'MTB-topic, aankomende tocht zie startpost'

Het is zeker 1 van de lichtere, ik had nog voor Extralite of Syntace kunnen gaan. Maar dan ben je het dubbele kwijt voor een 25 gram lichter stuurtje. Dat ging me iets te ver :D. En er zijn nog zat dingen waar ik makkelijker gewicht mee kan besparen.
 
Nou, zaterdag de Beach Challenge gereden. Was een bijzondere ervaring. Het zal niet iets zijn wat ik elke maand wil doen maar 1 of 2 van zulke ritjes per jaar lijkt me wel aardig. Bouw wel een oude fiets op want dat zout komt echt overal :D

Mooi vrijdag al richting Scheveningen gegaan en daar een hotelletje gepakt. Zaterdagochtend in alle vroegte begonnen met opbouwen van het gebeuren daar en daarna richting de start gegaan. Toen begon de ellende :p Tegenwind en zwaar zand op de heenweg zorgde er al snel voor dat ik wist dat het een zware beproeving zou worden. Toen we eenmaal bij Katwijk aankwamen dacht ik dat we op het keerpunt waren, maar helaas bleek dat we nog zo'n 10 kilometer verder moesten. Op dat moment heb ik wel even gedacht om te stoppen, ook omdat alle lol er af was eigenlijk. Toch wel doorgegaan want opgeven is ook niks. Die laatste kilometers daarna uit de wind kunnen rijden bij een groepje en dat ging prima. Toen bij het keerpunt pech gekregen met de fiets. Bij het opgaan van de duinen kwam m'n ketting dubbel te zitten tussen het frame en de tandwielen. En het zat vast...heel vast. Met het gekloot om hem los te krijgen 5 tot 10 min. stil gestaan maar gelukkig kon ik daarna mijn weg vervolgen.

De terugweg was echt fun. Met de wind een beetje in de rug en harder zand ging het tempo omhoog. Ik kon een snel tempo aanhouden zonder al te veel moeite. Het plezier was snel terug en dat werd alleen maar groter toen ik zag dat ik constant aan het inhalen was. Ben op de terugweg zelf maar door 4 rijders gepaseerd. Uiteindelijk op p404 gefinished, van de 700 nogwat deelnemers. Als ik de tijd eraf haal die ik stil heb gestaan kwam ik bijna 100 plaatsen hoger uit. Erg jammer dus dat de fiets even niet mee wou werken. Al met al heb ik toch nog fun gehad en was het een bijzondere ervaring. Volgend jaar vast weer :p

RB%201336.jpg


RB%201334.jpg
 
Gewoon je stuur recht houden en trappen :p
Zo nu en dan eens expres door het diepere water rijden zodat degene die bij je uit de wind fietst zeiknat wordt. Maar meel lol is er, op de snelheid met wind mee, niet te beleven :D

Wie komen er zaterdag naar Ermelo?
Ik ga m waarschijnlijk wel rijden.
 
Info:

De start- en finishplaats is: clubhuis De Muzenhof, Leuvenumseweg 66, 3852AS Ermelo.

Starttijd voor alle afstanden tussen 09.00 uur en 10.30 uur.

Kosten:
NTFU leden € 3,50
niet NTFU leden betalen € 4,50
Jeugd t/m 16 jaar gratis

Ermelose ATB tochten:
Aantrekkelijk en uniek parcours
Pittige tochten
Na de start direct het bos in
Meerdere verzorgingsposten onderweg
Technische ondersteuning bij de start en op de route
Duidelijk gemarkeerde en bewaakte routes
Kleedruimte en douchegelegenheid
Mogelijkheid uw fiets te laten afspuiten
Sfeervolle startlocatie
Voldoende parkeergelegenheid
Start vanaf invalswegen aangegeven
Het dragen van een valhelm wordt aanbevolen.
Met dank aan Gemeente Ermelo, Geldersch landschap en Staatsbosbeheer

Vorige keer wat de route erg leuk en afwisselend. Ik zeg doen dus!

http://www.vwv-ermelo.nl/index.php?option=com_jcalpro&Itemid=137&extmode=view&extid=35
 
Weersvoorspellingen zijn verschillend. Knmi zegt best wat regen, kijk je op rtl text of zoover dan staat er maar 20 en 30% kans. Wat dat betreft wacht ik wel af tot vrijdag.
 
Bij deze nog maar even een peiling van wie er komen :p

- Ik
- Arend
- ...

Volle bak dus! T wordt prima weer zo lijkt het
 
pleur op met je mooi weer :p

Ik ben er iig niet EW, vanaf volgende week heb ik vakantie dan wil ik weer een rondje gaan raggen.
 
Back
Top