Motorblok terugplaatsen

Josjaaa

New Member
Laatst heb ik een nieuw krukas in me aerox laten zetten. Nu doe ik alles voor de eerste keer en zou ik graag willen weten waar ik rekening mee moet houdenzodra ik het blok er terug in zet. Nu heb ik ook een dr70 cilinder liggen die ik er gelijk in wil zetten. Mij is verteld dat ik het olie en koelsysteem systeem moet ontluchten. Hoe moet ik dit doen? Ik heb de olie tank gesloten met een schroefje. Of kan ik beter de hele olie tank weghalen, omdat ik naar 70cc overstap. Als er nog iets anders is waar ik rekening moet houden zou ik dat graag willen weten. Alle hulp wordt erg gewaardeerd ;)
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind zelf dat als je 70cc rijd de olie tank beter gewoon kan laten zitten en wat extra bijmengt in de benzine tank.
Het is nog al omslachting om het tankje te verwijderen bij een Dr70.

Bij een middel toerige cilinder kan je de olie pomp beter niet monteren en de olietank gewoon leeg in de scooter laten.
Daarnaast dien je de hele scooter op nieuw af te stellen, dus sproeier, rolletjes, trekveren en drukveer. En de carburateur afstelling niet te vergeten.
Ook erop letten of dat je de juiste warmte graad bougie gebruikt. Dat staat in het boekje dat je bij de cilinder ontvangt.
 
Back
Top