Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

Ducati749

Well-Known Member
Ik heb gesearched hoor (maar ik vond alleen een thread met vechtsporten in het algemeen).
Anyway, wie doet er hier aan wat "hardere" vechtsporten?

Zelf doe ik al aan Kyokushinkai (full contact karate) vanaf mijn 13de ofzo. Daar train ik natuurlijk voor, verder heb ik een bokszak op me kamer hangen :) das wel relax (alleen pleurde hij laatst uit het plafond :()

Maar goed, ik begin een beetje interesse te verliezen omdat het niet meer zo uitdagend is om te sparren met dezelfde mensen.

Probeer wedstrijden op te zoeken, maar ik ben nog geen 18, (ga misschien Muay Thai doen voor de wedstrijden enzo).
Ik ben 1.80 - 76 kilo btw

Anyway, discuss>
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een tijdje aikido gedaan alá steven segal shit :)
Mijn gewrichten doen nog steeds pijn haha. Is zeer leuke sport met kleine bewegingen breek je iemands pols/arm enz
 
Ik heb Taekwondo gedaan. Ben gestopt bij rode band. Wel stom eigenlijk, want daarna komt zwart..maja. Ik vond het niet meer leuk. Steeds maar hetzelfde op een gegeven moment :(
Mocht ook geen wedstrijden doen van me trainer (hij vond me te goed :p), want dan moest ik vaker trainen. Had ik alleen geen tijd voor.
Verder ist wel leuke sport hoor.
 
Originally posted by Ducati749
Ik heb gesearched hoor (maar ik vond alleen een thread met vechtsporten in het algemeen).
Anyway, wie doet er hier aan wat "hardere" vechtsporten?

Zelf doe ik al aan Kyokushinkai (full contact karate) vanaf mijn 13de ofzo. Daar train ik natuurlijk voor, verder heb ik een bokszak op me kamer hangen :) das wel relax (alleen pleurde hij laatst uit het plafond :()

Maar goed, ik begin een beetje interesse te verliezen omdat het niet meer zo uitdagend is om te sparren met dezelfde mensen.

Probeer wedstrijden op te zoeken, maar ik ben nog geen 18, (ga misschien Muay Thai doen voor de wedstrijden enzo).
Ik ben 1.80 - 76 kilo btw

Anyway, discuss>

Ik heb 2 jaar Muay Thai- Kickboxen gedaan, en het was wel hard, das een feit. Wat ik alleen erg jammer vind is dat je niet echt mooie technieken leert, eigenlijk is het gewoon keihard rossen, en meer niet (beetje vlak gezegd, mja :p)

Daarom ben ik er op een gegeven moment ook afgegaan, want het werd gewoon saai.
 
Ik doe ashihara karate (beejte zelfde als kyokushin) nu 2 jaar dat is wel lache krijg je veel technieken enzo.. en ik doe ook kick-boksen maar dat vind ik iets minder, is gewoon boksen met een paar simpele trappen erbij en knieen dan.
 
Heb een tijdje kickboks gedaan, best wel plezant. Ik werd er alleen veel te aggressief van. Wou het dan altijd maar uit proberen met als resultaat veel vechtpartijen (veel lappen geven, maar ook krijgen). Ben nu gestopt voor mijn eigen bestwil. Ben nu weer heel rustig. Ga nu ngo gewoon af en toe om mij eens uit te leven.
 
ik word er juist minder agressief van :), wat ik wel heb is: al loop ik een kamer ofzo in, en er zitten mensen kijk ik eerst ff wie der allemaal zitten, of er iemand zit die mij aankan, of iemand wie vrienden heeft zitten, en hoe ik die persoon dan het snelste kan uitschakelen.

Haha :) klinkt dom, maar gaat heel snel zonder na te denken enzo. Het is trouwens al een jaar geleden voordat ik voor het laatst op straat heb gevochten, en daar ben ik wel trots op.

Anyway, ik wou dus op Muay Thai, en mijn ouders vragen zo van: "wat is dat?", ik zo: "Dat is een heel gecontroleerde, heel oude vechtsport uit Thailand!". Goed dan zeggen ze, ga maar kijken dan. Dus was ik van plan later in de week te gaan, zit ik s'avonds Superleague te kijken op Eurosport 9||6.

Dikke KO's allemaal, dus ik vond het echt cool. Hoor ik zo van: "is dat Muay Thai dan?" ehhhhmmmnnnmm :(

ga wel als ik 18 ben. Maakt eigenlijk niet uit. Mijn Karateleraar heeft ook Muay Thai les gegeven hoor ik opeens. Maja :) Lekker boksen na de les dan :D
 
ik ben niet al te lang gestopt met kickboksen :(
was omdat ik toen begon met fulltime werken, en dus elke dag 10km heen en terug moet fietsen.
ik trok het niet om dan ook nog eens te gaan sporten.
maar binnekort begin ik weer :) want ik begin nu te wennen aan het ritme.
vorige keer trok ik het @ lessen ook niet echt, ik rookte, had geen werk en zat dus thuis te niksen en tot 12 uur @ nest.
na het opwarmen (touwtje springen, opdrukken, crunchen) stond ik al te hijgen als een otter :|
nu heb ik redelijk goeie conditie, maar ga dit verbeteren door abo te nemen @ local fitness gebeuren, zodat ik er weer helemaal tegen aan kan :)

@ pronk:

techniek komt met ervaring, dat zie je hier goed.
de lui die al jaren kickboksen hebben een prachttechniek, en er zit bij hun ook een echt "muay thai" stijl in.
uiteindelijk bepaald de juiste techniek toch wie er platgaat in de ring.
 
9.5 jaar lang Teakwondo geslaagt met zwarte band 1e dan :D

Dus ging wel goed. Nederlandse Kampioenschappen gedraait met sports school Ad spijkers @ Tilburg Noord... :)

4 keer in de week trainen van 2 uur... was egt zwaar maarjah wel lachen..

Mvg Jermaine
 
Ik doe nu bijna 3 jaar kickboxen en heb het nog steeds naar me zin. 1 wedstrijd achter de rug en gewonnen op punten. de volgende wedstrijd is al in zicht dus ff goed voorbereiden.
 
Ik doe ongeveer nu 2 jaar aan Thaiboxen en het belangrijkste is dat je een goede trainer je les geeft.

Het echte Muay Thai zul je niet vinden in Nederland. Dit doordat ellebogen verboden zijn in Europa en Amerika. Ga je naar Thailand en je zult verstelt staan wat die gasten allemaal doen, alleen die trainen al eerder dan dat ze kunnen lopen.

Ga eerst een paar proeflessen nemen, kijk om je heen en train goed mee : je zult altijd tikken krijgen, maar als je het dan nog leuk blijft vinden, ga dan ervoor en je zult veel plezier beleven eraan.

Voordat je een wedstrijd MAG vechten zal een goede trainer je minstens 1 tot 2 jaar onder hem alleen maar laten trainen.
Bedenk je goed dat wanneer je in de ring staat je echt alles moet geven en over een zeer goede techniek moet beschikken.

Lengte en gewicht zeggen niet zoveel ( alleen als je K1-vechter wil worden . minstens 100 kilo). De echte Muay Thai vechters wegen rond de 60 kilo en zijn 1.60 groot , alleen die kunnen op techniek al een reus verslaan.

Ik ben 1.80 lang en weeg 72 kilo, niet zwaar maar zodra je goed getraind ben maak je zelfs die body-builders een koppie kleiner !

En Ducati749 als je echt vechtersbloed heb , ga dan vooral op tahiboxen !
 
ik zit zo ook te denken om te gaan kick/thai boksen met een vriend mee, maar tis zwaar en ik heb nog niet echt een conditie :p dus gaak deze vakantie aan mijn conditie werken en dan zie ik nog


edit// hoe oud waren jullie toen julie begonnen met kick boksen en hadden julie toen al ervaring met andere gevecht sporten ??
 
Originally posted by -[inferno]-

@ pronk:

techniek komt met ervaring, dat zie je hier goed.
de lui die al jaren kickboksen hebben een prachttechniek, en er zit bij hun ook een echt "muay thai" stijl in.
uiteindelijk bepaald de juiste techniek toch wie er platgaat in de ring.


ik denk dat pronk bedoelt dat je maar een beperkt aantal stoten en schoppen hebt.
je kan het uiteraard ook combineren maar dan nog.
bij mij zitten ook een stel muay tai vechters, die zeiden ook "op een gegeven moment word het toch saai" elke keer de zelfde technieken doen.
bij wat ik doe krijg je bijna elke training wel een nieuwe techniek.
 
Zit nu ongeveer drie jaar bezig met het kickboksen...of beter gezegd Muay Thai, want alle gala's in Nederland zijn thaiboksgala's..Heb nu 5 partijen gedraaid waarvan 2 gewonnen, 1 onbeslist en 2 verloren. Ga eerst nog flink doortrainen voordat ik naar de C-klasse ga. Train nu drie jaar bij Challenger Gym op Urk, maar ivm met mijn marinewerk heb ik ook kunnen trainen bij Vos Gym Amsterdam, Matuari (Amsterdam-Oost), Team Schreiber, Komen en Suab Gym.

Pix van mezelf en crew tijdens gala's

vechters_groepsfoto_2004.JPG

Groepsfoto vechters Challenger Gym 2004..ik ben de 2de van rechts gehurkt

Hoost.jpg

Samen met Ernesto Hoost en mijn trainer Jelle van den Berg vlak voor mijn wedstijd in het Zonnehuis Amsterdam

BakkerVsdeGraaf.JPG


dsc00171.jpg


dsc00164.jpg


trap.jpg

Wedstrijd tegen Danny de Graaf (SSdeNaald)

tapen.jpg

Tapen voor de wedstrijd

Harmen.jpg

Gewonnen :)
 

Similar threads

Back
Top