[Morini] Sr2000 opvoeren

aniel05

Well-Known Member
Hallo, ik ben de (on)gelukkige eigenaar van een SR2000. Ik ben van plan mijn scooter wat op te voeren. Maar voor morini blokken zijn niet zo gek veel spullen te krijgen. Daarom wilde ik graag jullie advies vragen.

Mijn scooter hoeft niet superhard te lopen, want hij is voor dagelijks gebruik (ong. 100 km in de week). Dus ik dacht aan een snelle 50 of een laagtoerige 70. Deze setup had ik in gedachten:
-gilardoni 70cc alu
-rito race krukas
-c3 lagers
-malossi multivar
-malossi flyclutch
-dellorto 17,5 mm

Een uitlaat hoef ik niet meer te hebben, want ik ben in het bezit van een chrome Ixil Twinner. Hoe zit het trouwens met slijtage van deze setup? Ik hoor wel eens van mensen met scooters die 140 lopen, dat ze om de twee weken nieuwe rollers moeten en iedere maand een nieuwe zuiger. Ik ben niet van plan dit ook te moeten doen.

Misschien ben ik nog dingen vergeten die vervangen moeten worden, membraanplaatjes ofzo. Graag opmerkingen van jullie kant over deze setup. Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet nog niet zo gek veel van opvoeren e.d. af. Misschien kunnen andere mensen die een SR2000 hebben hun setup ook ff laten zien.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nou uhm, aangezien jij niet zo hard wilt en dagelijks je scoot gebruikt......waarom zou je dan een andere cilinder nemen??Een vriend van me, met een sr2000, die heeft alleen een yasuni R en gaat 110 op zijn teller.....trekt behoorlijk op, dus dat lijkt me toch een betere keuze???:)
 
Originally posted by rdbwww
nou uhm, aangezien jij niet zo hard wilt en dagelijks je scoot gebruikt......waarom zou je dan een andere cilinder nemen??Een vriend van me, met een sr2000, die heeft alleen een yasuni R en gaat 110 op zijn teller.....trekt behoorlijk op, dus dat lijkt me toch een betere keuze???:)

ik rij met yasuni R, 17,5 DO, Gilardoni 70 alu, Malossi 15/40 primair, Polini Vario, Polini v snaar. en dat rijdt zo'n 100 digi. Onderling wijken de sr teller ook super veel af (die van mn broertje geeft al 10 km/u meer aan dan die van mij). maar aan aniel, zoals ik al gezegd heb, goede keuze je set up, zal zeker lekker gaan, maar dump die ixil.
 
110 op teller is ongeveer 90-95 in het echt. Kan het bijna nie geloven met alleen een Yasuni R (is trouwens toch een 70 uitlaat?). Ik ga met mijn Twinner hoogstens 95 op de teller. Met mijn Leovinci ZX was dat niet veel harder.
Het is natuurlijk wel een optie.
 
nou...k heb er zelf ook op gereden en hij haald de 110 ja, maarre dat is inderdaad 90 digi ongeveer..... en dat lijkt me toch wel goed??

en uhm die R kan je dan inderdaad later nog voor een 70 cc gebruiken natuurlijk!!
 
Originally posted by rdbwww
nou...k heb er zelf ook op gereden en hij haald de 110 ja, maarre dat is inderdaad 90 digi ongeveer..... en dat lijkt me toch wel goed??

en uhm die R kan je dan inderdaad later nog voor een 70 cc gebruiken natuurlijk!!

90 digi met alleen een Yasuni R 8P Dream on!

Die setup die je noemt is leuk ja :)

Alleen vulk hetl ijstje aan met een Yasuni R ofsow
 
schrik niet, 110 op een sr-teller is ongeveer 83 digitaal...tussen de 25 en 30 kilometer afwijking dus!!!
En bij 120 teller rij je eigenlijk 90...

En ik kan het weten, ik rij al ruim een jaar met sr + digiteller (zie profile)

jammer heh
 
Originally posted by Peeer!!
schrik niet, 110 op een sr-teller is ongeveer 83 digitaal...tussen de 25 en 30 kilometer afwijking dus!!!
En bij 120 teller rij je eigenlijk 90...

En ik kan het weten, ik rij al ruim een jaar met sr + digiteller (zie profile)

jammer heh

100 op mn teller is 81 op mn digiteller, duz "maar" een afwijking van 19 km/u, en jah ik heb m wel goed ingesteld. Bij 80 digi rij ik trouwens alle auto s naast me op een provinciale weg voorbij, en al die auto s rijden over het algemeen precies 80 km/u omdat r flitspalen staan.

Zelf reed ik eerst ook 110 op de teller (wind in de rug en liggend 8P ) met mn standaard cilinder en giannelli sport pro 6 was dus ook een dikke 80 digi :#
 
Ik vervang die flyclutch maar door een Hebo koppeling.
Heeft er iemand trouwens ervaringen met de Top Racing krukas. Hij schijnt dubbel gelagerd te zijn. Geen idee wat dat betekent. :? Zijn er nog andere krukassen voor Morini behalve Rito en Top Racing?
 
Hier is al een uitgebreide topic over geweest.
Een SR2000 met Yasuni wil wel redelijk hard gaan. Meer heb je niet nodig denk ik. Wel olie in je tank donderen.
 
Back
Top