monteer probleem overrange 05 (nieuw) minarelli

japporaiden

Well-Known Member
hallo ik heb net een nieuwe overrange 05 set gekocht . voor minarelli kort

nou heb ik de poelies enz in elkaar gezet en nou wou ik die poelies over me primaire as schuiven . en nu komt het probleem

der zitten 2 ringetjes bij 1 zwarte dikke en 1 zilvere dunne
die zwarte moest volgends het boekje over de primaire as en daar scuif je dan vervolgends de poelies overheen . wat er dan gebeurt is dat mijn koppelings huis niet meer vast kan omdat hij te ver naar buiten zit . maar als ik dat zwarte ringetje van me as afhaal loopt hij aan tegen me vertandings deksel .

en als ik zonder ringetje mijn koppelings huis vast draait dan loopen me poelies vast mee met men koppelings huis .

wil hem het liefst vandaag nog ff lopend hebben dus kan iemand me hiermee helpen !

mvg jasper
 
Advertisement - register to remove this

Je moet voor overrange altijd je vertandingsdeksel aanpassen anders lopen ze idd niet vrij.

Ze komen ws net tegen de rechter opstaande rand in dat geultje.
De zwarte ring moet tussen koppeling en koppelings huis. Dus niet tussen pulleys en vertandingsdeksel.

De vertandingsdeksel kan je aanpassen met een dremel of slijptol, maar ben voorzichtig ga je te diep dan is het einde deksel.

Edit:


Uploaded with ImageShack.us
Het rode randje is het probleem denks. Die moet je dus ook aanpassen.
 
Als eerste doe je de poulies op de as, dan het dikke ringetje dan het dunne ringetje en vervolgens monteer je het koppelingshuis dan moet het goed zijn!!
 
@marc.v.w

jou therorie klopt idd . alleen bij mina kort is het zo dat je primaire as korter is dus dan moet je er een ringetje tussen het opstaand rantje tussen je poelies en vertandings deksel doen maar die meot heel erg dun zijn zodat hij netjes aansluit op je koppelings huis .

wat bij mij het probleem was dat ik het verkeerde ringetje had omdat malossi mij in plaats van de 31 serie de 33 serie had gestuurd dus voor lang blok met andere space ringetjes.

dus ik heb nu zelf ringetjes gemaakt en nou past alles perfect alleen me carb afstellingen enz zijn nog echt ruk .

en krijg schokken van me kill switch :S :p

@tim mijn vertandings deksel was al aangepast en klopt idd dat dat zwarte ringetje niet thuis hoorde waar ik zij dat hij zat .

iig allemaal bedankt voor de moeite hij loopt nu . en overbrengin zit goed !
 
Je moet voor overrange altijd je vertandingsdeksel aanpassen anders lopen ze idd niet vrij
.

Mijn deksel is niet aangepast en poelies lope vrij...

Durf alleen nie te zegge.hoe t precies zit want heb zelf mijn blok nie aangepast
 
ja maar het lastige is dat het mina kort is he. das is heel anders dan mina lang !

maargoed het past nu alleen dipt als een gek onderin . en wat ik ook raar vind id dat ik neit kan shimmen omdat me glijbuis al op zen max zit als ik er shims tussen plaats dan past mijn start kransje niet meer over me as . te wijnig ruimte . wat ik erg apart vind . iemand daar nog een iedee over ?
 
Bij mina kort pas je niks aan de deksel aan.
Je past de karterkap aan. Daarom Moet die uitgeslepen worden.
Als je met een wing bell rijd zul je nog even die carterkap moeten uitkotteren/ slijpen.

Want ik had mijn koppelingshuis afgedraaid voor in die karterkap.
 
Back
Top