motorhispania rx 50

jetway

Well-Known Member
ik heb pas geleden een motorhispaia grkregen [bouwjaar 2005]
hij start in 1 keer en rijd goed ongeveer 90 km
maar er komt nogal wat witte rook uit de uitlaat
als hij stationair draait en ook als er gas wordt gegeven
de demperwol is er uit dacht ik
wat kan ik er aan doen om deze wat minder rook eruit te laten komen

ik ben een leek op brommergebied

hopelijk kan iemand mij helpen
 
Advertisement - register to remove this

dat denk ik niet , dan loopt ie op een gegeven moment niet meer en gaat problemen geven.

ik denk eerder dat er vrij veel kool in zit , of gewoon slechte olie , icm een rijke afstelling etc.
 
ik heb de kvs {koelvloeistof}
al een paar keer nagekeken maar die blijft op het zelfde pijl
de olie die ik gebruik heb ik bij de brommerwinkel gekocht en is door hun aanbevolen
een te rijke afstelling zou ik niet weten ik heb daar niet zo veel verstand van
hoe ik die zou moeten afstellen
 
als ik lange stukken rijd dan wordt het wat minder maar als ik dan b.v bij een stoplicht sta dan gaat hij weer wat meer roken
 
ik heb de andere uitlaat erop gehad maar hij bleef net zo hard de rook eruit komen als met de andere uitlaat
 
hij blijft goed lopen en de bougie ziet er wat zwart uit maar hij start ook heel goed dus die werkt goed denk ik
hij heeft mij tot nu toe niet in de steek gelaten
 
ik denk dat ie gewoon wat rijk staat , en slechte olie mischien , wat voor olie heb je?

wat overigens ook nog kan is dat de rechter krukaskeerring lek is en daardoor versnellingsbak olie aanzuigt.
 
ik heb er castrol bij gekregen
ik heb het olie pijl nagekeken om te zien of er veel olie uit was maar dat blijkt niet het geval
 
oh , probeer eens andere olie , Castrol wil nog weleens roken , en kool achterlaten , ik vind dat zelf helemaal geen geweldige olie , en vaak duur..
 
Back
Top