Motip blanke lak!!!!!!

Mr. Starsky

Nergens goed in..
Kben me scooter aan het spuiten, maar als ik blanke lak ga spuiten lijkt het wel alsof er allemaal kleine putjes in me lak komt!! Zeer vervelenmd als je metallic blauw spuit. Weet iemand hoe dit komt, en hoe dit VERHOLPEN kan worden??

Alvast bedankt...
 
Advertisement - register to remove this

Ja , ik ga dan maar alles weer opnieuw schuren en maar weer van voor af aan beginnen :(:( !!! Maar op de zilvere lak heb ik er geen last van, dat vind ik nou juist het rare eraan. In ieder geval bedankt voor jullie advies. :D
 
Last edited:
nee hoor dat moet niet is je oppervlak mooi glad? of is het een appelsienenschil?
of is de verf gebarsten?
1 opp is mooi vlak maar vernis is dof en met matte plekken: laat het gewoon drogen en daar na met een warme lucht pistool op warmen de glans is dan 100%.
2 appelsienen schil, de verf is te dik ( is te koud nu) en niet mooi gelijk matig verdeeld, dus ergens op een warme plek spuiten, of je bussen binnen houden en op kamer temp houden dan zal het gaan.
3 gebarsten lak: de kleur zelf is synthetische lak verf en de vernis watergedragen dat gaat beginnen vechten ook omgekeert. en dan moet je dus wel degenlijk volledig hernieuw beginnen van op de blote kassen dus alle verf er af.
 
Ik heb het idee dat je er teveel lak op spuit in 1 keer. Eerste laagje zou je eigenlijk de originele kleur van wat je gaat spuiten nog moeten zien en dan steeds dichter spuiten. Als je er gewoon de tijd voor neemt en spuit in een goed geventileerde ruimte komt alles goed :)
 
de lak is niet echt dof, maar ook niet echt glimmend, en er zitten stipjes op, die zijn donkerder dan de gewone lak. Ik zat er zelf aan te denken om er nog een keer blanke lak overheen te spuiten. Slecht idee???
 
Ik heb niet alle reacties van de anderen gelezen, maar ik heb zelf het probleem gehad met Motip verf en daaroverheen blanke lak dat het reageert met elkaar. Er komen dan een soort van scheurtjes in. Beter gebruik je dus niet motip blanke lak...
 
Er komen geen scheurtjes in, en ik heb het alleen bij de blauwe lak, bij de zilvere heb ik nergens last van!!! kan ik het ook opwarmen met een fohn, met een luchtpistool lijkt me dat de verf er gelijk afsmelt...
 
motip heeft ook 2 componenten lak. Is er goed spul. Word keihard, beschermd goed en glimd mooi. Ik raad je blanke lak af. Alleen met 2 componenten lak moet je je bus leegspuiten als je hem geopend hebt. Dus zorg dat eers al je onderdelen klaar liggen om afgelakt te worden.
 
Originally posted by XTS-crew
maar sommige kappen heb ik al in de blanke lak gezet, kan ik dat er gewoon overheen spuiten of moet ik dan al me kappen weer in schuren en dan met dat spul wat jij me aanraad aflakken???

Ja, dat kan er overheen en omgekeerd gaat ook.
 
Back
Top