This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Multimeter waarden (geen vonk..)

Hallo mensen,

Ben mn honda sfx weer aan het opbouwen maar nou krijg ik er ineens geen vonk meer uit. Liep voor het slopen prima, starten lopen. Ik heb de massa draad aangesloten etc, maar ik wil eigenlijk weten HOE ik het nu moet doormeten, hoe werkt dat.

Ik heb al wel een multimeter gepakt en de zwarte draad aan het frame gehouden, en dan de rode in de stekker die uit de ontsteking komt.. ja goed dan als ik kick verandert die waarde wel van nul (naar 2,5? 20? weet niet meer). Als ik datzelfde doe bij de plus en min stekkertjes die op de bobine moeten komen er ook wel waarden op de multimeter te staan. Ik had hem op 200 wisselstroom gezet.. denk ik... in een wilde gok dacht ik dat dan misschien de bobine of bougie kapot was. Beide vervangen, hielp niet.

Najah mag wel duidelijk zijn dat ik niet weet hoe zon multimeter te gebruiken laat staan welke waarden eruit moeten komen.. wie helpt me op weg??

mvg!

ohja zon ding heb ik:

 
Heb al andere cdi, bobine, bougie, -kabel, -dop geprobeerd. Geen resultaat.

Kan niemand mij vertellen op welke stand ik die kk meter moet zetten om de ontsteking door te meten???????? Is een beetje haast bij
 
Kan je niet even een andere ontsteking lenen ?
Maar probeer eens op ohm.

Dat is de stand verticaal onder het off knopje. Dat hoefijzer net.
 
Ja heb wel een andere ontsteking maar geen vliegwiel trekker en hier zit alles vanaf zaterdag 16:00 tot dinsdag 08:00 dicht helaas

Maar ik dacht dat er toch van de paar duizend members hier er wel eentje zou zijn die weet hoe je met zon ding omgaat en wat voor waarden er dan +- uit moet komen.
 
je zult idd Ohm waarden moeten gebruiken , echter moet je dat opzoeken hoeveel het moet zijn en waar je moet meten , dus via een werkplaatshandboek oid.

mja , zal vrij moeilijk worden.
 
Kots.. zal morgen wel een vliegwieltrekker halen en die andere ontsteking proberen. Als dat het niet is kan het alleen nog de kabelboom zijn maar die is twee jaar geleden nieuw erop gelegd dus dat lijkt me vreemd want er zit geen zichtbare schade dat die ergens klem heeft gezeten of wat dan ook.. Wordt een duur grapje zo
 
Nou het vliegwiel wil er niet af, dus heb alleen dat verhoginkje even opgeschuurd en ook de pickup en even de massa op een ander plekkie bevestigd en waarempel hij vonkt... ziet er niet echt top uit die vonk maar het is al iets en we gaan gewoon kijken of het zo weer lopen wil... wordt vervolgd
 
Wie is hier nou de modderfokking king 8P Het loopt weer, met een krukas die om de 20 slagen ineens niet meer verder wou - opgelost. Met een ontsteking die ineens niet meer vonkte - opgelost. Met een carb die ineens bleef overlopen - opgelost. Ben stiekem wel trots op mezelf, nu zien of het ook nog loopt als alles in elkar zit en hoelang het het volhoud met al die beun onderdelen
 
Last edited:
Nou in een schoonmaak beurt had ik niet alleen het frame met de staalborstel (in de buurmachine) bewerkt maar ook even bij het blok langs gegaan om de erste zandlaag eraf te krijgen. Daarbij de pickup van de ontsteking geraakt, een van die draadjes lag open en maakte halve sluiting met zijn broetje (komen twee kabeltjes af). Dat zit echter best verstopt als je alleen naar de kabels die er UIT komen kijkt enzo..

Even een nieuwe aan gezet en gelijk een verse massadraad vanuit de ontsteking getrokken want die eraan zat was ook verrot. En broem broem broem.

edit: ohja volgende keer gelijk maar koeling erop zetten ipv na 3km rijden pas erachter komen dat je de waaier vergeten bent doordat alles begint te roken 8P
 
Last edited: