Muziek / google assistant bediening op de brommer

xJonas

Member
Hey!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een veilige manier om muziek te luisteren en eventueel ook google assistant (staat op m'n gsm) te kunnen bedienen op de brommer. Helemaal top zou het zijn als ik ook handsfree kon bellen ;D

Nu de struikelblok: Mijn budget is max €50. :oops:

Is het slim om iets bedraad te nemen, bijvoorbeeld voor wanneer m'n gsm in de houder aan het stuur steekt? Lijkt me niet al te handig om snel af te stappen in noodgevallen.

Hebben jullie enige suggesties? Het zou fantastisch zijn moest ik het op bol.com of coolblue (België) kunnen bestellen, maar dat is eender. :)

Alvast bedankt!

P.s. Laat maar weten als dit topic in de verkeerde categorie staat, samen met een uitlegje hoe ik het kan verplaatsen. :p

Groetjes
Jonas
 
Advertisement - register to remove this

Hey!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een veilige manier om muziek te luisteren en eventueel ook google assistant (staat op m'n gsm) te kunnen bedienen op de brommer. Helemaal top zou het zijn als ik ook handsfree kon bellen ;D

Nu de struikelblok: Mijn budget is max €50. :oops:

Is het slim om iets bedraad te nemen, bijvoorbeeld voor wanneer m'n gsm in de houder aan het stuur steekt? Lijkt me niet al te handig om snel af te stappen in noodgevallen.

Hebben jullie enige suggesties? Het zou fantastisch zijn moest ik het op bol.com of coolblue (België) kunnen bestellen, maar dat is eender. :)

Alvast bedankt!

P.s. Laat maar weten als dit topic in de verkeerde categorie staat, samen met een uitlegje hoe ik het kan verplaatsen. :p

Groetjes
Jonas
Ik heb deze en deze op mijn Vespa GTS300 Classica:

Helmset
en deze
X-grip gsm houder

Met de helmset kan ik bellen, muziek op mijn telefoon of internet luisteren, navigatie stem horen indien ik navigeer via Google of Tomtom, naar de ingebouwde radio luister en eventueel communiceren met een eventuele passagier of een eventuele meerijder tot ongeveer 1000 meter, zelf heb ik dit laatste nog niet getest omdat je dan met iemand rider to rider moet communiceren die dezelfde headset heeft.

De X-grip klem je bijvoorbeeld aan de arm van de spiegel.
Met de X-grip gsm houder heb ik de gsm vlak voor mijn neus en zie het scherm via het navigeren, zie ik wie mij eventueel belt en kan ik opnemen en de telefoon bedienen.
 
Last edited:
Een telefoonhouder heb ik al, eentje die waterdicht is. Komt goed van pas in België :p Ik heb deze nu besteld:

Ben eens benieuwd of ik ze onder de helm krijg. In de helm zit wel een uitsparing ervoor, dus ik verwacht geen problemen. Met het knopje aan de linkerkant kan ik het volume regelen. Twee keer in het midden erop duwen en google now zou geactiveerd worden.

Ik laat nog iets weten!

(Passagiers mag ik niet meenemen totdat ik 18 jaar ben, dus daar moet ik geen rekening mee houden :p )
 
Ben eens benieuwd of ik ze onder de helm krijg.

Ik hoop het voor je maar dat zijn nog best grote knoppen/ oortjes. Als je een passende helm gebruikt ben ik er bang voor. Ik zou dan gaan voor de set die @Sparky gebruikt. Die oortjes zijn goed plat. Daar maak je maar kans op dat het past als je de helm op doet.

Mijn helm zit goed passend op mijn hoofd. Daar kan echt niets tussen. Dus verpakking heel voorzichtig open maken en dan passen. Anders terugsturen
 
Had inderdaad gekozen voor achteraf betalen. :)

Ze passen wel (na veel proberen), maar comfortabel is het totaal niet. Ben na een kwartiertje gestopt om ze uit te helm te halen. @Sparky Die helmset, is dat geen namaak? Indien niet, krijg ik die voorbij de douanecontrole in België? Normaal mag je toch maar tot 23 euro bestellen?
 
Ik weet niet wat je bedoelt met namaak, maar hij werkt perfect.
Die unit wat je ziet klem je aan de zijkant van je helm.
Er zijn 2 speakertjes bijgeleverd en diverse patches met klittenband om deze speakertjes in de uitsparing van je helm vast te maken.
Hiervoor moet wel even de voering van je helm eruit om de draadjes weg te werken tussen de speakertjes en de unit en om de speakertjes in de uitsparingen, onder de voering te bevestigen.

Verder zijn er 2 microfoons bijgeleverd, één met een zwanenhals voor de Jet helm, zoals je ze wel eens ziet bij Honda Goldwing rijders ;) en één die je aan de binnenkant van een integraalhelm kunt kleven. (met klittenband).

Persoonlijk rijd ik met een jethelm en de zwanenhals microfoon.
De batterij gaat ontzettend lang mee en ik ben er zeer tevreden over.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is de rider to rider communicatie maar dit is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk.
Zelf heb ik geen problemen gehad met de douane.
 
Ik weet niet wat je bedoelt met namaak, maar hij werkt perfect.
Die unit wat je ziet klem je aan de zijkant van je helm.
Er zijn 2 speakertjes bijgeleverd en diverse patches met klittenband om deze speakertjes in de uitsparing van je helm vast te maken.
Hiervoor moet wel even de voering van je helm eruit om de draadjes weg te werken tussen de speakertjes en de unit en om de speakertjes in de uitsparingen, onder de voering te bevestigen.

Verder zijn er 2 microfoons bijgeleverd, één met een zwanenhals voor de Jet helm, zoals je ze wel eens ziet bij Honda Goldwing rijders ;) en één die je aan de binnenkant van een integraalhelm kunt kleven. (met klittenband).

Persoonlijk rijd ik met een jethelm en de zwanenhals microfoon.
De batterij gaat ontzettend lang mee en ik ben er zeer tevreden over.
Het enige wat ik nog niet heb kunnen testen is de rider to rider communicatie maar dit is voor mij persoonlijk niet zo belangrijk.
Zelf heb ik geen problemen gehad met de douane.
Dankjewel! Mag ik vragen of je in België of in Nederland woont? Misschien zijn de regels qua douane anders :) Ik bedoelde, AliExpress durft wel eens namaak te verkopen, daarmee dat ik het nogal verdacht vond :p

In ieder geval, kan je ermee een google assistent of iets dergelijks?
 
Bedankt voor het snelle antwoord. :) Kun je er google assistant mee oproepen, of op een of andere manier aangeven dat je een contact wilt bellen? Ik hoef maar de keuze uit 3 nummers te hebben, misschien 4 indien mogelijk.
(Mama, papa, plusmama, school voor als de brug open staat :p )

(Moest het nuttige info zijn, mijn helm is een scorpion exo 390)
 
Ik heb deze en deze op mijn Vespa GTS300 Classica:

Helmset
en deze
X-grip gsm houder

Met de helmset kan ik bellen, muziek op mijn telefoon of internet luisteren, navigatie stem horen indien ik navigeer via Google of Tomtom, naar de ingebouwde radio luister en eventueel communiceren met een eventuele passagier of een eventuele meerijder tot ongeveer 1000 meter, zelf heb ik dit laatste nog niet getest omdat je dan met iemand rider to rider moet communiceren die dezelfde headset heeft.

De X-grip klem je bijvoorbeeld aan de arm van de spiegel.
Met de X-grip gsm houder heb ik de gsm vlak voor mijn neus en zie het scherm via het navigeren, zie ik wie mij eventueel belt en kan ik opnemen en de telefoon bedienen.
Hoi! Geen idee of het de bedoeling is of ik op zo'n oud topic reageer?

In ieder geval: ik heb er een dik jaar plezier aan gehad! Hij begint nu wel wat kuren te vertonen (ik moet hem soms terug in z'n houder duwen, anders hoor ik maar geluid aan 1 kant).

Sinds een tweetal weken mag ik een passagier meenemen. Die verstaan mij niet als we rijden (logisch)

Enige tips voor een waardige opvolger? Ik dacht eerst op nog zo'n m6+ te bestellen, maar die is €15 opgeslagen op een jaar. Verdorie toch. Dan kan ik beter eventjes verder sparen en een gloednieuwe set voor beide helmen kopen
 
Ik heb ook de mornystar. Enige nadeel is dat hij niet veel fm zenders ontvangt en de bluetooth kapot was gegaan na n aanrijding. Voor de rest heeft hij goed geluid, is waterdicht en gaat de batterij heel lang mee
 
Back
Top