgen.

Nu is mijn vraag is er nog een ander instrument waarmee die niet zo groot is als deze micrometer die ik nu heb en waarmee ik hem ook mee kan afstellen?

Bekijk bijlage deze micro meter van polini heb ik nu.
 

Attachments

  • 1C2C19FE-C093-482D-9A63-66BA331FA594_287680-0_6521_2.png
    1C2C19FE-C093-482D-9A63-66BA331FA594_287680-0_6521_2.png
    194.7 KB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

Het gaat neem ik aan om de zuiger stand te meten voor bdp . Een hulpmiddel wat je zelf kan maken , is van een oude bougie.
Sla het porselein eruit , je hebt nu een losse huls , doe een boutje erin , die lang genoeg is , met een kop die door het bougie gat kan , en een eindje boven de huls uitkomt . Nu het boutje met de kop van onder , en boven op de bougie huls 2 moertjes op elkaar vast zetten , zodat het boutje op en neer kan .
Je kan nu zelfs met voelermaatjes de hoogte van je zuiger bepalen , tussen de huls en het moertje . De kop van het boutje wat dus in de cilinder komt kun je ook afvlakken , als de ruimte te krap is , of een extra ring onder de bougie aansluiting
 
Back
Top