Motorrijden #42

Motorpak maat 58 groen zwart wit

Heb nog een mooi groen pak in de aanbieding. indien iemand nog iets zoekt voor een mooie prijs PM.

lvfit.jpg
 
Hier zitten best wat mensen met verstand van motors en motorrijden.
Ik had vandaag weer rijles.
We gingen de remproef oefenen.
Nou zei de instucteir tegen mij dat ik raar deed met mijn voet bij het remmen. (had ik op het begin zelf niet echt in de gaten)
door dat ongeluk wat ik nou ongeveer 3,5 jaar geleden heb gehad is de hoek van been-voet die ik zegmaar kan maken niet meer zo klein als eerst.
als mijn voet dus op de steun staat krijg ik hem net niet hooggenoeg om hem op het rempedaal tezetten. uit reactie daarop trok ik dus voet van de opstap en drukte toen op de rem. (trok dus mijn been een beetje op)
tot nu toe nog nooit opgelet/doorgehad. Dus weet eigenlijk niet of dat eerst lessen wel gewoon kon of niet.

Nou is eigenlijk de vraag kan je dat rempedaal zegmaar een slag verzetten ? en of de hoek in je been dus scherper of slapper wordt als je op verschillende types/merken zit ?
En wat ik er het beste mee kan doen?
Heb nog niks gezegd tegen de instructeur.

Heb op het begin ook op zo een formulier alles met nee geantwoord.
Ik ken namelijk iemand die toen 1 ding met ja heeft geantwoord(wat dus eigenlijk onzin was maar omdat ze gewoon niet nadacht:p) net voor der examen van de auto maar daarna moest je dus in een automaat ipv handgeschakeld.

Binnekort nog maar eens een keer langs de fisio.
En dan kan ik altijd nog naar de instructeur toe.
 
Kun je beste gewoon aan de instructeur uitleggen, die kan het beste beoordelen of de examinator daarmee akkoord gaat of niet. Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

Meeste rempedalen kun je wel verstellen, maar neit super veel. Zou je op je eigen motor straks natuurlijk wel een oplossing voor kunnen bedenken door middel van een andere hevel oid.

Of misschien is een verhoging in de zool van je laars een optie oid..
 
Bij de mijne kan je het idd enigszins aanpassen, maar niet heel veel. Anders kan je zelf je pedaal evt aanpassen natuurlijk. Voor je examen zou ik het zeker even vragen idd, er zullen vast wel meer mensen zijn die hier last van hebben.
 
En volgens mij zal het met het examen btw ook niet heel veel uitmaken, als je instructeur dit even meld aan de examinator. Het is alleen wel belangrijk dat jij op je eigen manier wel goed de achterrem kunt doseren, en dat ook duidelijk laat zien. Want dat lijkt me het grootste probleem als je je hak niet op het stepje hebt, dat je gewoon met je voet vol naar beneden stampt, waardoor je niet echt voorzichtig kunt doseren en weinig gevoel hebt in wat je doet.
 
welk examen gaat het om?.. als je op straat meot afrijden zorg je iig dat je voet opt pedaal staat als je moet remmen en voor de rest fantoomrem je gewoon..

AVB ist ander verhaal natuurlijk
 
Ga zoiezo binnekort nog even langs de fisio, een andere als eerst.
Misschien dat hij het toch nog iets soepeler krijgt.
En heb zoiezo 25 mei een of andere medische expertische opzoiets.
Ivm met die berperkingen die er nog zijn en hoe dat ze denken dat het in de toekomst gaat. heeft eigenlijk niks met het motorrijden temaken.
Maar kan ik het daar meteen mooi overhebben.
Die afspraak staat al langer. stelde de tegenpartij voor in de zaak die nog steeds loopt en vond ik eigenlijk wel positief hoor ik meteen hoe ze denken dat het allemaal in de toekomst gaat enz.

Edit: het gaat nog niet om een examen.
tijdens rijles is dit door mijn instructeur opgevallen en daarna ging ik daar op letten en zag ik dat dus.
hoe het van te voren ging weet ik eigenlijk niet.
fantoomrem ? wat wil dat zeggen ?
 
Je hebt nu een 929 en je wilt gaan voor een zx6? Man wat ga je daar spijt van krijgen!

De injectie van dit model is erg aan/uit en ik kan er niet aan wennen, rustige bochten gaan klote en je moet altijd iets gas houden en dat lukt eenmaal niet op de openbare weg.

Is dat bij jou 954 ook zo of is die wat rustiger onderin?
 
wie heeft hier goede tips voor een nieuwe achterband.
Ik ben zelf aan het kijken geweest, wat ik tot nu toe gevonden heb komt de MICHELIN PILOT POWER 2CT redelijk goed uit de bus en de PILOT ROAD 3 REAR ook.
Wat zijn hier de ervaringen?
Het is gewoon voor de straat, sportief, geen circuit bedoelingen ofzo.
 
Last edited:
Zal volgende keer wel zwaaien (rode Volvo C30 :p )

Vanochtend kleding gehaald. Broek en jas van Rev'it (textiel) en laarzen van Alpinestars. Ben er klaar voor :D

Zal er ook eens op letten :p Waar werk jij dan?
Ik @ schiecentrale..

@ Wheelex: Dan heb ik jou ook al vaak zat gezien in Rotterdam. In ieder geval al heel vaak een Oranje Z zien rijden in de buurt van Coolhaven.

Ik ook Rond Coolhaven (Acacdemiplein), Erasmus idd.. wel gaaf ding om te zien!

Must be me ;-)
 
wie heeft hier goede tips voor een nieuwe achterband.
Ik ben zelf aan het kijken geweest, wat ik tot nu toe gevonden heb komt de MICHELIN PILOT POWER 2CT redelijk goed uit de bus en de PILOT ROAD 3 REAR ook.
Wat zijn hier de ervaringen?
Het is gewoon voor de straat, sportief, geen circuit bedoelingen ofzo.

Ik ga voor een pilot road als ik een nieuwe band neem.
Dingen hebben prima grip en slijten wat minder hard dan powers..

Moet nu 2 keer per jaar een nieuwe achterband, dat wil ik iets proberen te rekken :)
 
De injectie van dit model is erg aan/uit en ik kan er niet aan wennen, rustige bochten gaan klote en je moet altijd iets gas houden en dat lukt eenmaal niet op de openbare weg.

Is dat bij jou 954 ook zo of is die wat rustiger onderin?

Mja ik snap wat je bedoelt. M'n circuitmotor is een 929.... idd niet zo makkelijk mee de bocht uitkomen als je weer het gas er op gooit.

954 is al 10x beter ja, absoluut. Maar mijne heb ik dmv een pc3r af laten stellen toen ik er een ander uitlaatsysteem op had gezet, en nu is het gewoon perfect.


Zo'n 954 is helemaal niet meer zo duur, als ik jou was zou ik daar eens voor gaan kijken dan. Het rijdt praktisch hetzelfde als je 929, alleen wat soepeler, net weer wat lichter en krachtiger... ideaal.
 
Back
Top