Motor olie

NEOS-zwartgroen

Well-Known Member
Ik heb een Yamaha neos gekocht, en ik heb er totaal geen verstand van maar hij start niet meer ik heb er ongeveer een weekje op gereden. En ik denk dat er olie bij moet in het blok. Maar ik heb geen idee wat voor olie daar in gaat. Is dat ook gewoon 2-takt olie die ook in het gewone olie tank gaat.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als je niet eens weet dat er olie bij moet? :p
Ik denk dat 't al te laat is als hij nu niet meer start...
vraag bij de dealer gewoon voor scooter olie, voor een standaard scooter boeit dat toch niet zo veel...
 
Ik heb hem net een weekje maar het kan toch niet dat als ik er een weekje opgereden heb en ik wil hem een dag later starten dat die helemaal vast gelopen is?
 
Zadel openmaken, naar de tankdop heb je ws een olie dop zitten. Daar moet 2takt olie in.

Als die op is, gaat er een lampje branden... zorg wel echt dat je het optijd bijvult, anders is het over met de pret.
 
bedoelt hij niet blok olie?

Dat moet je bijvullen achter op het blok, zit een klein plastic dopje.
Maar dat zou niet de reden kunnen zijn waarom die niet start.
blok olie kan je gewoon halen bij scootdealer, en is geen 2 takt olie.
 
ja 2-takt olie in me tank onder het zadel zit vol ik dacht eerst mischien doet me lampje op dashbord het niet maar ik gooide het vol en hij loosde het gelijk eruit via slangetje dus dat kan het niet zijn.

ja ik ga wel proberen die olie in het blok proberen bij te vullen maar hoe kan ik zien hoeveel er nog in zit of moet ik hem eerst leeg laten lopen en dan gewoon weer vullen?
 
gewoon helemaal leeg laten lopen, (bout onder aan blok)
en dan weer vol gooien, je krijgt als het goed is bij de dealer een klein flesje met precies 110ml, dat kan je er helemaal in gooien
 
ben bij dealer geweest hij zei dat het niet de blok olie kon zijn, en hij gaf me een nieuwe bougie mee, die heb ik er in gezet en zag dat de oude helemaal zwart was. toen zag ik dat het olie slangetje los zat en heb die weer aangesloten, nieuwe 2-takt motor olie erin gedaan en proberen te starten. de uitlaat plofte een paar keer maar hij deed het nog niet. hij was ook erg koud want hij stond buiten. ik heb hem nou in schuur gezet en proberen het morgen op de dag weer. ik hoop dat hij dan weer werkt.
 
zwarte bougie? dan ben je um keihard aan het verzuipen ;) Ik zou maar even teruggaan naar je dealer en vragen of hij een kleinere sproeier erin wil zetten, en gelijk ff opnieuw wil afstellen ;) Kost ongeveer 30 euro, ben je gelijk helemaal van het gezeik af :p
 
Als je zegt dat je olieleiding los zit, dan ben ik bang dat het al te laat is :) en dat dus de reden is dat het zaakje niet meer start.

Als je geluk hebt, hoef je alleen maar een nieuw zuigertje te laten plaatsen, anders dus een complete cilinder.
Het zaakje moet iig uit elkaar.
 
het is inderdaad niet zo een goed teken dat je olie darmpje niet aangesloten was

ik weet dat bij mijn oude scooter ik zelfs niet meer kon kicken nadat hij was vast gelopen , ik weet niet hoe dat zit bij jou scooter
mvg Cé
 
het is inderdaad niet zo een goed teken dat je olie darmpje niet aangesloten was

ik weet dat bij mijn oude scooter ik zelfs niet meer kon kicken nadat hij was vast gelopen , ik weet niet hoe dat zit bij jou scooter
mvg Cé

Ik heb onlangs een vastloper gehad en ik kon nog lustig kicken hoor:p
 
@gixxer
ok:p sorry
bij men vespa lukte dat indertijd niet meer maarja is ook iets volledig anders het ding was ook wel enkele jaren oud :#
mvg Cé
 
Back
Top