Motor probleem Kymco agility 50 (2008) dealer vind het probleem ook niet , hulp gevraagd.

Quint_1971

New Member
mijn 4 takt scooter stoort.
bij half gas gaat ie stotteren alsof ie niet genoeg benzine krijgt.
bougie is snel helemaal zwart.
Hieronder een lijstje wat ik allemaal gedaan heb :


* kleppen gesteld
* benzine filter op de slang gezel
* benzine tank schoon gemaakt
* nieuwe stationairschroef erop gezet.
* Cabarateur na gekeken en schoon gemaakt.
* Nieuwe bougie erop. vonkt goed
* Nieuwe bougiekabel gekocht
* De juiste benzine (euro 95 ) zit in de tank.
* olie ok en de goede.

er zit een nieuwe motor op en heeft er 2000 km op zitten.

Shoke veer werkt naar behoren
gaspin is ook ok

de dealer kost veel uurloon en vind het probleem niet en ik ben ten einde raad.
volgende week ga ik met scooter op vakantie naar een festival en hoop dat hij dan rijd.
wie kan er met me mee denken
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

een originele daar heeft hij altijd op gelopen.
sorry ik heb de sproeier niet vervangen alleen de stationairschroef. sproeier is nog ok.
zal dat even weg halen.
 
bij half gas gaat ie stotteren alsof ie niet genoeg benzine krijgt.
bougie is snel helemaal zwart.

Dit suggereert weer dat het e.e.a. te rijk is afgesteld...
Het stotteren bij half gas doet vermoeden dat de sproeier te ruim/groot is.
Extra indicatie is de bougie die snel zwart wordt.

Maar aangezien je aangeeft dat het geheel nog origineel is qua carburateur, inclu sproeiers en setting kan het ook zijn dat de gasnaald wat hoger staat als voorheen.
Is dit niet het geval, moet men het toch zoeken in de lucht/brandstof mengverhouding.
Ander iets is de juiste (hittegraad v/d) bougie, die zal er uiteraard wel onder zitten maar neem het even mee in het verhaal omdat dit ook van invloed kan zijn op een juiste verbranding.
 
dank je wel voor jullie reacties.
Hap : Nee alleen met rijden en de motor is ook een tweede hands die erop zit.
Floris van Bommelstijn : ik kom ook steeds weer terug op de carbarateur.
benzine menging lijkt me niet maar ook die benzine haal ik er uit om het uit te sluiten.
Ik ga hier even mee aan de slag.
ik houd jullie even up to date. Tenslotte kunnen we hier allemaal van leren.
 
Het probleem is verholpen en zat in de carburateur.
ik had het bij de dealer al eerder aangekaart maar het maakte niet uit ik kon door rijden.
helaas wel dus en vraag me af waar het pinnetje wat is afgebroken voor dient
Zie foto's. het had met de shoke te maken.
 

Attachments

  • IMG-20190525-WA0014.jpg
    IMG-20190525-WA0014.jpg
    174.6 KB · Views: 22
  • IMG-20190525-WA0013.jpg
    IMG-20190525-WA0013.jpg
    170.4 KB · Views: 22
  • IMG-20190525-WA0016.jpg
    IMG-20190525-WA0016.jpg
    116.2 KB · Views: 22
  • IMG-20190525-WA0017.jpg
    IMG-20190525-WA0017.jpg
    234.7 KB · Views: 17
Ja, het klopt dat dit de venturie-buis is voor de elektrische choke.
Dat deze gebroken is op die plek is wel wat vreemd te noemen maar gezien de laatste pic is deze dus wat geweld aangedaan.., buis is immers flink krom terwijl deze kaarsrecht behoort te zijn. (lijkt wel of er flink gewrikt is aan dit koperen buisje)

Is verder niet belangrijk en ik kan me voorstellen dat de monteur dit over het hoofd gezien heeft.
Wellicht dat deze nog vast zat aan een klein beetje vlees!?
Aan de andere kant van de carburateur zit ook zo'n gat, echter is deze van de acceleratiepomp en heeft geen venturie-buis.
Dus daar behoef je je geen zorgen over te maken.

Anyway, :cool: goed dat het is opgelost en ook dat men het even terugkoppelt wat nou precies het probleem was.
 
Last edited:
Zou denken dat iemand gewoon met de vlotterbak daar tegenaan is gekomen.. Of dit express is gedaan? Geen idee..
 
Dealer heeft gewoon de carburateurdeksel er schuin afgetrokken, dan gaat ie krom ja. Gewoon onbenulligheid.

In de deksel zit alleen een veer en geleiderail wat ook wel omschreven wordt als de ''aanslaghoogte'' van de gasschuif.
Onbenulligheid is het zeker en ik zeg gewoon puur lomp gedrag.
Onderin de carburateur zitten immers fragiele onderdelen wat gelijk wat zegt over deze zgn monteur van de betreffende dealer!
Sproeiers e.d. kan men dus alleen zien door de zgn vlotterbak en/of brandstofnivo bakje te verwijderen.
Maar dan nog kan ik me voorstellen dat het niet opvalt..., een andere monteur gaat er wellicht anders mee om.
 
Last edited:
Back
Top