multivar vragen

Bob

Jaguar racer
hoi, heb een paar vraagjes, heb net de search gebruikt, maar is me niet 100% duidelijk.
Heb nog een volledig standaard scoot. Rondel ook uit demper. 4.7g gewichten. Hij trekt nu goed op en trekt ook lekker door tot de 75 (top 80+)

1. ik ben van plan een multivar te kopen. Is het nodig van er een andere halfpoelie bij te kopen? scheelt dit echt?

2. Die gaat dus verder dicht of hoger dunno. Maar wat met je trekkracht? hij is nu redelijk constant in toerenverloop vind ik, maar gaat mijn doortekkracht vanaf de +-60 niet veel minder zijn?

3. Is het nodig van een polini snaar te kopen? is die langer/breder? Wat voor invloed heeft die op de trekkracht en topsnelheid?

Wat raden jullie aan.
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Heb je gelijk in, maar wat o wat als ik dat nu net niet mag?
Mijn vader beweert dat ik dan mijn scooter kapot rijdt...
En ook heb je sneller last met flikken. En ik vind het ook wel leuk van de max uiit std cil en uitlaat te halen.

dit gezegd zijnde..
Iemand een antwoord op mijn vragen?
 
je hebt het vermogen niet. Duss waarom andere vario daar gaat je vermogen echt niet beter opworden met stnd uitlaat en cilinder. Koop dan andere cilinder 70dr niet echt duur en gebruik je gewoon je stnd pijp. heeft meer nut dan nutteloos andere vario te kopen
 
Originally posted by Bob
hoi, heb een paar vraagjes, heb net de search gebruikt, maar is me niet 100% duidelijk.
Heb nog een volledig standaard scoot. Rondel ook uit demper. 4.7g gewichten. Hij trekt nu goed op en trekt ook lekker door tot de 75 (top 80+)

1. ik ben van plan een multivar te kopen. Is het nodig van er een andere halfpoelie bij te kopen? scheelt dit echt?

HET IS NIET PERSE NODIG, MAAR HET SCHEELT WEL...

2. Die gaat dus verder dicht of hoger dunno. Maar wat met je trekkracht? hij is nu redelijk constant in toerenverloop vind ik, maar gaat mijn doortekkracht vanaf de +-60 niet veel minder zijn?

BIJ GOEDE AFSTELLING ZAL HET TOERENVERLOOP VANAF 0 TOTAAN DE TOPSNELHEID CONSTANT ZIJN. ALS JE DIT AFSTELT OP HET TOERENTAL WAARBIJ JE UITLAAT HET BESTE WERKT, ZAL JE TREKKRACHT MAXIMAAL ZIJN.

3. Is het nodig van een polini snaar te kopen? is die langer/breder? Wat voor invloed heeft die op de trekkracht en topsnelheid?

IS NIET NODIG, MAAR GEEFT JE WEL EEN IETS HOGERE TOPSNELHEID. POLINI SNAAR IS IETSJE LANGER DAN DE ORIGINELE.

Wat raden jullie aan.

MULTIVAR KOPEN EN BLAZEN :)

Alvast bedankt.
 
Vortex bedankt voor de antwoorden.
Dan koop ik er een halfpoelie een een snaar bij.

Maar je zegt dat hij van 0 top de top op een zelfde toerental blijft. en duw maximaal trekt.
Ok, dat begrijp ik. Maar zit er verschil in trekkracht tussen origineel en multivar? Want ik neem aan dat als je harder gaat dat hij dan in een hogere versnelling komt uiteindelijk, maar hoeveel invloed heeft dat op het doortrekken naar de to vanaf zeg maar 60-65???

Alvast bedankt.
Van de moment dat ik geld heb koop ik hem.
 
Die vario is alleen handig als je precies het toerental wil afstellen waar op je scoot constant moet rijden. Met meeste stnd vario's wilt het wel eens verschillen...maar dan hoef het nog niet altijd aan je vario te liggen de achter poelie kan bijv ingesleten zijn waardoor een nieuwe vario nog niet zal helpen.. over de top.. dat zal bijna nix harder zijn.Tenzij je een nieuwe achterpoelie haalt van polini ofzo..

maar dan nog met stnd pijp....echt geld verspilling|(
 
Originally posted by Bob
Vortex bedankt voor de antwoorden.

GEEN DANK 8)

Dan koop ik er een halfpoelie een een snaar bij.

Maar je zegt dat hij van 0 top de top op een zelfde toerental blijft. en duw maximaal trekt.
Ok, dat begrijp ik. Maar zit er verschil in trekkracht tussen origineel en multivar? Want ik neem aan dat als je harder gaat dat hij dan in een hogere versnelling komt uiteindelijk, maar hoeveel invloed heeft dat op het doortrekken naar de top vanaf zeg maar 60-65???

HMMM KIJK, HET VERSCHIL TUSSEN "OPSCHAKELEN NAAR EEN HOGERE VERSNELLING" EN EEN SCOOTERVARIO IS DAT EEN SCOOTER BIJ 1 TOERENTAL HET MAXIMALE VERMOGEN GEEFT, DIT KOMT DOOR DE COMBINATIE VAN UITLAAT + CILINDER. MET EEN GOEDE VARIO ZOALS DE MULTIVAR KAN JE DIT TOERENTAL VEEL PRECIEZER BEPALEN DAN MET EEN ORIGINELE VARIO, WAARDOOR JE DUS STEEDS JE IEDEALE TOERENTAL EN DUS MAXIMAAL VERMOGEN HEBT. JE ZOU HIER MEER BAAT BIJ HEBBEN MET EEN SNELLERE UITLAAT MAAR HET WERKT OOK POSITIEF OP EEN STANDAARD UITLAAT, JE TOP ZAL ER WEL EEN STUKJE HOGER VAN WORDEN.

Alvast bedankt.
Van de moment dat ik geld heb koop ik hem.

Greetings
8)
 
wat ? met een onbegrensde std scoot ga je echt wel harder trekken en krijg je ook een iets hogere top en het is altijd nog goed voor als je toch nog een keer je uitlaat of cilinder veranderd
 
Ok, jullie zijn allemaal heel erg bedankt.
Ik weet wat ik moet weten.
Nu alleen nog het geld hebben .... Wil iemand sponsoren? :p

Bob
 
Moesten er trouwens mensen zijn die nog tips hebben over het gewicht dat ik daar ongeveer moet inleggen? Ik weet dat dat niet te zeggen is, maar een richtlijn.
Ik dacht aan tussen de 5.5 en de 6.5 ofzo? Gewoon om ongeveer te weten. Dat ik geen 6 koop om dan te zien dat dat minstens 2gram te lich is ofzo...

Alvast bedankt
 
Gewichten nemen die MINSTENS zo zwaar zijn dan je originele... Over het algemeen monteer je in een Multivar rollen die net iets zwaarder zijn dan in je originele vario...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Dat was de vraag niet, Erik... Bob mag geen snelle uitlaat e.d.

De winst die je met een andere vario boekt op een onbegrensde scoot is minimaal, de top zal iets omhoog gaan, maar niet spectaculair, en qua optrekken scheelt het niks vanwege de brede powerband. Al met al weggegooid geld naar mijn mening :).
 
Back
Top