motoforce 70 rpm setup..

jochem14444

Well-Known Member
heb al rondgekeken op internet, maar ben nog niet echt veel te weten gekomen..

mijn setup word als volgt,
Motoforce 70 rpm
std membraam met carbonne inlaatklepjes
malossi vario
rito krukas
carters tuned&gepolijst
17,5 mm carb.
yasuni R, ben eigenlyk aan het kijken naar c20 of c16..

alleen de uitlaat ben ik nog niet over uit, de een zegt c16, de ander c20..

weet niet ofdat c20 iets te hoog gegrepen is..

welke uitlaat haalt daar het meeste uit?
 
Advertisement - register to remove this

een R of een Shot ..
die DR RMP is echt niet zo gruwelijk hoogtoerig :)

als je een R of een Shot hebt zul je onderin waarschijnlijk meer koppel over houden als dat je een c16 pakt bijvoorbeeld..
 
beter vraag je dit @ rpm tuning , ofwel Aidix..

die weet wat deze cilinder doen en wat het beste erbij past..

en het ligt er ook maar net aan wat hij eraan gedaan heeft ,de standaard uit de doos cilinders hebben namelijk een best fatsoenlijke timing van de poorten ,waardoor er best wat potentie in zit. (niet meteen hoogtoerig hoor , zou ik m iig niet voor gebruiken)

echter zou ik niet verder gaan dan een c-16 , alhoewel ik zie voor de std motoforce ook wel al vrij hoogtoerig vind , ik zou voor een shot gaan oid als je het makkelijk wilt maken.

ook is de kopinhoudt vrij klein ,ga je dan je setup te extreem maken heb je kans op detonatie mischien.

Yasuni R zal ook wel leuk lopen ,mja , dat kun je gewoon proberen.
 
zal het even vragen, maar moet even kijken wat ik het beste kan doen. of rpm of std. denk dat ik hem meteen rpm laat tunen zoveel extra kost dat ook niet, en me pa kan er een hogedruk kop op gooien..

kreeg een c20 aangeboden voor niet al te veel geld, dus daarom zit ik te twijfelen tussen c20 of c16..
 
je zou dan juist LAGER in druk moeten , of eigenlijk , minder kopinhoud..

c-20 zou ik niet doen , is nogal hoogtoerig , en dan zul je meer aanpassingen moeten doen om dit leuk te laten lopen en dit zo te laten blijven ook..
 
Back
Top