MOTIP primer niet voor kappen?

Ik was net in de winkel maar bij geen één MOTIP primer staat achterop dat het geschikt is voor kunstoffen.

Maar moet ik deze toch toepassen bij het spuiten van kappen? Is dit de primer die iedereen alsnog gebruikt?




Mijn volgorde van spuiten:
1.Schuren
2.Ontvetten
3.Plastic primer
4.Licht schuren
5.Grondlak(primer)
6.Licht schuren
7.Kleur
 
Advertisement - register to remove this

Als het er niet op staat lijkt mij niet.. Maar die moet er zijn want daar heb ik vandaag nog kappen mee gespoten.

Maar zoals Bjorn zegt: gebruik de search want er zijn duizende topics over zulke dingen langs gekomen., Verder staat hier op het optisch forum ook nog een apart topic met alles overspuiten. Daar kun je het antwoord op je vraag ook wel vinden. :)
 
Met die grijze kreeg je dacht ik van die soort rimpels.
Zowiezo als er niet opstaat dat het ook geschikt is voor plastic kappen
dan zal ik het maar niet gebruiken.
Ik heb wel een keer met grijze primer op me stuurkapje gespoten
en dat gaf op veel plekken een soort van rimpels.
En ik had hem wel netjes opgeschuurt.
Met de witte deed die dat niet.
Mja kijk gewoon voor een busje primer waarbij er vermeld staat dat het ook op plastic kan.

Of spuit deze primer op een oude kapotte kap en kijk hoe het uitpakt.
 
Ik heb op mijn kappen eerst de doorzichtige kunstof primer gespoten en daarna de grijze primer van motip, dit gaf geen reactie op elkaar en het hechte goed.
 
Als er nog een ouwe laag verf op je kappen zit, kan je gewoon die opschuren en er normale primer over heen doen.

Als je met blanke kappen begint, kun je daar over eerst kunststof primer spuiten, en dan zonder te schuren de normale primer.

De rest is het zelfde.
 
Back
Top