This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

motoforce rpm hopjes/otowheely?

tom4-4-4

Well-Known Member
hey,

ik heb dus mijn motoforce rpm onder mijn aerox zitten.

ik hoopte eigenlijk dat ik wel hopjes kleine otowheely zou maken.

maar dit is dus niet het geval, iemand enig idee hoe ik dit wel kan laten gebeuren?

setup:
motoforce rpm
17,5mm do(word 19mm)
yasuni c16
stage6 koppeling
malossi multivar

voorderest gewoon alles std.

afstelling nu:
rode malossi drukveer
sproeier 104
4.1 gr malossii
trekveertjes,(weet niet welk merk maar hebben 5 van die rondingen)

zijn er trouwens nog dingetjes die invloed hebben op mijn setup? zoals membraam, spruitstuk, powerfilter etc.
nja hoor 't wel!

Vind 104 vrij groot als je met standaard filter rijd eigenlijk. Verder is het een kwestie van afstellen, en vergeet niet dat een Aerox gewoon erg zwaar is.

lager dan 100 moet ik niet gaan, geloof me ja een aerox is al zwaar van zichzelf, maar als ik lees dat sommige mensen autowheely maken met een yasuni R eronder..

maar nog enige afstel richtingen?

Groot praat idd. Je trekveren moet je wel zeker van zijn, ze hebben allemaal ongeveer even wil windingen, ikzelf had met een roze top al malossi zwart in een delta clutch op de 1na sterkste stand. Maar dat kan bij jou compleet anders zijn.

(als je achterop gaat zitten, op de mono seat kan je best "auto" wheelies maken overigens.. zo kan je het nog met een originele setup)

beetje loos als je het mij vraagt , ik kan hier met een std aerox met alleen een Giannelli giantr2 gemakkelijk op het achterwiel wegrijden/wheely maken , gewoon normaal op het zadel , en zo zwaar is een aerox helemaal niet..

dus laat staan met een 70cc , en zelfs met een langere vertanding zal dit nog prima gaan.

maar voor autowheely's ben je gewoon veel koppel nodig , en dit kan op 2 manieren , veel vermogen of veel koppel op een laag toerental..

ik denk ook dat je eerder kans hebt dat je met deze setup met een std uitlaat wheelie maakt dan met de c-16 , imo is een c-16 te hoogtoerig voor deze cilinder.

ja, maar ik ga niet op mijn monoseat zitte haha ziet der beetje debiel uit niet?

haha maar ik zou ff kijken kloten met die trekveertjes ik probeer eerst wel ff malossi rood. en rolletjes rond de 3.7, 4 gram