Motoforce Racing 70 Rpm

4MX

HunHun
Wie heeft al ervaring met deze kit? Ik heb zelf nog een nieuwe xsh stage 6 racing die middelmatig getuned is, maar dit vind ik toch iets te voor op straat denk ik. Vooral omdat die motoforce toch iets slijtvaster is lijkt het me wel een mooie kit.
Deze cilinder past ook wel mooi bij de rest van mij setup, overrange,21mm,c16,15-42..
Wie heeft er ervaring met deze kit: slijtvast, mooi afgewerkt, prestaties etc?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet bekend met de cilinder in questie eerlijk gezegd. Cilinders van Marco zijn gewoon goed afgewerkt dus met slijten valt dat mee. Slijtage komt veel sneller voort uit gaar gebruik, niet warmdraaien, slechte smering en afstelling etc. De zinnigheid van een nieuwe cilinder kopen omdat die slijtvaster is, is ook ver te zoeken. Van het geld wat je daaraan uitgeeft koop je ter zijner tijd een extra zuigertje, kan je weer een hele tijd vooruit.
 
Ik had interesse in deze cilinder omdat ik denk dat ie voor straatgebruikt misschien iets geschikter is geschikt is, en omdat de stage6r misschien net iets te is... Zuiger op tijd vervangen doe ik sowieso altijd al. Xsh marco kraak ik ook verder niet af, hij levert net werk. Ik gebruik bel ray HR1 smeerolie, heb er alleen maar goede ervaringen mee, bij het wisselen van zuigers in verschillende motoren. Ik vraag alleen naar ervaringen en meningen. .
 
Snap ik wel, ervaring met die motoforce heb ik niet, nog nooit gezien ook by the way. Mijn mening is dat voor het geld waarvoor je van cilinder wisselt je beter 1 zuigertje kan halen, als die motoforce dan al minder slijt dan is dat verschil gelijk teniet gedaan door de extra zuiger.
 
@ Joost.
Ik denk niet dat je zijn vraag helemaal begrijpt. Hij wil meningen en ervaringen weten van mensen die een motoforce hebben of gehad hebben. Zijn huidige cilinder is te fel voor op straat vindt hij, dus wil hij er een andere cilinder opzetten die rustiger is. En als die cilinder dan slijtvast is, is het mooi meegenomen
 
Waarom zou je voor een dr of roze top gaan dan?
De dr is niet slijtvaster ofzo hoor, de motoforce is sneller en net zo slijtvast.

Due plus slijt veel sneller als een dr 70rpm en motoforce.
 
Ik zou hem gewoon kopen, ik heb er geen ervaring mee maar het is gewoon algemeen bekend dat een motoforce iets tammer is als een stage6 racing;).

Ik heb wel een airsal rpm onder me scooter gehad en die was heel netjes en liep ook heel netjes. Volgens mijn worden nu die motoforce cilinder geleverd ipv die airsal, dus het zou wel weer een stapje beter zijn:).
 
Waarom zou je voor een dr of roze top gaan dan?
De dr is niet slijtvaster ofzo hoor, de motoforce is sneller en net zo slijtvast.

Due plus slijt veel sneller als een dr 70rpm en motoforce.

zeg ik dat deze slijtvaster is dan??
ik zeg alleen dat ik eerder een dr70 of roze top zou pakken voor op straat, aangezien ik deze mooier vind voor op straat dan zo'n hoogtoerige alu cilinder..

en waar baseer jij op dat een due plus veel sneller slijt dan een motoforce?
 
Ja waar baseer je dat op?
Ik heb met de rose top bijna een jaar gereden(wel goed onderhouden natuurlijk)
icm 28mm c20 etc etc
dat liep behoorlijk hard tussen het verkeer maar hij is nooit vastgenaajt ofzo
 
Als je je cilinder iets TE vind gooi je er gewoon een 17,5mm carb onder. Kan prima.

En die motorforce rpm is al getuned, en daar haal je 13 a 16 pk uit. Mij lijkt die juist veller als je stage6?

Maar met 1 zuigerveer ben je ook niet slijtvast he.

Gewoon wat zwaardere rollen en of kleinere carb. Scheelt velheid, benzine en slijtage :)
 
Motoforce RPM zou juist iets onder de stage 6 racing liggen... Tenminste dat staat op de site..
Ik heb zelf de S6 Racing ni getest, maar de Motoforce RPM bevalt me wel :D
Trekt lekker door icm; 17,5 carb, C16, polini speedcontrol, stage 6 koppeling+huis
 
Motoforce RPM zou juist iets onder de stage 6 racing liggen... Tenminste dat staat op de site..
Ik heb zelf de S6 Racing ni getest, maar de Motoforce RPM bevalt me wel :D
Trekt lekker door icm; 17,5 carb, C16, polini speedcontrol, stage 6 koppeling+huis

Oke, daar geef ik je gelijk in.
Maar ook al ligt ie net iets onder, je hebt toch meer prestaties voor je geld + slijtvastheid *D
 
Ik heb de cilinder nu ook al een tijdje zoals Erwinz zei, hij bevalt goed. Alles ziet er netjes uit en ik denk dat ik hem over een maandje even weer lostrek om te kijken naar de slijtage.

Ik in combinatie met: c16,17.5,hebo vario+koppeling en orginele overbrenging

Heb nog een overrange+21 mm black edition en polini 15-42 liggen ,denk dat ie daarmee nog een stuk beter loopt.
 
Back
Top