motorblok vervangen

blaat643

Well-Known Member
Ik heb een vraagje. Als je een frame voor een snorbrommer hebt. Hij heeft ook een kenteken voor een snorbrommer. Mag je er dan een 45km/h blok in gooien en terug laten draaien naar 25km/h? D.m.v. ontsteking en andere carburateur?

Volgens mij mag dat toch niet?
 
Advertisement - register to remove this

Mag niet, technisch is hij dan niet volgens kenteken. Maar waarom zou je de moeite doen en niet gewoon dan ook een complete snor regelen?
 
Het gaat om een maat van me. Die heeft een brommer, maar hij is niet gekeurd.

Nu heeft hij een snor frame gekocht en wil z'n blok uit z'n bromfiets halen en om zetten naar snor. En daarna wil hij hem over laten zetten bij het postkantoor o.i.d.

Volgens hem mag het gewoon aangezien er niets op z'n kentekenbewijs over het blok staat. En er staat ook geen nummer op z'n kentekenbewijs :?

Maar volgens mij staat er ook een nummer in het blok toch? En daarmee kan je zien of het een brom / snorfiets is?
 
ja in het frame kon je het volgens mij aan de letter zien. Maar je kan toch ook aan het blok zien of het een snor of brom is?

heeft iemand anders misschien een verwijzing naar een wetsartikel die hier over gaat?
 
maakt niks uit want stel dat je carter scheurd moet der ook een andere onder en hoef je ook niet naar het rdw te gaan

dus geen probleemen
 
idd het maakt helemaal niets uit.
ze kijken bij de rollerbank niet naar het bloknummer etc, dit omdat er op de papieren van je scooter geen bloknummer vermeld staat.

Maar verder snap ik niet echt waar je nou precies heen wilt want je vraag klopt niet.

je wilt dus op je 'snor-frame' een 45km/h blok onder zetten en die dan terug begrenzen naar 25km/h?
Niet echt een goede oplossing en zeer waarschijnlijk ben je de enigste in heel nederland die het op die manier doet.:)

Koop een orgineel snorblok als je 25 wilt gaan of iets harder, en koop een 45km/h blok als je nog sneller wilt gaan dan dat orginele 25km/h blok kan.


Tjuus:W
 
Je kunt via marktplaats makkelijker aan een 25 blok komen dan aan een 45 blok op dit moment. Ik ben zelf ook nog een tijdje opzoek geweest voor mijn Zip, maar ik heb er uiteinderlijk toch maar van af gezien en heb een nieuwe scooter gekocht, en nu heb ik een prachtige Neo's uit 2005 :D
 
Het al technisch misschien (zeker) niet mogen, maar aangezien ze er niet op kunnen controleren kan je het gewoon doen. Natuurlijk dan niet te hard laten lopen en je zal er geen problemen mee ondervinden.
 
Sorry dat ik even in je topic inbreek, maar de vraag lijkt er heel erg op.

Mag ik wel mijn standaard blok onder m'n scooter vandaan halen, en er een ander (niet gestolen!)blok onder gooien, officieel?
 
Dacht van wel, zolang het natuurlijk weer nie opgevoerd is, want dan slopen ze het er net zo hard weer onderuit :p

En je frame moet natuurlijk gewoon op kenteken staan
 
Sorry dat ik even in je topic inbreek, maar de vraag lijkt er heel erg op.

Mag ik wel mijn standaard blok onder m'n scooter vandaan halen, en er een ander (niet gestolen!)blok onder gooien, officieel?

haha je maakt je alleen maar verdacht door dat niet gestolen erbij te zetten:p
Als het bloknummer niet op het kenteken staat is het toch logisch dat je het om kan gooien, niemand die weet dat het ooit anders was?

En brom en snor carters voor zip zijn gewoon hetzelfde dus dit mag ook geen problemen opleveren.
 
Back
Top