muziek op scooterbatterij

streetscraper

Well-Known Member
ik ben dus bezig met het knotsgekke idee om een geluidssetje in mijn vespa ciao te steken...(luidsprekers komen met de magneet naar buiten op de kappen en dan met een opening naar buiten toe omdat die ruimte wel erg klein is, versterker komt ergens op het stuk tussen voetplank en zadel (gaat worden aangestuurd door mp3) en de batterij komt op de voetenplank) Maar de voeding van de scooteraccu (als ie leeg is word ie gwn opgeladen ;)) naar de versterker moet daar een zekering tussen? Ik denk van wel omdat het zo is bij auto's id maar bij mensen die zo'n audiosetje in hun scoot hebben hoor ik nergens spreken over zekeringen 8P Ben ik te voorzichtig of klopt mijn theorie? En moet je de massa toch op het kader aansluiten? Alvast bedankt en greetz :winner:

Advertisement - register to remove this

ik ben dus bezig met het knotsgekke idee om een geluidssetje in mijn vespa ciao te steken...(luidsprekers komen met de magneet naar buiten op de kappen en dan met een opening naar buiten toe omdat die ruimte wel erg klein is, versterker komt ergens op het stuk tussen voetplank en zadel (gaat worden aangestuurd door mp3) en de batterij komt op de voetenplank) Maar de voeding van de scooteraccu (als ie leeg is word ie gwn opgeladen ;)) naar de versterker moet daar een zekering tussen? Ik denk van wel omdat het zo is bij auto's id maar bij mensen die zo'n audiosetje in hun scoot hebben hoor ik nergens spreken over zekeringen 8P Ben ik te voorzichtig of klopt mijn theorie? En moet je de massa toch op het kader aansluiten? Alvast bedankt en greetz :winner:

Lolz, waarom maak je niet gewoon een soundboardje... Heb ik ook, werkt altijd perfect.

Je kunt op zich wel een zekering ertussen steken, moet je wel ff goed nagaan wat het vermogen is dat je versterker max trekt, dat delen door 12v en je weet welke zekering je moet nemen.

Anyways, ik heb geen zekering en het werkt perfect. Wat ik wel kan adviseren is; zorg dat de bedrading van je accu naar de speakers zelf GOED WATERDICHT is, helemaal als je geen zekering hebt. Anders kon je nog weleens problemen krijgen ^^.

Lolz, waarom maak je niet gewoon een soundboardje... Heb ik ook, werkt altijd perfect.

Je kunt op zich wel een zekering ertussen steken, moet je wel ff goed nagaan wat het vermogen is dat je versterker max trekt, dat delen door 12v en je weet welke zekering je moet nemen.

Anyways, ik heb geen zekering en het werkt perfect. Wat ik wel kan adviseren is; zorg dat de bedrading van je accu naar de speakers zelf GOED WATERDICHT is, helemaal als je geen zekering hebt. Anders kon je nog weleens problemen krijgen ^^.

wrm geen soundboardje?? ;) Hieronder zie je wrm :P

fogkyc.jpg

zo komen de boxjes:

bgoajk.jpg

het is dus geen scooter (maar komt wel een scooterbatterij op en als deze leeg is word ie opgeladen) xD :o En als er iemand nog verdere ideen heeft ik hoor ze graag

Daar gaat echt bar slecht geluid uit komen, boxen tegen heb frame, en dan ook niet eens de beste zo te zien.

Ik zou het gewoon niet! zowel zekering hoef je niet te hebben moet je de boel wel netjes aansluiten!

omdat t kan, betekend nog niet dat je t moet doen.

bewaar dit idee voor je scooter/auto en niet op dit gebakkie.

nja ;) missch vind ik wel nog een betere manier voor de luidspreker maar dat zie ik dan wel nog ;) Scooter: is al veel te veel gdn...Auto: mwah geen zin in 8P En dit is tenminste eens wat anders :# En een vriend van mij doet het ook in zijn SI dus ik kan niet achterblijve ;) xD Dus als iemand gwn objectief wil zeggen hoe ik in godsnaam dit moet aansluite op een scooteraccu en twee luidsprekers (later komen er nog twee bij misschien);)?

11izdyo.jpg

+ralf+ thanks alvast +ralf+

Last edited:
Nou de stekker links op de foto is de voeding, daar heb je 2 + kabels en 1 - de rechter stekker zijn de speakerkabels ;)

Heb je dat ding uit een auto geropt ofzo =P

Als je de case open maakt dan wijzen de draadjes wel voor zich als het goed is...
Verder is er vast ook bij jou in de buurt wel een Excalibur versterkertje te koop voor 25 euro. Enorm klein ding, 13x7 cm. Weet niet hoe groot je huidige is?

Back