Multidisciplinair project

-spyrock-

Well-Known Member
Ik studeer aan een hogeschool in brussel en zit nu in mijn 1e jaar Industrieel Ingenieur.
We zijn gestart met een Multidisciplinair project wat inhoudt dat we in groep een opstelling moeten maken waarbij we met 10 liter water een lamp laten branden.

Nu was mijn eerste gedacht om aan een soort dynamo (zoals bij een fiets) schoepen te bevestigen die draaien d.m.v. stromend water, en zo stroom op te wekken.
verdere ideën heb ik echter niet..ben namelijk nog niet zo ingenieus in die soort dingen. En elektriciteit is ook al niet men sterkste kant.

Graag nog andere ideën of voorstellen van medeforummers, wat denken jullie ervan?


grtz -spyrock-
 
Advertisement - register to remove this

Zwaartekracht?

Je kan dmv electrolyse ook de waterstof eruit halen, dat opvangen, er een water mee koken dat dmv stoom een turbine aandrijft ;)
 
Ralf said:
Zwaartekracht?

Je kan dmv electrolyse ook de waterstof eruit halen, dat opvangen, er een water mee koken dat dmv stoom een turbine aandrijft ;)

Tja, maar ik neem aan dat electrolyse niet mag, dan heb je al een andere primaire energiebron.
 
Door middel van zwartekracht kan ja, maar dan zal er toch een pomp aan te pas moeten komen om het te laten circuleren. Ik weet niet of dat mag :P
 
bijv een andere turbine die wordt aangedreven door vallend water? ;)

Ik denk dat de algemene manier wel duidelijk is, er zijn niet vreselijk veel opties. De efficientie ervan gaat het om.
 
Hoe ik het water constant laat stromen weet ik nog niet, is één van de vele dingen waar ik nog over moet nadenken.

Turbine bouwen is nog net iets te moeilijk voor mij denk ik :-)
 
Hoelang moet het lampje branden?

Als je een schoepenradje dat door vallend water in beweging wordt gebracht op een dynamo zet dan brandt je lampje toch wel 15 seconde ofzo:)
 
-spyrock- said:
Hoe ik het water constant laat stromen weet ik nog niet, is één van de vele dingen waar ik nog over moet nadenken.