Mooi naar de top en gelijk weer terug...

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Melf adviseerde mij om mn originele spruitstuk terug te plaatsen gezien mn phantom soms geen toeren wou draaien.
Dat heb ik dus gedaan, hij doet het alleen nu nog wat slechter.
Heb natuurlijk al bougie gecontroleerd en een paar afstellingen geprobeerd + fijnafstellen, maar het boekt geen vooruitgang.

Als ie koud is trekt ie het voorwiel een beetje los van de grond, dus trekt zeker wel lekker op.
Als ie warm is word dit wat minder (boeiend, kleinere sproeier gemonteerd dus.)

Maar, als ik nu optrek gaat ie op zich mooi naar de top, maar zodra ik op mn top ben (of daar in de buurt), zakken de toeren weer helemaal in en uiteindelijk rij ik opeens maar 55 =S.
Als ik dan weer ff moet stoppen ergens voor en trek weer op, dan gaat ie weer naar de 90 en zakt binnen 20 - 30 secondes weer terug naar de 55. Dat terugzakken begint dus vrijwel direct na het optrekken.

Iemand een idee plz?

Setup: mina hor, dr50, std spruitstuk, stage6 membraan, 17,5mm dellorto, gianelli shot, p1 vario
afstelling: sproeier 74, bougie goed, luchtschroef 1,5 slag, 3,6g rollen, rode drukveer (heeft HIER niets mee te maken neem k aan), blauwe trekveertjes
 
Advertisement - register to remove this

miss gele drukveer proberen

Nope.
Een week terug had ie hier namelijk nog niet echt last van.
Wel een HEEL klein beetje, maar dan hebben we het over een zakking van 90 naar 85 ofzo.
En nu is het gewoon naar de 55?? =S.
Als ik dan ff stop en dan weer optrek gaat ie wel weer lekker, maar dan zakt ie veel eerder terug.

En als ik hem ff een half uurtje laat staan trekt ie in het begin weer door tot de 90 en begint alle ellende weer.

Maar eerst deed ie het dus gwn goed!! (met deze afstelling dus), niets veranderd sinds dien!
 
cilinder nog goed?

dat spruitstuk heb ik gezegd omdat je altijd uit moet gaan van standaard!

waarom? omdat elk deel dat anders is dan std problemen kan opleveren of anders kan reageren dan std spul. in dit geval MOET een std spruitstuk goed werken , dus nu hoef je daar niet meer naar om te kijken.

verder is een DR50 zowieso moeilijker af te stellen , dus daar word het ook niet beter van. zeker in combinatie met een shot.

hoe oud is de cilinder?
 
cilinder nog goed?

dat spruitstuk heb ik gezegd omdat je altijd uit moet gaan van standaard!

waarom? omdat elk deel dat anders is dan std problemen kan opleveren of anders kan reageren dan std spul. in dit geval MOET een std spruitstuk goed werken , dus nu hoef je daar niet meer naar om te kijken.

verder is een DR50 zowieso moeilijker af te stellen , dus daar word het ook niet beter van. zeker in combinatie met een shot.

hoe oud is de cilinder?

Cilinder is van afgelopen december schat ik.
Sindsdien tal van problemen gehad.

O.a. krukas gelijktijdig vervangen toen, onsteking was volledig naar de klote door kortsluiting in kabelboom etc. dus ook nieuwe stator etc.

Verwacht dat ik nu zo rond de 1500 km met deze cil heb gereden.
Niet veel, maar het was nogal wat gedoe om de vorige problemen op te lossen. Carb was ook naar de ziekte bvb, net als mn vorige uitlaat (demper afgeknapt).

Ik denk zelf niet dat dit nog afstel werk is.
Ik bedoel, (vooral als hij koud is) hij trekt gewoon goed op met deze afstelling.
Tis alleen dat ie daarna gelijk weer daalt in toeren. Alsof ik mn gas opeens half dicht zou doen.
 
dit is toch afstelling hoor..

mja , niet iedereen heeft evenveel inzicht in hoe het precies werkt en wat je moet doen en wat de effecten horen te zijn..
 
Wat zou het dan kunnen zijn in de afstelling volgens jou?
Ik zat trouwens zelf eerder te denken aan iets met de vlotterbak (heb vacuum al getest, die deed het gewoon goed), zou dat kunnen?
 
Any1...?
Want k vind het zo vaag... Eerst deed ie het goed....
En het enige wat ik sindsdien heb veranderd is een andere koelkap erop gezet, want de ouwe zat een gat in...
 
mja , een afstelling kan eerst goed zijn ,maar is de boel eenmaal op elkaar ingespeeld kan het maar zo zijn dat je toch nog weer anders moet afstellen..

en als je verkeerd afsteld kan dit ook gebeuren , dat het eerst goed lijkt maar dan later toch niet zo blijkt te zijn...
 
mja , een afstelling kan eerst goed zijn ,maar is de boel eenmaal op elkaar ingespeeld kan het maar zo zijn dat je toch nog weer anders moet afstellen..

en als je verkeerd afsteld kan dit ook gebeuren , dat het eerst goed lijkt maar dan later toch niet zo blijkt te zijn...

als het goed is hoef je een uitlaat niet in te rijden neem ik aan..
Hij liep 3 dagen lang gewoon 90, trok hard
en nu trekt hij veeeeel minder hard en loopt het zaakje 60.

Ookal zou het wél aan de afstelling liggen, welk gedeelte van de afstelling moet ik dan naar kijken denk je... carb / overbrenging?
 
Mja, ik hoor wel vaker dat een uitlaat aan het begin heel anders loopt hoor, er komt ten slotte een laag kool aan de binnenkant na een tijd rijden. Afstelling is natuurlijk een combinatie van allebei, overigens lijkt me sproeier 74 redelijk klein.
 
Mja, ik hoor wel vaker dat een uitlaat aan het begin heel anders loopt hoor, er komt ten slotte een laag kool aan de binnenkant na een tijd rijden. Afstelling is natuurlijk een combinatie van allebei, overigens lijkt me sproeier 74 redelijk klein.

ik heb nog geen 40 km gereden met dat ding =P
 
precies...

nix precies =P
de eerste 20 liep ie GOED
toen spontaan NIET MEER.

en ik kan me niet voorstellen dat er na 40 km gelijk al instant zon roetlaag aan de binnenkant zit die je afstelling opeens spontaan kan verneuqen.

Kan zijn dat ik het fout heb, maar t lijkt mij érg onwaarschijnlijk...
 
Hey,

T probleem is opgelost.
Het lag dus niet aan de afstelling, t bleek dat ik het shimmen van de v-snaar verkeerd had begrepen. K had de ringetjes ACHTER de vario gezet zodat de v-snaar goed onder 90 graden met de krukas stond, maar t bleek dus dat t ging over de afstand tussen de vario en halfpoulie.

Anyways, hij draait nu lekker mooi toeren, geen enkele dip en trekt best hard.
Thanks anyways.
 
Klopt inderdaad, anders komt er te weinig afstand tussen je half poulie en vario waardoor je snaar gaat klemmen.
 
Back
Top