Motorhispania Ryz wilt niet voor 1e keer starten

KnutselWim

New Member
De brommer stond een hele tijd stil omdat hij was vastgelopen op een magische wezen. Volgendsmij kwam de grondplaat los van de ontsteking.

Hierna heeft hij heel lang stil gestaan en nu ben ik er weer mee bezig om hem rijdend te maken. Ik heb zelf niet heel veel verstand er van maar probeer altijd bij te leren door te doen. Ik heb het blokje open gemaakt en alles na gekeken, de krukas had geen speling dus ik vond het niet nodig om het blok te splitten.

Verder heb ik vervangen aan het blok:
- ontsteking + vliegwiel
- koppelings huis + platen + koppelpal
- bougie - bougiekabel - bougiedop
- zuiger met zuigerveren - naaldlager
- cdi+bobine
- benzinekraan (vacuum) + slangen
- pakkingen en sommige boutjes
- kickstarter veer

De carburateur heb ik ook schoongemaakt net zoals de rest van het blok.

Nu heb ik alles aangesloten en olie in de bak, ik gebruik niet de mengpomp en heb de benzine samen gemengt met de verhouding 1:45 in mijn benzinetank. Alleen is het probleem nu dat wanneer ik hem wil aankicken dat hij ploffen geeft. En ploffen komen van de ontsteking is mij geleerd? Toch? Helaas is er niks geks te vinden bij de ontsteking en zit alles op de plek waar het hoort. Alle kabeltjes en stekkertjes zijn ook nieuw namelijk en de grondplaat zit op zijn oude positie.

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd zoals:
- andere bougie (van werkende brommer)
- starten met remreiniger
- benzine in het bougiegat
- luchtschroef en stationairschroef stellen
- massa kabel aan het frame en frame opgeschuurd
- kicken met choke en gas, of andersom
- grondplaat verzetten op andere posities
- luchtfilter gebruiken

Hij krijgt verder gewoon benzine, na een plof komt er zwarte olie uit de uitlaat poort.dus hij heeft iets om te verbranden

De bougie flitst ook gewoon lekker blauw dus dat lijkt mij ook prima. Alleen sinds kort krijg ik hem niet uit de cilinderkop gedraaid..

Het lijkt alsof de bougie met de binnenkop meedraaid, hiervoor zal ik even de kop van de cilinder er af halen zodat ik de binnenkop kan tegenhouden denk ik.

Tijdens het kicken maakt hij ploffen en begint hij daarna erg te stinken, meer dan dat doet hij helaas niet.

Weet iemand wat dit is? En hoe ik hem aan de praat krijg?

Groetjes, Willem

Setup:
- 70cc stage6
- 21mm dellorto
- origineel koppelhuis met TP platen
- origineel ontsteking met vliegwiel (denk ik) gekocht bij DLL tuning
- origineel membraan
- origineel cdi+bobine ducati energia
- bougie is een BR9ES
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top