motor gekocht!

JohanV

Varkenshok Tuning
Ik heb net m'n eerste motor gekocht. een Yamaha RD250 (2takt natuurlijk) uit 1986. superlelijk ding. De cilinder(s) of krukas zitten vast. Ik heb er 125 euro voor betaald met kenteken.
Vanavond begin ik met de sloop en ik hoop aan het einde van de vakantie te kunnen blazen met dat ding.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen digicam :( foto komt ooit vast nog wel. Ik heb een uit de vondst. ik zou eigenlijk ook nog een 125cc Harley Davidson(italiaans ding, samen met nog een merk) ophalen voor 35 euro, maar die klootzak had em plotseling verkocht :(
prive_yamahard250.jpg

deze foto komt van 50cc.nl het is dit model.(maar dan zonder jolly's :( )
 
Die harley is waarschijnlijk ism aermachhi gemaakt :) Zijn wel mooie motoren, m'n pa heeft een 250cc gehad, wel chaaf ding
 
tering waar begin je aan man :) een motor kopen met een gare krukas / maybe cilinder(s). tis geen scooter :) een motor zit tog net ff wat ingewikkelder in elkaar en je kan niet ff naar JPS om een doppler asje te halen voor 90 euro :) Dit project zou nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen.. Ik hoop voor je vanniet :)
 
Ben net begonnen met de sloop:
Ik heb watergekoelde uitlaten :)
Mijn lucht wordt gefilterd door hooi :)
Mijn vliegwiel/voortandwiel wordt gesmeerd met zand :)
De techniek was al behoorlijk goed in 1986!
Maar de +punten zijn dat er nog geen enkele bout is afgebroken of doorgedraaid. alles gaat makkelijk uit elkaar. Ik verwacht niet dat de cilinders gaar zijn. Was ook wel gunstig dat ie vol koelvloeistof zat(waar het hoord) en dat er ook benzine in zat(anders begint ie te roesten)
Ik verwacht dat de krukaslagers(ook big/small end) en zuigerveren e.d. rot zijn en mijn carter vol water staat. Maar al die lagers enzo wilde ik toch al vervangen.

Jorick: valt wel mee hoor, het is een 2takt. ik heb al behoorlijk veel aan 2takts gesleuteld en ik kan altijd hier bij de plaatselijke motorzaak komen.
 
Back
Top