morsecode begrenzer (uitleg??)

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik heb een morsecode begrenzer maar snap nog niet precies hoe dat ding in elkaar zit.
van het weekend ga ik hem op mijn scooter monteren (yamaha aerox, modeljaar 2003). maar ik had nog wat kleine dingen die ik me afvroeg en die ik in de handleiding niet kon vinden.

1. er staat dat de led die erop zit de code aangeeft, maar is het ook mogenlijk om zelf een code te bedenken, zoja hoe stel je je eigen code in.
2. er zit een klein wit draardje aan ze zijkant, als ik deze doorknip dan krijg ik een code van 7 cijfers en als ik hem zo laat zoals hij nu is dan heb ik een code van 5 cijfers, klopt dit ?
3. waar zit dat ledje waar ze het in de beschijving over hebben, aan de voorkant zit het schroefje waar je het aantal toeren mee kan regelen, en aan de achterkant zit in het midden ongeveer een klein gaatje, is dat het ledje of is dat een knopje wat je met een pen in moet drukken?
4. de zwarte draad moet op de massa, is het het beste om deze op het frame aan te sluiten, of zit er bij de cdi unit ook een massa draad in werkt hij beter als ik hem daarop aansluit?
5. ik moet de pick-up draad hebben, ik weet niet precies welke kleur deze heeft bij een aerox '03, dus hoe kan ik deze draad herkennen/opsporen ?
 
Advertisement - register to remove this

1. je kunt geen eigen code maken. staat op je beschrijving en de begrenzer knippert de code

2. klopt

3. het ledje zit onder de timer van de begrenzer. je ziet hem niet, maar als je de begrenzer aan hebt staat brand het ledje.

4. de zwarte draad kan je gewoon op een andere zwarte draad aansluiten. Hoeft dus niet aan het frame

5. bij mijn aerox is het rood/wit. Maar van het type '03 weet ik het niet. maar dat moet je maar ff kijke.
 
oke, het enige wat ik nog wil weten is dan:

hoe maak je je eigen code, dat staat namenlijk niet op mijn beschijving, er staat alleen dat als je in de rem knijpt hij de code laat zien dmv het ledje te laten knipper, maar ik wil er gewoon zelf een bedenken ???

en hoe kom ik erachter wat mijn pickup draad is ??
 
PhantoMAN!AC said:
Lezen is tog best moeilijk of niet? 8P


hmm beetje te snel overheen gelezen denk ik.. |(
maar ze zullen toch wel veel verschillende codes gebruiken dan denk ik anders schiet het nog niet op..:p


en hoe kom ik erachter wat de pickup is, kan je dat ergens aan zien??
of kun je dat allen ergens opvragen ofzow ??
 
kijk een is je boekje van je scooter daar kan je het rap zien in het elektrische schema.
da heb ik ook gedaan en bij mij was het rod/wit was wel een neo's dus zan ws wel verschirel maar je kan dit altijd een proberen door deze los te maken. als het de pik up zal je scooter niet meer starten. ja kan het ook zien als je bij het vlieg wiel kijkt naar de vertrekkende draatjes het draatje dat van een blokje vetrekt apart van de andere da is je pikup. maar bij mij wast luchtgekoeld dus da wa swa simpler om daar naar te kijken natuurlijk.
 
Back
Top