Motorhispania stottert

WSV

Well-Known Member
Hallo ik wil een motorhispania ryz kopen, de brommert stottert en wil ook niet verder dan de 3e(warm 4e) versnelling. hij zegt dat dit slechts een kwestie van sproeier afstellen is, klopt dit? hij is helemaal orgineel en hij dacht dat er sproeier 90 in zat. Ik vond 90 voor een standaard schakel toch nog al veel en het lijkt mij dat hij te weinig benzine krijgt in verband met het stotteren! Maar ik ben slechts een van de vele beunhazen hier. weet iemand hier wat meer over?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Het kan heel goed aan de sproeier liggen, maar het kan ook legio andere oorzaken hebben,

Wanneer hij de brommer graag wil verkopen en het ligt echt aan de sproeier dan kan hij toch ook voor jou de sproeier even goed afstellen .
Dit is een kleine moeite.
dan ben jij gelukkig en verkoopt hij de brommer.
 
enkele voorbeelden van legio andere oorzaken?

de verkoper zei dat hij er geen zin en geen tijd meer voor had om hem af te stellen.
ik vroeg of hij de kleur van de bougi even wou checken morgen dus dat laat ik nog wel even weten!

ik sprak hem net, hij zei dat die nadat wij weg waren nog een rondje was gaan rijden en dat de benzine op was toen hij aan het eind van de straat was(50meter) en dat hij hem daarna wel gewoon tot zijn 6 kon doortrekken, zou dit waar kunnen zijn want zelf geloof ik er niet al te veel van..
 
nja kan, ,maar lijkt me sterk.

Aantal voor beelden,
bougie
teveel olie
sproeier
uitlaat dicht zitten
cilinder/zuiger versleten
Krukaskeerring (rookt hij erg?)
enzenz.

Maar goed ik merk dat jezelf al twijfelt,+ dat de eigenaar weinig moeite wil doen.
Dan zou ik persoonlijk rustig verder gaan kijken.
 
ja klopt ik had hem voordat ik hem wilde kopen al op msn die jongen en ik hielp hem een beetje omdat hij hem niet meer aan de praat kreeg nadat hij een andere carburateur erop had zitten en hij had nogal wat problemen met afstellen maar als ik dit zo bekijk dan weet ik niet zeker of het wel de sproeier is, hij zei dat hij nu gewoon goed reed dus ik ga vrijdag nog eens kijken of dat het gestotter zo goed als weg is. hij zei dat hij onderin de toeren neit zo goed trok maar bovenin wel maar dit is slechts een kwestie van tanwielen afstellen toch? hij heeft nu vertanding 11-47. hij rookt trouwens best wel tijdens het starten maar dat is meestal toch? ik had eerst een wallaroo en die rookte best erg totdat hij warm(er) was ( na de straat uitgereden te zijn) en hij was verder goed afgesteld!
 
Back
Top