motorblok type

hallo,

ik heb een speedfight 3 4 takt met een sym motorblok code XS1P37QMA.
Nou wil ik graag mijn kenteken op mijn carter monteren maar ik zie alleen montage apparatuur voor minareli hroizontaal en verticaal.
Wat voor soort minarelli hebik of waar moet ik op zoeken zodat ik de juiste matrialen vind

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt een Peugeot scooter met een Sym motorblok...
Minarelli is een heel ander type motorblok wat dat betreft, dus dat past niet!

Je moet dan echt zelf aan de slag gaan om een beugel te fabriceren die op het carter van je peug past of een reeds bestaande beugel aanpassen.
Let wel! De kentekenplaat zelf behoort kaarsrecht boven het achterwiel geplaatst te zijn!
Dus niet links of rechts van het achterwiel, de boete was een tijdje terug € 95,00 voor het onjuist voeren van de kentekenplaat op een motorfiets.
Dit is trouwens ook van toepassing op bromfietsen/scooters met twee wielen!

Zie ook: https://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2021-01-05
 
Je hebt een Peugeot scooter met een Sym motorblok...
Minarelli is een heel ander type motorblok wat dat betreft, dus dat past niet!

Je moet dan echt zelf aan de slag gaan om een beugel te fabriceren die op het carter van je peug past of een reeds bestaande beugel aanpassen.
Let wel! De kentekenplaat zelf behoort kaarsrecht boven het achterwiel geplaatst te zijn!
Dus niet links of rechts van het achterwiel, de boete was een tijdje terug € 95,00 voor het onjuist voeren van de kentekenplaat op een motorfiets.
Dit is trouwens ook van toepassing op bromfietsen/scooters met twee wielen!

Zie ook: https://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2021-01-05
hmmm toch is er veel onduidelijkheid over. Een vriend van me is laatst ook staande gehouden met zijn vespa sprint 2022 en die heeft ook zen kenteken op zen carter. de agent gaf aan dat als hij op een bepaalde hoek zit het wel mag heel appart
 
Een kenteken moet aan de achterzijde bevestigd zijn, dat mag carter, spatbord, om mijn part een vaste beugel zijn.
De discussie gaat om de wetgever zijn passage:
'Het kenteken moet goed zichtbaar zijn.'
Dus ook vanuit een scherpe hoek rechts achter.
INdien het kenteken aan de linkerzijde van het wiel zit en verminderd leesbaar/deels onzichtbaar wegens achterwiel, kun je er een prent voor krijgen.
Samengevat: Niet de bevestigingsplaats kan aanleiding geven voor een bekeuring maar de zichtbaar- en afleesbaarheid.
Groet,
 
Back
Top