Motor & Motorrijden #38

Status
Not open for further replies.
Na een paar jaar zonder motor gezeten te hebben, die ik weg heb gedaan omdat een vriend van me een dodelijk ongeluk heeft gehad in 2005, heb ik toch maar weer een 2 wieler aangeschaft.

Een ducje :)

Het is een belgische motor (kwam hem tegen tijdens het tanken lol), maar is in het verleden nederlands geweest, heeft iemand een idee hoe het precies in zijn werk gaat om dat ding in te voeren?

Morgenmiddag ophalen :), hij is uit eind 2006 en heeft 2300 (!) km gelopen.

[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2432.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2430.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2422.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2421.jpg[/IR]

Rij je 'm ff in richting wijchen rooie?
Die kromme duc van je kan ik wel hebben met de gixxer :+ :*
 
Mooi ding, invoeren is zo gebeurd. Even afspraak maken met het RDW, langsgaan met motor en kentekenbewijs dan wordt je frame nr enzo gecontrololeerd, na de keuring ga je naar de naastgelegen douane en tik je de bpm af. Week daarna ongeveer krijg je je NL kentekenbewijs opgestuurd.

Ik ga zoals het er nu naar uitziet woensdag naar London om een 2008 R6 op te halen, slechts 2500km.

Ohja, zorgen dat tijdens je keuring je km stand minimaal 6000km is, anders moet je ook nog BTW afdragen.
 
Dat weet ik ook nog niet. Terug laten draaien of een teller van iemand lenen. Het laatste zou natuurlijk het mooist zijn alleen ken ik niemand met dat type r6.
 
Sven met een ER6 is denk ook wel een bekende van jou toch? Die heeft z'n teller destijds ook bij laten draaien.
 
Ja klopt ik smste hem toevallig net. Maar dat was 90 euro en dan ook weer 90 euro om hem weer op ze originele stand te zetten. Lenen zou leuker zijn :p
 
Hoezo? Ik heb gewoon geen zin om nadat ik in Engeland al BTW over de motor heb betaald dat ook nog eens in Nederland moet doen. Het is niet dat ik de km stand terugdraai ofzo.

// hmm, stond net iets maargoed..
 
Ik heb daar geen last van volgens mij, de man die hem heeft gekocht heeft hem in nederland gekocht en is verhuisd naar belgie, dus dan hoef ik neem ik aan niet 2x BTW af te tikken voor een motor waarop dat al is gebeurd.
 
Na een paar jaar zonder motor gezeten te hebben, die ik weg heb gedaan omdat een vriend van me een dodelijk ongeluk heeft gehad in 2005, heb ik toch maar weer een 2 wieler aangeschaft.

Een ducje :)

Het is een belgische motor (kwam hem tegen tijdens het tanken lol), maar is in het verleden nederlands geweest, heeft iemand een idee hoe het precies in zijn werk gaat om dat ding in te voeren?

Morgenmiddag ophalen :), hij is uit eind 2006 en heeft 2300 (!) km gelopen.

[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2432.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2430.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2422.jpg[/IR]
[IR]http://i67.photobucket.com/albums/h307/Neo105/CIMG2421.jpg[/IR]

Vet ding Nick! Krijg je geen spijt van! Wel even een echte termignoni fixen ;) :D Zo'n standaard pot in een Termi kappie is natuurlijk niet de bom shizzle.

En vraag ook even of hij het orginele Bi-posto kontje er bij doet. Je subframe is biposto, maar er zit een monoposto op. Klopt niet :P

Ook moet je ff horen wanneer dat ding voor het laatst nieuwe riemen heeft gekregen. Als die niet recentelijk (max 2 jaar zeggen ze) zijn vervangen, en ze knallen, heb je een leuke kostenpost.... :)

En idd 22 mei @ De Meern! Hoop dat die van mij dan ook weer terug is, staat nu bij Biggelaar voor grote beurt + ECU remap.
 
Last edited:
Ik heb daar geen last van volgens mij, de man die hem heeft gekocht heeft hem in nederland gekocht en is verhuisd naar belgie, dus dan hoef ik neem ik aan niet 2x BTW af te tikken voor een motor waarop dat al is gebeurd.

Denk het wel. Hij zal de BPM wel terug hebben gekregen met uitvoer.
Als jij 'm nu weer invoert, zal je weer opnieuw BPM moeten betalen.
 
Ach sooooo, toch maar even goed dat ik hier wat gepost heb :P

Ik heb geen verstand van die uitlaat, ik vind het prima, want bij het invoeren moet ik toch ook rekening houden met de co2 waarde of iets dergelijks?

En welke riemen bedoel jij DJ?
 
Invoeren is geen technische keuring meer. Het enige wa belangrijk is, is dat je blok en frame nummers overeenkomen met hetgeen wat op je kentekenbewijs is vermeld.
 
Ach sooooo, toch maar even goed dat ik hier wat gepost heb :P

Ik heb geen verstand van die uitlaat, ik vind het prima, want bij het invoeren moet ik toch ook rekening houden met de co2 waarde of iets dergelijks?

En welke riemen bedoel jij DJ?

Je hebt met een Duc een nogal vreemd klepsysteem. Niet 1 richting wordt bepaald door je distributie, maar zowel het openen als sluiten van je klep. Kortom, als ie knapt, en open blijft staan... dan ben je f*cked.

Dus die riemen moeten wel recentelijk vervangen zijn.

Betreffende uitlaat + CO, maakt geen zak uit bij keuring.

Nu is het zo dat het ding niet klopt. Kontje klopt niet, uitlaat klopt niet.

Kortom: als hij eerste eigenaar heeft, heeft hij die zaken vast. Zorgen dat je ze er bij krijgt! :)


Heb je trouwens ook gesmst. Heb je nogsteeds hetzelfde nummer?
 
Ok nice. Euhm... beter bel je even met een Ducati Dealer, en vraag je waar de KM stand staat opgeslagen... heb hier nog een losse Ducati 749 ECU liggen, waarin mogelijk een hogere km stand staat *D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top