morini blokken hoe of wat

bobhoofdt

Banned
eej lui

na eeen tijdje rondgekeken te hebben op het forum.Viel het me op dat er niet echt aandacht aan morini blokken wordt besteed.Daarom leek het me een goed plan een topic te maken,waar alles over morini gevraagd kan worden..
Ze staan er ook om bekend niet zo snel te zijn, en dat er weinig onderdelen voor te krijgen zijn,maar hoe ziot dat nu echt?
Ik heb zelf een sr2000 en ben wel benieuwd naar ondervindingen van andere mense met morini blokken.

-Welke snelheden bijvoorbeeld gehaalt zijn met een bepaalde setup op een morini.
-Of mankementen die je bent tegengekomen

grtzz Rob
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mijn sr

Ik zal zelf beginnen:
ik had eerst alleen een metrakit op mijn sr...
hij haalde 95 top @teller als k plat ging liggen op een lang stuk..
nu heb ik een yasuni R met hebo koppeling dat moet k alleen nog afstellen, duzz nog geen idee:)
 
ik heb best veel geexperimenteerd met morini vind ik :p

Std onbegrensd 90 teller (75 digi ofzo)
std onbegrensd -- Giannelli sport pro 6 uitlaat , 100 teller , 83 digi
std onbegrensd --- Polini funky, 17,5 DO, Polini Vario, 110 teller 87 digi
Gilardoni alu 70 cc, 17,5 DO, Yasuni R, Hebo vario, Malossi primaire vertanding ---> 130/135 teller --> 105 digi

Mankementen: geen, 1x is mn scoot teruggeroepen door Aprilia Nederland, frame werd opnieuw gelast, was een productiefout.

Nu heb ik er net 11000 km op staan (1500 km met 70 cc cilinder, en nog steeds in prima conditie) enigste nadeel is gebrek aan leuke cilinders/uitlaten (echte toppers) maar jah...... Daar is Renner nu voor :)
 
ik met de katana (is ook morini)
wel een gare setup had een top van 134 de weg


-hebo manston tuned
-yasuni r
-malossi multivar vario
-malossi kopeling
-malossi achtervario
-malossi v-snaar
-malossi-dell'orto 19mm carb
-vervroeginspie op onsteking


dat was het trok als een beest en top heel ok
greetz M dna
 
wow doed:W
beters man :)

Ik heb ook ff een vraagje,
ik rij nu met hebo race clutch en als alles doorgaat koop ik een 17.5mm carb en een hebo vario van Lennox

Zou mijn prestatiewinst groot zijn met andere v-snaar op mijn toekomstige setup?

grtzz
 
Originally posted by malossidriver
ik met de katana (is ook morini)
wel een gare setup had een top van 134 de weg


-hebo manston tuned
-yasuni r
-malossi multivar vario
-malossi kopeling
-malossi achtervario
-malossi v-snaar
-malossi-dell'orto 19mm carb
-vervroeginspie op onsteking


dat was het trok als een beest en top heel ok
greetz M dna

moet een manston replica zijn geweest doed, das de enigste hebo cilinder voor morini.
 
eej jongens,

Ja jullie hebben echt allemaal gelijk dat ze veel te weinig over morini vertellen (en verkopen) terwijl het toch echt kwalitatief goede blokken zijn. Ik heb zelf een italjet F50 maar die wil niet harder als 75 km/h ik begrijp er niks van er zit wel een yamashi S3 onder (doppler) en een 17.5 mm dellorto. Als ik 75 rijd merk ik wel dat hij inhoud. (optrekken doet hij wel als een duivel)

mzzl,

MIKE
 
Originally posted by bobhoofdt
wow doed:W
beters man :)

Ik heb ook ff een vraagje,
ik rij nu met hebo race clutch en als alles doorgaat koop ik een 17.5mm carb en een hebo vario van Lennox

Zou mijn prestatiewinst groot zijn met andere v-snaar op mijn toekomstige setup?

grtzz


Heyy,

Jep als je bijv een malossi kevlar snaar koopt heb je veel minder slipverlies dit komt je prestaties ten goede.
 
Originally posted by mike1985
Heyy,

Jep als je bijv een malossi kevlar snaar koopt heb je veel minder slipverlies dit komt je prestaties ten goede.

Je snaar is breder....

Maat van mij @ SR2000

Hebo Alu 70 cc
Yasuni R
17,5
Polini Speedcontrol
Flyclutch
Malossi kevlar Snaar

Ging wel lekker :), koppel was wel aanwezig, beetje jammer van de 17,5 maar das zijn probleem, topsnelheid was niet echt denderend
 
Back
Top