[motor] Wat is je eerste motor + pics :+

Advertisement - register to remove this

mijn eerste was een RS 125cc "troy Corser" uit 10-2001. heerlijk fietsje... zal kijken of d'r nog ergens een picje van is.

Nieuw28augustus047.jpg


voila
 
Last edited:
Mijn motor om m'n 25kw straf door te komen.

hpim33603rh.jpg


Ben inmiddels druk bezig met een andere voorvork. Moeten nog een paar dingetjes passend worden gemaakt.
Ook worden binnenkort de mickey mouse spiegels vervangen;)

Wat ik hierna wil ben ik nog niet over uit. Óf een racer, óf een dikke streetfighter bouwen...:p
 
Zo begon het:
NX1.jpg


Al vrij snel leek het hier op:
NX37.jpg


Toen de volgende stap:
NX41.jpg


En dit was de laatste stap zo'n beetje:
NXstoppie.JPG


Van 65000 naar 100000km gereden ongeveer, eigenlijk geen gezeik aan gehad (behalve accu's die steeds kapot werden gestookt door de uitlaat).
En reed best leuk, alleen op het einde was ie gewoon te gaar.
 
Tot precies een week geleden was dit me 1e motor, zeldzame GSX-R 400 R SP2.

36.jpg


Hij is nu in hele goede handen gekomen van iemand die voor een nederlands superbike team werkt en er veel mee op Assen zal rondrijden.
 
SiRoj said:
Wat is er dan zo speciaal aan dan? En hoezo direct op Assen rondrijden?

SP2 is een getunde versie, en had std. een mono seat e.d.

en op assen mag je met alles rijden, maar dit is een vrij lichte fiets met toch nog een aantal pk's==> fun rijden op de baan dus..
 
Folkert@MinaRally said:
Tot precies een week geleden was dit me 1e motor, zeldzame GSX-R 400 R SP2.

36.jpg


Hij is nu in hele goede handen gekomen van iemand die voor een nederlands superbike team werkt en er veel mee op Assen zal rondrijden.

Echt onwijs vet vindk ik hem! Heb hem te koop zien staan toendertijd.
 
paulyamaha said:
SP2 is een getunde versie, en had std. een mono seat e.d.

en op assen mag je met alles rijden, maar dit is een vrij lichte fiets met toch nog een aantal pk's==> fun rijden op de baan dus..

SP is niet getuned. Allemaal 59pk's (tot 93, daarna 53).

Technisch gezien is de SP2 behoorlijk anders. Grotere carbs, electronische carburatie (allerlei sensoren etc) volledig instelbare voorvork, andere CDI, close ratio versnellingsbak.

Gewoon meer gefocust op circuit gebruik (de SP1 was nog iets extremer, maar op de bak na gelijk aan de SP2).

Ze zijn zeldzaam omdat de GSXR400 hier nooit officieel is ingevoerd. Er rijdt dan ook maar een handje vol van hier. Van de SP2 is dit misschien wel de enige.

De monoseat was een optie op alle uitvoeringen, maar alleen te krijgen toendertijd bij een nieuwe fiets.

Die zijn dus nog vele malen zeldzamer dan de fiets. Als ik had gewild had ik voor 3 tientjes een zadeltje kunnen kopen en die monoseat vervolgens voor grof geld kunnen verkopen, maar dat kon ik me oude fiets niet aandoen.
 
Mijn eerste fiets dan.

Hier begon ik mee:
attachment.php


En dit was na de verbouwing :p :
attachment.php

attachment.php

attachment.php


Voor de duidelijkheid. Het is een CBR600 uit 1995..
 

Attachments

  • begin.JPG
    begin.JPG
    100.4 KB · Views: 279
  • 13.JPG
    13.JPG
    127.8 KB · Views: 278
  • 14.JPG
    14.JPG
    105.3 KB · Views: 277
  • gepoetst1.JPG
    gepoetst1.JPG
    111.5 KB · Views: 278
naais, maar waar is je voorlicht :p

//edit// ow ik zie al. :)

Zit aardig wat geld in die fiets he?
Tis iig de moeite waard geweest, ziet er namelijk geil uit
 
Ik rij nooit in het donker.. Het geeft wel aardig licht, maar natuurlijk eigenlijk niet echt voldoende.. Je kunt er wel mee rijden in het donker, maar dan niet hard in ieder geval ;)
 
Back
Top