Motor & Motorrijden #35

Status
Not open for further replies.
Nou van de week kwam een klasgenoot ook met het geweldige idee om met de motor naar school te gaan. Zoveel gas gaf ik nou ook weer niet maar overal wheelspin

Ligt dan echt aan je bandjes hoor, als ik even rondrij heb ik behoorlijk grip.. Rij BT020 8P
 
Een R heeft toch gewoon meer vermogen dan een 'normale'?

Al vond ik de 'R' ook niet zo heel erg snel..

R heeft motorisch hooguit een andere eprom, maar dat geeft je ook geen 10 pk oid. De versies met meer vermogen is de Edwards, die heeft een andere inlaat kop en uitlaat dacht ik. En de SP, dat is een dure van jaar 2000 oid. Carbon kapwerk, kortere slag motor, en ongeveer 20 a 25 pk meer dan een normale. :)
 
R heeft motorisch hooguit een andere eprom, maar dat geeft je ook geen 10 pk oid. De versies met meer vermogen is de Edwards, die heeft een andere inlaat kop en uitlaat dacht ik. En de SP, dat is een dure van jaar 2000 oid. Carbon kapwerk, kortere slag motor, en ongeveer 20 a 25 pk meer dan een normale. :)

Wel jammer, klinkt een stuk sneller een 'R' en dan valt het toch tegen ;)
 
Als je denkt dat een R niet snel, heb je er imo verkeerd op gereden. :)

De beleving is anders dan bij een 4 pitter, absoluut. Maar hou die kmteller maar in de gaten, die gaat als een raket bij die RSV R.

En Denna, ga aub voor een R. Echt hoor, je gaat er tegen aan lopen dat je die toch wilt binnen 6 maanden na aanschaf van de normale RSV. Op een briefje! Een R is zoveel meer motor op imo hele belangrijke punten.
 
Tja, heb er goed op gereden. De beleving is zeker anders, maar hij voelt niet snel aan, laat ik het daar maar op houden.
 
Als je denkt dat een R niet snel, heb je er imo verkeerd op gereden. :)

De beleving is anders dan bij een 4 pitter, absoluut. Maar hou die kmteller maar in de gaten, die gaat als een raket bij die RSV R.

En Denna, ga aub voor een R. Echt hoor, je gaat er tegen aan lopen dat je die toch wilt binnen 6 maanden na aanschaf van de normale RSV. Op een briefje! Een R is zoveel meer motor op imo hele belangrijke punten.

Zoals ik al zei, het is een eerste motor. Bovendien vind ik de nieuwere types R niet zo mooi en de als je een ouder type tegen komt zie je hem niet in de kleurstelling die ik wil hebben. Ik wil mijn eerste motor ook een beetje betaalbaar houden, het hoeft niet direct 4k+ te zijn.

Mocht ik er na een tijdje weer genoeg van hebben, dan verkoop ik deze toch weer en ga ik dan voor een andere motor:p.

Het gaat me er nu om dat ik het redelijk betaalbaar wil houden en niet direct bakken met geld uit ga geven. Ik moet ook nog een pak kopen en de rest van mijn rbw betalen, dat zijn kosten die al hoog zat oplopen ;).

Wel bedankt voor het advies natuurlijk :*!
 
Mensen hier met een RSV..
Hoeveel kunnen jullie rijden op een tank?
Ik haal met een beetje geluk 180 tot het lampje gaat branden.. Soms nog minder.. Vrij weinig dus als je nagaat dat er dan ruim 14 liter ingaat met tanken..

Bij mijn blade reed ik 230km op 14 liter :+ (@ woon-werk modus, met voor de lol rijden ging het iets sneller :p)

Dikke tweepitters staan er ook wel om bekend om wat dorstig te zijn geloof ik he?
 
Ben inderdaad best benieuwd wat andere rijden. Haal zelf ook maar 180km op 14 liter ongeveer. Veel snelweg 200 km. Nu ben ik daar allang blij mee in vergelijking
met wat me auto doet maar denk toch dat het niet heel zuinig is.
 
Last edited:
M'n auto rijdt 400 a 450km op ong 55 liter :+ ook best a-relaxed.

Blade houdt het meestal wel 200km vol met 14 liter, dan brandt net m'n reserve lampje dus. En zo zuinig ben ik niet met m'n rechterhand :)
2 Pitters slurpen meestal best wel ja.
 
Als het lampje pas bij 180km gaat branden heb ik dus vrij rustig gereden..
Als ik dat niet doe scoort ie nog wel wat lager :p

Snelweg is ie wel weer een stuk zuiniger.. Laatst een keer 200km snelweg gereden, toen ging het lampje pas bij 210 branden :)
 
Heb 'm net weer eens gewassen, man het is gelijk een andere motor :+
Ik dacht dat hij vrij grauw was qua kleuren, maar alles glimt gewoon..
 
Zit hem ook in de warmte van de band, ik heb met een koude band al wheelspin met wegtrekken en dan is het nog niet eens nat.

De GSXR1000 K2 die ik had was zeker zuiniger, daar ging het lampje bij 190/200km aan, bij de R1 al bij 160 :henko:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top